گردباد و طوفان شدید در آمریکا

گردباد و طوفان شدید در آمریکا

در حالی که آمار تلفات ناشی از یروس کرونا در ایالات متحده به بیش از ۲۰ هزار نفر می‌رسد، وضعیت بد آب و هوایی زندگی ۹۵ میلیون آمریکایی را در سراسر کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کد خبر : ۷۹۱۹۸
بازدید : ۴۷۷۸
گردباد و طوفان شدید در آمریکا
درحالی که ایالات متحده امریکا با همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، گزارش‌ها حاکی از بروز چندین گردباد و طوفان در چند ایالت این کشور، در روز یکشنبه عید پاک است. پیش‌بینی می‌شود که مناطق جنوبی امریکا دچار طوفان شدید با احتمال بروز خرابی‌های گسترده خواهند شد.

در تگزاس، سرویس ملی هواشناسی بروز حداقل یک گردباد را در۵۰ کیلومتری شرق آستین تایید کرد. در حالی که گردبادی دیگر با سرعت ۴۵ مایل بر ساعت به سمت مونرو در ایالت لوییزیانا در حرکت است.

سرویس هواشناسی اعلام کرد مناطق شمال شرق لوییزیانا و جنوب شرقی آرکانزاس در امتداد می‌سی‌سی‌پی و آلاباما به سمت غرب جورجیا مناطق پر خطر طوفان هستند. تات ریوز، فرماندار می‌سی‌سی‌پی در ارتباط زنده خود با ساکنین از طریق فیس بوک گفت:: «از نظر وضعیت آب و هوایی امروز می‌تواند روز بسیار سختی باشد».

او افزود: «بسیار مراقب باشید و توجه کنید. این طوفان‌ها بطور حتم بسار خطرناک خواهند بود. شاهد وزیدن باد‌های شدیدی خواهیم بود و گردبادی قوی به سمت می‌سی‌سی‌پی در حال حرکت است.»

سرویس هواشناسی بیرمینگهام در اواسط روز اعلام کرد طوفانی قوی ازآلاباما به سمت می‌سی‌سی‌پی در حرکت است. سرویس هواشناسی همچنین اعلام کرد مناطقی از شرق تگزاس تا سواحل شرقی نیز در معرض خطر «کمتری» خواهند بود.

در حالی که آمار تلفات ناشی از یروس کرونا در ایالات متحده به بیش از ۲۰ هزار نفر می‌رسد، وضعیت بد آب و هوایی زندگی ۹۵ میلیون آمریکایی را در سراسر کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مردم در اکثر نقاط کشور مجبور به ماندن در خانه‌ها هستند. اخیرا در ایالت فلوریدا با اعلام قرنطینه عمومی رستوران‌ها و مشاغل به منظور جلوگیری از انتشار ویروس تعطیل شدند تا بیمارستان‌های محلی با فشار کمتری مواجه شده و بتوانند با حداکثر توان خدمات ارائه دهند.

به گزارش مسوولان محلی بروز گردباد در آرکانزاس، ایلینویز، آیووا و ویسکانسین باعث مجروح شدن تعدادی از ساکنین شد. با بروز طوفان و تخریب ساختمان انبار در یکی از مزارع تعدادی از حیوانات کشته شدند، اما خبری مبنی بر تلفات انسانی گزارش نشده است.

به گزارش جینو آیزی کارشناس هواشناسی سازمان ملی هواشناسی، در شمال ایلینویز، گردبادی که در زمانی حدود ۱۰ دقیقه مناطق روستایی اوگل کانتی در شهر اورگان را درنوردید که تلفات جانی به جا نگذاشت.

باد‌های شدید و احتمالا گردباد به تعدادی از خانه‌ها در شهر نیوبرگ در جنوب غربی ایندیانا آسیب وارد کرد. همچنین به گزارش مارک وایلدر، کلانتر واریک کانتی یک نفر به دلیل مصدومیت در بیمارستان بستری شد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید