مهار کرونا در چین، پایان همه گیری جهانی؟

مهار کرونا در چین، پایان همه گیری جهانی؟

پیام ووهان چین برای مردم جهان این است که «ارتباطات را به صفر برسانند و از یکدیگر فاصله بگیرند» این راهی برای از بین بردن ویروسی است که مرموز می‌نماید و راهی برای درمانش پیدا نشده است.

کد خبر : ۷۸۶۰۸
بازدید : ۴۳۲۳
مهار کرونا در چین ، پایان همه گیری جهانی؟
موفقیت چین در مهار ویروس کرونا در سراسر این کشور از جمله در ووهان و استان هوبی، کانون شیوع این ویروس نشان می‌دهد که امید‌های زیادی برای پایان همه گیری جهانی کرونا وجود دارد هرچند چالش‌ها و مشکلات این مسیر نیز کم نیستند.

منطقه‌ای که در روز‌های نخست سرایت ویروس از ابتلای ۱۵ هزار نفر در روز خبر می‌داد، حالا برای هفتمین روز متوالی از کرونا پاک شده است تجربه ووهان و استان هوبی اولین کانون شیوع ویروس کرونا در چین و جهان این را نوید می‌دهد که امکان پایان همه گیری کرونا در دنیا وجود دارد.

آنچه مسلم‌ترین و قطعی‌ترین اصل در متوقف کردن کرونا محسوب می‌شود و ووهان سرامد اجرای آن است، اصل «ایزوله کردن فیزیکی» است درست در زمانی که مردم این شهر تدابیر قرنطینه را اجرا کردند و از قله شیوع بیماری عبور کردند، شمار مبتلایان روز به روز کاهش یافته است.

قطع ارتباطات افراد با یکدیگر به عنوان یک اصل مسلم برای مقابله با کرونا اهمیت زیادی دارد بخصوص زمانی که دارویی برای درمان بیماری پیدا نشده است به نظر می‌رسد که تجربه ووهان در متوقف کردن ارتباطات بسیار موفقیت آمیز بوده است و نتایج خوب آن در توقف بیماری و مبتلا نشدن دیگران در ۷ روز متوالی این را تایید می‌کند.

«ایزوله کردن فردی به معنای این نیست که فرد از لحاظ اجتماعی نیز منزوی می‌شود» بلکه به باور سازمان بهداشت جهانی مردم می‌توانند بدون ارتباطات فیزیکی از طریق اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار‌های هوشمند همچنان با یکدیگر مرتبط باشند.

پیام ووهان چین برای مردم جهان این است که «ارتباطات را به صفر برسانند و از یکدیگر فاصله بگیرند» این راهی برای از بین بردن ویروسی است که مرموز می‌نماید و راهی برای درمانش پیدا نشده است.

ایزوله کردن، توان کادر‌های پزشکی را در ووهان و دیگر مناطق چین برای درمان بیماران و مبتلایان بالا برد و باعث شد تا تسهیلات بیشتر و بهتر در اختیار کسانی قرار گیرد که واقعا به آن‌ها نیاز دارند.

دو ماه کاهش ارتباطات در این منطقه و در بسیاری از شهر‌های چین یک روی دیگر سکه را نمایان کرد این موضوع ثابت کرد که کرونا به این طریق می‌تواند از بین برود و کاملا مهار شود.

وقتی ناقلان بیماری در ایزوله فیزیکی باشند «راه انتقال ویروس کاملا بسته می‌شود» و افراد سالم در امنیت کامل هستند و پزشکان هم دیگر بیماران را با آسایش و آرامش بیشتری درمان می‌کنند.

برای همین از بیش از ۸۰ هزار نفری که در چین به این ویروس مبتلا شدند تاکنون نزدیک به ۷۲ هزار نفر درمان شده اند که آمار بسیار قابل توجهی است و موثر بودن ایزوله فیزیکی را بهتر نشان می‌دهد.

«جانگ بائولی» کارشناس بیماری‌های همه گیر در ووهان می‌گوید: خیلی زودتر از آنچه پیش بینی می‌کردیم بیماری متوقف شد کسی در ۱۰ روز گذشته به کرونا مبتلا نشده است.

«چن آرجین» از دیگر پزشکان چینی در استان هوبی خاطر نشان کرد: با تدابیر بسیار سرسختانه‌ای که به اجرا گذاشته شده و هنوز هم محدودیت‌هایی وجود دارد دیگر بعید است کرونا در چین شایع شود.

این کارشناسان تاکید کردند که بتدریج تمرکز بر مسافران ورودی به چین است که ممکن است به کرونا مبتلا باشند تا اجازه داده نشود ویروس رواج پیدا کند.

صد‌ها منطقه ایزوله در فرودگاه‌های شهر پکن و دیگر شهر‌های چین در نظر گرفته شده است تا همه مسافرانی که از کشور‌های دیگر وارد می‌شوند بدقت مورد ارزیابی قرار گرفته و قرنطینه ۱۴ روزه شوند تا از شیوع ویروس از خارج کشور به چین جلوگیری شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید