هشدارِ جامعه پزشکیِ بریتانیا: تجهیزات نباشد پزشکان بیماران کووید-۱۹ را درمان نمی‌کنند

هشدارِ جامعه پزشکیِ بریتانیا: تجهیزات نباشد پزشکان بیماران کووید-۱۹ را درمان نمی‌کنند

بحران کرونا، بیمارستان‌های بریتانیا را در آستانه خالی شدن از تجهیزاتِ پزشکیِ حیاتی برای حفظِ جانِ کادر درمان قرار داده است. با بدتر شدنِ کمبودِ لباس‌های محافظتی در بریتانیا، دستوالعملِ جدیدی از سوی دولت این کشور صادر شد با این مضمون که پزشکان و پرستارانی که با بیمارانِ کرونایی سروکار دارند فقط پیش‌بند‌های پلاستیکی بپوشند. دستورالعمل‌های پیشین می‌گفتند که پزشکان و پرستاران باید لباس‌های محافظتیِ جراحیِ ضد آب و آستین‌بلند بپوشند. سازمان‌های حمایت از پزشکان در بریتانیا قول داده‌اند از هر پزشکی که برای حفظِ جانِ خود بخواهد دست از کار بکشد، حمایت کنند.

کد خبر : ۷۹۵۰۱
بازدید : ۶۹۶۲
هشدارِ جامعه پزشکیِ بریتانیا: تجهیزات نباشد پزشکان بیماران کووید-۱۹ را درمان نمی‌کنند
فرادید | با بحرانی شدنِ کمبودِ تجهیزاتِ پزشکی در بریتانیا، پزشکان این کشور هشدار داده‌اند که ممکن است برای حفظ جان خود مجبور شوند از درمانِ بیمارانِ کووید-۱۹ دست بکشند.

به گزارشِ فرادید به نقل از دیلی‌میل، بیمارستان‌های بریتانیا در آستانه خالی شدن از تجهیزاتِ پزشکیِ حیاتی برای حفظِ جانِ کادر درمان هستند. گفته می‌شود یکی از عللِ کمبودِ لباس‌های ایمنیِ کادر پزشکی در بریتانیا آن است که محموله‌ای ۴۰۰۰۰۰ عددی از این لباس‌ها که قرار بوده از ترکیه وارد شود، تأخیر دارد.

جامعه پزشکانِ بریتانیا می‌گویند کمبودِ لباس‌های محافظتی فقط به این معنی است که پزشکان ممکن است مجبور شوند «تصمیمی دشوار» اتخاذ کنند: یا باید خودشان را در معرضِ ویروس قرار دهند یا «بیمارانِ کووید-۱۹ را رها کنند تا جلوی چشمانشان جان بدهند.»

این صحبت‌ها درحالی مطرح شده که آمارِ مرگِ ناشی از ویروسِ کرونا در بین پزشکانِ خط مقدم در بریتانیا به ۸۰ نفر رسیده است.
هشدارِ جامعه پزشکیِ بریتانیا: تجهیزات نباشد پزشکان بیماران کووید-۱۹ را درمان نمی‌کنند

کمبود‌های پزشکی باعث شده کادر پزشکی که در خط مقدمِ مبارزه با ویروسِ کرونا فعالیت می‌کنند، یک‌صدا از وضعیتِ موجود انتقاد کنند. آن‌ها می‌گویند ناموفق بودنِ دولت در مدیریتِ بحرانِ رو به افزایشِ ویروسِ کرونا در بریتانیا، خیانت در حقِ کاردِ پزشکی این کشور است.
بیشتر بخوانید:

وزیرِ بهداشتِ بریتانیا، مَت هانکوک، روز جمعه پذیرفت که لباس‌های محافظتی در بریتانیا طی چند روز آینده به اتمام خواهد رسید و دستورالعملِ رسمیِ جدیدی صادر شد که به کارکنان می‌گفت: به استفاده مجدد از برخی از ابزارِ محافظتیِ شخصی فکر کنند.

رؤسای بیمارستان‌های بریتانیا می‌گویند چشمِ امیدشان به محموله ۸۴‌تنی از سمتِ ترکیه بوده تا «از بحرانِ قطعی‌ای که ممکن است کشور طی یک هفته گرفتارش شود، پیشگیری کنند.».

اما این محموله حداقل ۲۴ ساعت تأخیر خواهد داشت که به این معنی است که برخی از بیمارستان‌ها برای این مدت هیچ وسیله محافظتیِ شخصی‌ای ندارند.

نیال دیکسون، مدیرِ اجراییِ کنفدراسیونِ نظامِ ملیِ سلامتِ بریتانیا، گفته است: «این مسئله بسیار جدی است و یک موقعیت سخت را بدتر می‌کند. شاید بهتر بود که دولت از ابتدا چنین چیزی را اعلام نمی‌کرد.»

سازمان‌هایی که نماینده پزشکانِ بخشِ مراقبت‌های ویژه هستند، گفته‌اند، اعضای آن‌ها با «یک تصمیمِ سخت که هر لحظه بر سختی آن افزوده می‌شود، مواجه‌اند.» این سازمان‌ها قول داده‌اند از هر پزشکی که برای حفظِ جانِ خود بخواهد دست از کار بکشد، حمایت کنند.
هشدارِ جامعه پزشکیِ بریتانیا: تجهیزات نباشد پزشکان بیماران کووید-۱۹ را درمان نمی‌کنند

انجمنِ پزشکانِ بریتانیا گفته است این تأخیر «ویرانگر» است و کمبود‌ها می‌تواند پزشکان را وادر کند از «خطِ مقدمِ مبارزه با ویروس عقب‌نشینی کنند.»

رئیس یکی از بیمارستان‌های بریتانیا، دکتر چاند نَگپاول، گفته است: «کارکنانِ بخشِ مراقبت‌ها پزشکی هم‌اکنون به مراقبت‌های مؤثر و صحیح نیاز دارند - با هر وسیله‌ای که ممکن باشد. موضوع مرگ و زندگی مطرح است. کارکنانِ بهداشتی و پزشکان از سلامتی و ایمنی خود بیمناک هستند ... این شرم‌آور است.»

او افزوده است: «آن‌ها مشغولِ درمان همکارانِ خود در بخشِ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها هستند و خیلی غمناک است که برخی از آن‌ها نجات پیدا نمی‌کنند.»

پروفسور نیل مُرتِسِن، رئیسِ منتخبِ جراحانِ کالجِ سلطتنی، نیز گفته است: «مانند تمامیِ پزشکان، جراحان نیز برای حفظِ جانِ انسان‌ها متعهد هستند. اگر لباس‌های محافظتی تمام شود، آن‌ها هم بر سر دوراهی تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند.»
هشدارِ جامعه پزشکیِ بریتانیا: تجهیزات نباشد پزشکان بیماران کووید-۱۹ را درمان نمی‌کنند

«آیا آن‌ها خودشان، خانواده‌هایشان و همکارانشان را در معرضِ خطر قرار می‌دهند یا خطرِ از دست رفتنِ جانِ یک بیمار را به جان می‌خرند؟»

نظامِ ملی سلامت در بریتانیا اعلام کرده که روزانه به ۱۵۰۰۰۰ لباسِ محافظتی نیاز دارد.

کمبودِ لباس‌های محافظتی در بریتانیا، باعث صدورِ دستوالعملِ جدید شد با این مضمون که پزشکان و پرستارانی که با بیمارانِ کرونایی سروکار دارند فقط پیش‌بند‌های پلاستیکی بپوشند.

دستورالعمل‌های پیشین می‌گفتند که پزشکان و پرستاران باید لباس‌های محافظتیِ جراحیِ ضد آب که آستین‌بلند هستند بپوشند.

بیانیه مشترکی که توسطِ دانشکده مراقبت‌های ویژه، انجمنِ مراقبت‌های ویژه، انجمن جراحان و کالجِ سلطنتیِ جراحان منتشر شده است، می‌گوید: «اعضای این سازمان‌ها و انجمن‌ها در هنگامِ تصمیم‌گیری درباره اینکه می‌خواهند بیماری را درمان کنند یا نه، خطرات آن را ارزیابی کنند.»

در این بیانیه آمده است: «اگر کمبود‌ها ادامه پیدا کند یا بدتر شود، اعضای ما با تصمیم‌گیریِ سختی مواجه خواهند شد. [ما]در وضعیتی که کمبودِ لباس‌های محافظتی وجود دارد... از اعضایی که تصمیم می‌گیرند خودشان را در معرضِ آلودگیِ کووید-۱۹ قرار ندهند، حمایت می‌کنیم.»

دولت بریتانیا به دلیل ناتوانی در ذخیرۀ لباس‌های محافظتی در ماه‌های ژانویه و فوریه در معرضِ انتقاد‌های شدید قرار دارد.

کابینه بریتانیا از تصمیمِ خود مبنی بر ارسالِ کمک به چین دفاع کرده و می‌گوید: «ما کمک‌های زیادی به چین فرستادیم، ولی چین بیشتر از آنچه ما فرستادیم برایمان کمک ارسال کرد.»

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید