کرونا درآمد متروی تهران را چقدر کاهش داد؟

تنها باید سفر‌های ضروری صورت گیرد این در حالی است برخی اقشار به واسطه شغلشان در شرایط قرنطیه مطلق نیز مجبور به تردد در شهر یا خارج شهر هستند.

کد خبر : ۷۸۵۲۳
بازدید : ۳۴۵۴
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی درآمد مترو تهران گفت: در حوزه حمل و نقل و ترافیک ضرر هنگفتی می‌کنیم، اما نگاهمان مالی نیست و باید به فکر برآوده کردن نیاز جامعه باشیم.

یوسف حجت درباره جلسه شورای اضطراری ترافیک اظهار کرد: این شورا برای طرح پیشنهاد و ارائه به ستاد مقابله با کرونا بود و موضوعی در سطح تصمیم‌گیری مطرح نشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیشنهادات مطرح شده برخورد و ممانعت با سفر‌هایی است که ممکن است از این به بعد توسط مردم صورت گیرد، ادامه داد: تنها باید سفر‌های ضروری صورت گیرد این در حالی است برخی اقشار به واسطه شغلشان در شرایط قرنطیه مطلق نیز مجبور به تردد در شهر یا خارج شهر هستند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به خدمات رسانی شرکت مترو و اتوبوسرانی گفت: ۸۰ درصد درآمد مترو کاهش یافته و این در حالی است که هزینه‌های جاری مترو مانند، برق، انرژی، تعمیرات و پرسنل به قوت خود باقی است و دائما در حال ضدعفونی تجهیزات هستیم که این امر نیز رقم بالایی را به ما تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه از نظر مالی ضرر هنگفتی می‌کنیم، تصریح کرد: با این حال ناچار به خدمات رسانی هستیم ضمن اینکه سایر کشور‌ها از جمله ایتالیا که کشته‌های زیادی ناشی از ویروس کرونا داشته است، اقدام به تعطیلی مترو نکرده است. در حال حاضر نگاهمان مالی نیست و باید به فکر برآوده کردن نیاز جامعه باشیم.

حجت خاطرنشان کرد: پیشنهاد شهرداری تهران در این جلسه این بود که برای سفر‌های برون شهری سامانه‌ای طراحی شود و تنها افرادی که برای امور ضروری به خارج از شهر تردد دارند، مجاز به سفر برون شهری باشند و از سفر‌های تفریحی و غیر ضروری جلوگیری شود؛ حتی اعلام آمادگی کردیم که با توجه به تجربه‌ای که در طرح ترافیک داریم طرحی برای ایجاد سامانه‌ای برای غربالگری افرادی که عازم سفر می‌شوند، ارائه کنیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید