جدیدترین روش‌ها برای داشتن اندامی زیبا

بسیاری از ما از اضافه وزن یا چاقی رنج می‌بریم یا اگر هم در این دسته قرار نگیریم، برای سلامتی به دنبال برنامه‌ریزی منظم برای ورزش کردن هستیم.

کد خبر : ۷۹۷۱
بازدید : ۵۹۵۳
بسیاری از ما از اضافه وزن یا چاقی رنج می‌بریم یا اگر هم در این دسته قرار نگیریم، برای سلامتی به دنبال برنامه‌ریزی منظم برای ورزش کردن هستیم.

این کار شاید در ظاهر ساده باشد، اما برای اغلب افراد با مشغله‌ها و روزمرگی‌های مختلف به مشکلی جدی تبدیل شده است. با این اوصاف می‌توانیم روی کمک تکنولوژی و گجت‌های مختلف حساب کنیم. این گجت‌ها برای انجام ورزش‌های ساده و مفید کمک خوبی خواهند بود.

دوچرخه‌سواری
گجت‌های ویژه دوچرخه‌سواری از مدل‌های بسیار ساده و اولیه تا مدل‌های پیشرفته وجود دارند. ساده‌ترین این گجت‌ها شاید مدل 10 پوندی Challenge 14 باشد که دستگاهی کوچک است که می‌تواند سرعت و مسافت طی شده را به کمک حسگری که به چرخ نصب می‌شود، محاسبه کند. گجت‌های مجهز به GPS کمی گران‌تر هستند.

Garmin Edge 510 با قیمت 250 دلار یکی از دستگاه‌های مجهز به GPS است که روی دسته‌های دوچرخه نصب می‌شود تا به‌طور منظم سرعت، مسافت و اطلاعات کاربردی دیگر را به کاربرانش گزارش کند. این دستگاه از یک صفحه نمایش لمسی هم بهره می‌برد که در صورت داشتن دستکش هم قابل استفاده است.

این دستگاه اطلاعات را به صورت بی‌سیم روی گوشی موبایل هوشمند کاربرانش ارسال می‌کند و به این ترتیب شما می‌توانید با کمک اپلیکیشن مرتبط با آن به این اطلاعات و تحلیل‌های مربوط به آن دسترسی داشته باشید.

پیاده‌روی
همه ما همیشه می‌گوییم بهتر است به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنیم یا دو ایستگاه قبل از مقصد از اتوبوس پیاده شویم، اما همه اینها در میان روزمرگی‌ها فراموش می‌شود. کافی است یک گجت گام‌شمار داشته باشید تا از هر فرصتی برای افزایش تعداد قدم‌های روزانه‌تان استفاده کنید.

گجت ساده و ارزان‌قیمت Omron Walking Style One 2.1 که با قیمت 23 پوند در بازار عرضه می‌شود، می‌تواند گام‌ها، مسافت طی شده و کالری سوزانده شده را محاسبه و دنبال کند. این دستگاه از سه حسگر مختلف برای این کار استفاده می‌کند. با این حال اگر می‌خواهید برای این موضوع هزینه بیشتری بگذارید، Fitbit Flex Wireless Activity & Sleep Wristband انتخاب مناسبی خواهد بود.

این دستگاه با قیمت 80 پوند در بازار عرضه می‌شود و در دسته دستبندهای تناسب اندام هم قرار می‌گیرد. این دستبند هوشمند امکان ثبت اطلاعات مربوط به تعداد گام‌ها، مسافت و کالری سوزانده شده را دارد و امکان اتصال بی‌سیم به هر دستگاه دیجیتالی که کاربر تعیین کند را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

بنابراین کاربران می‌توانند هدف‌گذاری‌های مدت‌دار انجام داده و بر اساس آن پیش بروند. این گجت همچنین می‌تواند روند خواب کاربرانش را هم پیگیری کند.

دویدن
گجتی که شما برای این کار می‌خرید تا حد زیادی به جدی بودن هدف شما برای دویدن بستگی دارد. اگر تنها می‌خواهید بدانید که چقدر سریع یا چه مسافتی را دویده‌اید و چقدر کالری سوزانده‌اید، Timex Ironman Easy Trainer با قیمت 100پوند انتخاب مناسبی است.

این دستگاه مبتنی بر GPS بوده و بیش از 30 حرکت ورزشی مختلف را به شما پیشنهاد می‌دهد. با این حال برای دونده‌های حرفه‌ای دستگاه TomTom Runner Cardio watch پیشنهاد می‌شود. این دستگاه با قیمت 220 دلار به‌تازگی به بازار معرفی و عرضه شده است. این دستگاه امکان پیگیری ضربان قلب کاربرانش را هم دارد.

شنا
بسیاری از ما دوست داریم هنگام شنا کردن هم سرعت، مسافت و کالری سوزانده شده را اندازه‌گیری کنیم. به همین دلیل یک گجت هوشمند می‌تواند علاوه‌بر اینها انگیزه بیشتری برای انجام این ورزش هیجان‌انگیز هم به ما بدهد.

دستگاه Swimovate PoolMateLive با قیمت 120 دلار به همراه گیره مخصوصش به فروش می‌رسد و می‌‌تواند تمام این امکانات را در اختیار کاربرانش قرار دهد. این گجت هنگامی که به هدف تعیین شده‌تان برسید شما را با ویبره مطلع می‌کند.

ورزش‌های عمومی
در نهایت گجت‌هایی هم هستند که بتوانند تمام این امکانات را به صورت یکجا در اختیار کاربرانشان قرار دهند. Garmin Forerunner 910XT multi-sport watch یکی از این دستگاه‌ها است که در حال حاضر با قیمت 290 پوند در بازار عرضه می‌شود و به فروش می‌رسد. هر چند این محصول کمی گران‌قیمت به نظر می‌رسد اما فراموش نکنید که با خرید آن می‌توانید تمام امکانات مورد نیازتان برای ورزش کردن و رسیدن به تناسب اندام را در اختیار داشته باشید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید