بحرانِ کرونا در اکوادور؛ اجساد در خیابان رها می‌شوند

بحرانِ کرونا در اکوادور؛ اجساد در خیابان رها می‌شوند

تصاویرِ ضبط‌شده توسطِ یک دوربینِ مداربسته که به دستِ سی‌اِن‌اِن رسیده موتورسواری را نشان می‌دهد که یک جسد را در خیابان رها می‌کند. چند ساعت بعد، گروهی از مردم، با لباس‌های مخصوص جسد را بر می‌دارند و آن را از محل می‌برند.

کد خبر : ۷۸۹۰۱
بازدید : ۶۱۳۸
اجساد در خیابان رها می‌شوند
فرادید | خیابان‌های شهرِ گوآکیل در غربِ اکوادور خالی از جمعیت است، فقط تعدادِ معدودی ساکن و تعدادی جسد دیده می‌شود، اجسادی که در این شهرِ در‌هم‌شکسته در خیابان‌ها رها شده‌اند.

به گزارشِ فرادید به نقل از سی‌اِن‌انِ، همه‌گیریِ ویروسِ کرونا خدماتِ عمومی در این پرجمعیت‌ترین شهرِ اکوادور را با اضافه‌بارِ جمعیت مواجه کرده است. مراکزِ ارائه خدماتِ عمومی در این شهر در آستانه فروپاشی است.

بیمارستان‌ها تختِ خالی ندارند و غسالخانه‌ها، گورستان‌ها و مراکزِ ارائه خدماتِ تدفین تحتِ فشار هستند. شهروندان می‌گویند گورستان‌ها دیگر جایی برای تدفین مردگان ندارد و آن‌ها چاره‌ای جز رها کردنِ مردگان در خیابان ندارند.

معلوم نیست چند نفر از مردگان جانِ خود را به خاطرِ کوید-۱۹ از دست داده‌اند. برخی از خانواده‌ها می‌گویند عزیزانِ از‌دست‌رفته‌شان نشانه‌های ویروس را داشتند و برخی دیگر می‌گویند بیمارستان‌های مملو از جمعیتِ گوآکیل نتوانستند عزیزانِ بیمارشان را پذیرش کنند.

فرناندو اِسپانا در یک مصاحبه ویدیویی با رویترز در روز ۳۰ مارس گفته بود: «۵ روز است منتظریم. او شکایت کرده بود که ۵ روز است منتظریم مسئولین مربوط بیایند و جسدِ یکی از اعضای خانواده را از خانه ببرند.
بیشتر بخوانید:

ما از بس به شماره ۹۱۱ زنگ زده‌ایم خسته شده‌ایم و تنها چیزی که می‌شنویم این است که صبور باشید ما داریم برای حل مشکل کار می‌کنیم.» و در همان حال دوربین را می‌چرخاند و ما در نزدیکی پنجره خانه شیء پلاستیک-پیچی را می‌بینیم که دو پنکه مشغولِ باد زدنِ آن هستند.
اجساد در خیابان رها می‌شوند

یکی از همسایگانِ اسپانا درحالیکه ماسک به صورت دارد از آن طرفِ خیابان داد می‌زند: «بوی تعفن بسیار شدید است. بویی که از جسد بلند می‌شود را دیگر نمی‌توانیم تحمل کنیم. ما همسایگانِ پیر داریم. مادرِ من ۸۰ ساله است و بیماریِ تنفسی دارد.»

تصاویرِ ضبط‌شده توسطِ یک دوربینِ مداربسته که به دستِ سی‌اِن‌اِن رسیده موتورسواری را نشان می‌دهد که یک جسد را در خیابان رها می‌کند. چند ساعت بعد، گروهی از مردم، با لباس‌های مخصوص جسد را بر می‌دارند و آن را از محل می‌برند.

در ویدیوی دیگر، چند نفر یک جسد را از ماشین بیرون می‌اندازند. آن‌ها ماسک به صورت دارند و به نظر می‌رسد جسد را در کیسه پلاستیکی پیچیده‌اند. چند دقیقه بعد پلیس از راه می‌رسد. بین آن‌ها و پلیس مکالمه‌ای در می‌گیرد و بعد از چند دقیقه آن‌ها مجدداً جسد را داخل ماشین می‌گذارند. پلیس به س‌اِن‌اِن گفته که نمی‌تواند جزئیاتِ بیشتری درباره این ویدیو ارائه دهد.

آمار‌های ملی نشان می‌دهد که مسئولانِ اکوادور مابینِ ۲۳ تا ۳۰ ماه مارس، بیش از ۳۰۰ جسد را از خانه‌های شهر با جمعیتِ ۲.۹۹ میلیون‌نفر جمع‌آوری کرده‌اند. بر اساسِ اطلاعاتِ اطلسِ بریتانیکا این شهر مهمترین شهرِ اقتصادیِ اکوادور است.
اجساد در خیابان رها می‌شوند

خورخه وِیتِد، رئیسِ اقدامِ مشترکِ ارتش، در یک مصاحبه تلویزیونی که چهارشنبه هفته پیش منتشر شد گفته بود «طی ۳ روز گذشته نیرو‌های تحتِ فرمانِ او از جمع‌آوری ۳۰ متوفا در روز به جمع‌آوریِ ۱۵۰ متوفا در روز رسیده‌اند.»
ویتد در این مصاحبه می‌افزاید این تعداد به غیر از تعداد اجسادی است که مراکزِ تدفین و غسالخانه‌های شهر جمع کرده‌اند.

شهردار گوآکیل، سینتیا ویتیری، در ویدیویی که هفته گذشته در توئیتر خود منتشر کرده بود، عاجزانه از دولت درخواست کمک کرده بود. او در این ویدیو می‌گوید: «چه اتفاقی برای نظامِ سلامتِ کشور رخ داده است؟ آن‌ها اعضایِ متوفا را از خانه‌های مردم جمع نمی‌کنند، آن‌ها مردگان را در پیاده‌رو‌های شهر رها می‌کنند، آن‌ها را در جلوی بیمارستان‌ها رها می‌کنند. هیچ‌کس نمی‌خواهد آن‌ها را از روی زمین بردارد. ما باید بدانیم چرا مردم دارند در خانه‌های خود می‌میرند.»

«چه اتفاقی در حالِ رخ دادن برای بیمارانِ ماست؟ خانواده‌ها در شهر راه افتاده‌اند و به هر دری می‌زنند تا بیماری خود را درمان کنند. بیمارستان‌های شهر تختِ خالی ندارند و بیماران را پشتِ درِ بیمارستان رها می‌کنند.»

ما تکمیل شدنِ ظرفیتِ بیمارستان‌ها، برخی در حالیکه منتظرِ دریافتِ درمان هستند، جان می‌سپارند. یک زن روی ویلچر و درحالیکه در بخشِ اورژانس منتظر بود دکتر معاینه‌اش کند، جان باخت. یکی از منابعِ بیمارستانی که نخواست نامش فاش شود، گفته است، جسدِ این زن ۴ ساعت در بیرون از بیمارستان باقی مانده تا بیایند و آن را ببرند. علتِ مرگ مشخص نشده است.

تا روز جمعه (سوم آوریل) ۳۳۶۸ موردِ ابتلا به کرونا و ۱۴۵ مرگِ ناشی از کوید-۱۹ در اکوادور تأیید شده است. ساکنان نگرانند تعدادِ مواردِ مثبت بیشتر از این باشد.

منبع: CNN
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید