طوفان‌های شدید در راه آمریکا

طوفان‌های شدید در راه آمریکا

در جریان طوفان ایرما در سال ۲۰۱۷، حدود ۷ میلیون نفر از منطقه تخلیه شده و ۳۰۰ هزار نفر در پناهگاه‌های ویژه اسکان گرفتند.

کد خبر : ۷۸۸۶۳
بازدید : ۵۲۰۷
طوفان‌های شدید در راه آمریکا
شهردار شهر ویلمینگتون در ایالت کارولینای شمالی گفته است که ترکیب فصل طوفانی و ویروس کرونا «کابوس» آنهاست

ایالات متحده آمریکا علاوه بر اپیدمی کرونا و انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، احتمالا در سال جاری باید با شماری طوفان عظیم که میرود ساحل آتلانتیک آمریکا را هدف قرار دهد، مقابله کند.

کارشناسان هواشناسی دانشگاه کلرادو پیش بینی می‌کنند در فصل طوفان در سال جاری، تعداد شانزده طوفان از ماه ژوئن تا نوامبر سواحل آمریکا را آماج خود قرار دهد. این در حالی است که میانگین تعداد طوفان‌های فصلی عمده در آمریکا از دوازده مورد تجاوز نمی‌کند.

کارشناسان هواشناسی می‌گویند نیمی از شانزده طوفان پیش بینی شده، تبدیل به تندباد‌های شدید خواهند شد که یک چهارم آن‌ها تندباد‌هایی با سرعت ۱۷۷ کیلومتر در ساعت یا بیشتر خواهند بود. به گفته گروهی از هواشناسان، ۶۹ درصد احتمال دارد دستکم یکی از تندباد‌ها در سال جاری موجب ریزش زمین در ایالات متحده شود.

آخرین باری که چهار طوفان عظیم، از جمله طوفان‌های هاروی، ایرما و ماریا در یک فصل، ایالات متحده را آماج خود قرار داد در سال ۲۰۱۷ بود. گفته می‌شود افزایش دمای آب در اقیانوس آتلانتیک، طوفان‌های فصلی را شدت داده است.

احتمال می‌رود در آغاز فصل طوفان در ماه ژوئن، ایالات متحده همچنان درگیر معضلات ناشی از اپیدمی کرونا باشد. در شرایطی که منابع بیمارستان‌ها اندک بوده، سفر محدود شده و مردم در خانه هایشان در قرنطینه قرار دارند، این برای ماموران امداد فوری به منزله یک کابوس است.

کریگ فوگیِت، مدیر سابق اداره مدیریت اضطراری وابسته به وزارت دفاع آمریکا، در برنامه «یو اس‌ای تودی» گفت: «فصل طوفان را نمی‌شود با فرمان ریاست جمهوری به تعویق انداخت. بشر نمیتواند جدولی زمانی برای ویروس کرونا درنظر گیرد. باید فرض را بر این قرار داد که در آغاز ماه ژوئن (آغاز فصل طوفان) ما همچنان (با مشکل کرونا) رو به رو خواهیم بود.»

در کارولینای شمالی، بیل سافوُ، شهردار شهر ویلمینگتون، گفته است که ترکیب فصل طوفانی و ویروس کرونا «کابوس» آنهاست. او گفت: «ما از شروع همه این‌ها (اپیدمی کرونا) به این فکر بودیم. این طوفانی کامل برای همه ما خواهد بود.»

کسانی که باید منطقه را تخلیه کنند ممکن است از وحشت ابتلا به ویروس کرونا یا پراکنده کردن آن، از خانه هایشان خارج نشوند. در صورت بروز یک طوفان عظیم، تخلیه بیماران از بیمارستان و کسانی که به دستگاه‌های تنفسی متصلند هم یک چالش عمده برای کادر پزشکی خواهد بود.

در جریان طوفان ایرما در سال ۲۰۱۷، حدود ۷ میلیون نفر از منطقه تخلیه شده و ۳۰۰ هزار نفر در پناهگاه‌های ویژه اسکان گرفتند.

برایان کان، یکی از مدیران سابق نهاد موسوم به «واحد مدیریت اضطراری فلوریدا» گفت: «آنچه ما در مورد نکات اولیه شرایط اضطراری فرض کرده بوده ایم، در شرایط کنونی کارگر نیستند. نمی‌توانیم تحت مقررات حفظ فاصله، در‌های پناهگاه‌ها را مثل گذشته باز کنیم.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید