ساعت زمین چیست؟

ساعت زمین چیست؟

امسال جهان با چالشی استثنایی دست و پنجه نرم می‌کند. از شما بابت حمایت‌هایتان ممنونیم و سعی می‌کنیم برنامه ساعت زمین را با شرایط جدید تطبیق دهیم.

کد خبر : ۷۸۵۹۱
بازدید : ۵۶۰۰
ساعت زمین چیست؟
برگزارکنندگان رویداد محیط زیستی «ساعت زمین» می‌گویند «تا به حال تا این حد به اتحاد با یکدیگر و حفاظت از سیاره‌مان نیاز نداشته‌ایم»

جهان در دورانی بی‌سابقه به سر می‌برد؛ دورانی مملو از عدم قطعیت، وحشت و نیاز شدید به پدید آوردن روحیه جمعی و حمایت از یکدیگر.

در گیرودار شیوع جهانی ویروس کرونا، برگزارکنندگان رویداد محیط زیستی «ساعت زمین» می‌گویند «تا به حال تا این حد به اتحاد با یکدیگر و حفاظت از سیاره‌مان نیاز نداشته‌ایم».

در ادامه ببینیم ساعت زمین چیست و امسال چگونه برگزار خواهد شد:

ساعت زمین چیست؟

ساعت زمین رویدادی محیط زیستی است که هر سال برگزار می‌شود. این رویداد را در سال ۲۰۰۷ صندوق جهانی طبیعت و سایر مؤسسه‌های هم‌کار آن بنیان نهادند و هم‌اکنون در ۱۸۰ کشور در سراسر جهان برگزار می‌شود.

هر سال میلیون‌ها نفر با خاموش کردن چراغ‌های برق به مدت یک ساعت، این رویداد را گرامی می‌دارند. اما برگزارکنندگان ساعت زمین می‌گویند، «این رویداد بسیار فراتر از خاموش کردن نمادین چراغ‌ها است.»

در تارنمای این رویداد آمده است: «ساعت زمین سرعت اقدامات مؤثر محیط زیستی را افزایش می‌دهد، و با استفاده از قدرت مردم و اقدامات جمعی، عامل اصلی تغییرات اساسی در قانون می‌شود.»

«امروزه هدف از برگزاری رویداد ساعت زمین ترغیب جهانیان به گفتگو پیرامون حفظ طبیعت است، نه تنها برای مبارزه با بحران تغییرات اقلیمی، بلکه برای حفظ سلامتی، خوشبختی، رفاه و حتی بقای انسان‌ها.»

پارسال به مناسبت بزرگداشت ساعت زمین، چراغ‌های مکا‌ن‌های دیدنی دنیا خاموش شد. مکان‌هایی مانند خانه اپرای سیدنی، اهرام مصر، برج ایفل در پاریس، و ساختمان امپایر استیت نیویورک در این رویداد شرکت داشتند.

چه وقت برگزار می‌شود؟
امسال ساعت زمین روز شنبه ۲۸ مارس برگزار می‌شود.در هر جای جهان که باشید، از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۳۰ شب به وقت محلی این رویداد برگزار می‌شود.

امسال چگونه برگزار می‌شود؟
امسال با توجه به این که عده زیادی از مردم سراسر جهان در خودقرنطینگی‌اند، ساعت زمین کمی متفاوت با سال‌های پیش برگزار می‌شود.

در تارنمای ساعت زمین آمده است: «امسال جهان با چالشی استثنایی دست و پنجه نرم می‌کند. از شما بابت حمایت‌هایتان ممنونیم و سعی می‌کنیم برنامه ساعت زمین را با شرایط جدید تطبیق دهیم.»

«در پرتو پیشرفت‌های اخیر، گروه جهانی برگزارکنندگان رویداد ساعت زمین به همه توصیه می‌کند که امسال به صورت مجازی در این رویداد شرکت کنند.»

برگزارکنندگان از کسانی که قصد شرکت در این رویداد را دارند می‌خواهند که چراغ‌های خانه‌هاشان را به مدت یک ساعت خاموش کنند.

در طول مدت برگزاری ساعت زمین، رویداد‌های «برخط» (آنلاین) نیز به صورت زنده برگزار می‌شود. همچنین، افراد می‌توانند با امضای تومار «صدای زمین، به رهبران جهان نشان دهند که طبیعت برای مردم مهم است و از آنان بخواهند برای حفظ سیاره زمین اقدام سیاسی فوری انجام دهند.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید