لغو المپیک توکیو پس از تعویق یکساله؟!

لغو المپیک توکیو پس از تعویق یکساله؟!

در صورتی که واکسن موثری برای بیماری کرونا کشف نشود، برگزاری این بازی‌ها حتی در سال آینده نیز دشوار خواهد بود.

کد خبر : ۷۹۷۹۲
بازدید : ۴۶۸۲
ادامه کرونا و لغو المپیک توکیو
یکی از بزرگ‌ترین و شاید تاریخی‌ترین تصمیماتی که در پی شیوع عالم‌گیر کرونا گرفته شد، توافق بر سر تعویق یک ساله مقامات ژاپن و کمیته المپیک بود. تعویق برگزاری المپیک تابستانی در شرایطی که جهان گرفتار جنگ‌های جهان‌گیر نیست، اتفاقی نادر و بی‌سابقه است. مسابقات پارالمپیک نیز به مدت یک سال به تعویق افتاده است.

تصمیم برای تعویق مسابقات بسیار سخت و پس از روز‌ها جلسات گوناگون بین مقامات سیاسی ژاپن و مسئولان برگزاری مسابقات اتخاذ شد. حالا و با گذشت چند ماه از این تصمیم، امروز رئیس انجمن پزشکی ژاپن نسبت به امکان برگزاری المپیک توکیو در تابستان سال ۲۰۲۱ نیز به دلیل شیوع کرونا، ابراز تردید کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «یوشیتاکه یوکوکورا» گفته است که «در صورتی که واکسن موثری برای بیماری کرونا کشف نشود، برگزاری این بازی‌ها حتی در سال آینده نیز دشوار خواهد بود.»

به گفته وی، هنوز نمی‌توان قاطعانه درباره برگزار شدن یا نشدن مسابقات اظهار نظر کرد. از سوی دیگر، «یوشیرو موری»، رئیس مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو، می‌گوید که اگر این مسابقات در سال آینده میلادی برگزار نشود، به طور کلی «لغو» خواهد شد.

رئیس مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو در واکنش به احتمال تعویق مجدد و برگزاری مسابقات در سال ۲۰۲۲، گفت: «در این صورت مسابقات لغو می‌شود.» او همچنین افزود که مطمئن است «مسابقات سال آینده برگزار خواهد شد.»

ژاپن تاکنون ۱۳۶۰۰ مبتلا به کرونا و ۳۹۴ مورد مرگ بر اثر این بیماری، گزارش کرده است. در این میان، هنوز، اما واگر‌های زیادی بر سر راه تولید واکسن کووید ۱۹ تا پیش از برگزاری مسابقات المپیک وجود دارد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید