تغییرات نقشههای گوگل و اپل در دوران کرونا
این تغییرات به این معناست که هر دو نقشه گوگل و اپل، حالا در بالای صفحه خود، کسب و کارهایی از جمله سوپر مارکتها و نیز سرویسهای خدمات درمانی و ارسال غذا را نشان میدهند. در حالی که پیش از این رستوران را نشان میدادند.
کد خبر :
۷۹۱۰۶
بازدید :
۹۶۷۳
ارسال پیتزا به کادر درمانی بیمارستانی در بارسلونا
نقشههای گوگل و اپل، تغییرات جدید ناشی از قرنطینه ویروس کرونا در سطح جهان را در صفحات خود منعکس کردند. هر دو نقشه، تمرکز خود را از رستورانها و مراکز تفریحی برداشته و به جای آن بر سرویسهای مورد نیاز مردم در زمان شیوع اپیدمی کرونا، از بیمارستانها گرفته تا غذاهای بیرون بر، متمرکز شده اند.
این تغییرات به این معناست که هر دو نقشه گوگل و اپل، حالا در بالای صفحه خود، کسب و کارهایی از جمله سوپر مارکتها و نیز سرویسهای خدمات درمانی و ارسال غذا را نشان میدهند. در حالی که پیش از این رستوران را نشان میدادند.
اپلیکیشن نقشه گوگل، در بالای صفحه، مجموعهای از فیلترها را نشان میدهد. وقتی روی هر کدام از آنها که حالا شامل «سرویس ارسال» و «بیرون بر» نیز میشود، کلیلک کنید، همه اماکن مورد نظر در نزدیکی محل را جستجو میکند و اطلاعات بیشتر نیز میتواند به نوار جستجو اضافه شود.
هیچ یک از این دو اپلیکیشن به طور کامل اطلاعاتی از باز بودن و یا بسته بودن کسب و کارها به دلیل ویروس کرونا، به کاربران نمیدهد. بنابراین، این نقشه لزوما شاید همه جاهایی را که سرویس ارسال و بیرون بر و برعکس، ارائه میدهند را نشان ندهد.
تغییرات اعمال شده در نقشه گوگل فراگیرتر است. این نقشه ضمن تغییر اولویتها در چگونگی فهرست کردن اماکن، همچنین کاربران را از بسته شدن کسب و کارهای مشخص و یا تغییر ساعات کاری آنها در واکنش به شیوع ویروس کرونا، آگاه میسازد.
این اپلیکیشن قبلا نیز تغییرانی در پلاتفرم خود در واکنش به اپیدمی کرونا داده بود. ماه گذشته، به کاربرانی که مراکز درمانی را جستجو میکردند، هشدار میداد که قبل از مراجعه حضوری، به منظور حفظ فاصله اجتماعی، ابتدا با آنها تماس بگیرند. تغییرات جدید این نقشهها به نظر میرسد اکنون در پلاتفرمهای مختلف آماده بهره برداری است.
منبع: ایندیپندنت
۰