بریتانیا، بالاترین آمار مرگ کرونایی در اروپا

بریتانیا، بالاترین آمار مرگ کرونایی در اروپا

گزارش اداره آمار ملی خاطرنشان می‌کند که تا تاریخ ۲۴ آوریل، ۷۱.۸ درصد موارد مرگ (۱۹.۶۴۳ مورد) در بیمارستان ها، ۵۸۹۰ مورد در خانه‌های سالمندان، ۱۳۰۶ مورد در خانه‌های شخصی و ۳۰۱ مورد در آسایشگاه‌ها رخ داده است.

کد خبر : ۸۰۰۴۲
بازدید : ۵۵۱۸
بریتانیا، بالاترین آمار مرگ کرونایی در اروپا
بیشترین درصد مرگ در بریتانیا درمیان سالمندان ۷۵ تا ۸۴ ساله بوده است

تعداد تلفات بیماری کرونا در بریتانیا از مرز ۳۰ هزار نفر گذشته است. این بالاترین آمار رسمی مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در اروپا از هنگام آغاز اپیدمی است. ارقام منتشره از اداره آمار ملی بریتانیا (او ان اس) حاکی از آن است که تا روز ۲۴ آوریل، ۲۹.۶۴۸ نفر در انگلستان (بخشی از بریتانیا) و ایالت ولز بر اثر عوارض کرونا درگذشته‌اند.

با احتساب موارد مرگ و میر در اسکاتلند و ایرلند شمالی، آمار تلفات کرونا در بریتانیا بالغ بر ۳۲.۳۱۳ نفر می‌شود. گزارش اداره آمار ملی خاطرنشان می‌کند که تا تاریخ ۲۴ آوریل، ۷۱.۸ درصد موارد مرگ (۱۹.۶۴۳ مورد) در بیمارستان ها، ۵۸۹۰ مورد در خانه‌های سالمندان، ۱۳۰۶ مورد در خانه‌های شخصی و ۳۰۱ مورد در آسایشگاه‌ها رخ داده است.
این آمار معرف یک افت ۱۲.۶ درصدی در میزان تلفات در بیمارستان ها، اما در مقایسه با برآورد‌های هفته پیش از آن، افزایش ۲۵۰۰ مورد مرگ در خانه‌های سالمندان است.

بنا به این گزارش، تعداد تلفات ناشی از کووید ۱۹ در انگلستان تا تاریخ ۲۴ آوریل که روز ۲ ماه مه ثبت شده ۲۸.۲۷۲ نفر بوده است. در مقایسه با آن، تعداد موارد مرگ و میر که توسط وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی منتشر شده، ۲۱.۳۹۹ بوده است. آمار مشابه توسط نظام درمانی انگلستان، ۱۹.۰۳۳ مورد مرگ ناشی از کرونا را در بیمارستان‌ها گزارش کرده است.

ارقام اداره آمار شامل موارد مرگ در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان نیز می‌شود. پیشتر، آمار نظام درمانی عمومی انگلستان تنها شامل موارد تلفات کرونا در بیمارستان‌ها بود. نظام درمانی انگلستان تنها از پایان ماه آوریل تلفات کووید ۱۹ را در کلیه اماکن و در تکمیل آمار‌های «کمیسیون کیفیت مراقبت» و اداره ملی آمار، منتشر کرده است.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد میزان درگذشت مردم در هفته دوم ماه آوریل، به ۳۵۰ مورد کاهش پیدا کرده است، اما همچنان دوبرابر میانگین مرگ و میر در این برهه زمانی در پنج سال گذشته است.

در لندن، بیش از نیمی (۵۰.۵درصد) از موارد مرگ و میر ثبت شده بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ بوده است. نواحی شمال غربی و شمال شرقی انگلستان نیز با به ترتیب ۳۸.۸ درصد و ۳۸ درصد، بالاترین نرخ مرگ بر اثر کرونا را داشته است.

گزارش‌های مقدماتی در مورد تعداد مرگ در انگلستان و ولز در هفته سوم آوریل ۲۰۲۰ (هفته هفدهم) حاکی از درگذشت ۲۱.۹۹۷ نفر بوده است.

این آمار نمایانگر کاهش ۳۵۴ مورد مرگ نسبت به هفته پیش از آن (هفته ۱۶) است، اما ۵۳۹۱۱ مورد بیشتر نسبت به همان هفته درپنج سال پیش است.

این آمار همچنین نشان می‌دهد در مقایسه با تمام موارد مرگ و میر در ایالت ولز در همین برهه از زمان، ۳۶.۷ درصد علت مرگ (۴۱۳ مورد) ناشی از عوارض ویروس کرونا بوده است. آمار تلفات در هفته سوم ماه آوریل، حاکی از فقدان موارد مرگ و میر در میان کودکان زیر ۱۴ سال است، اما بیشترین درصد مرگ (۴۰.۲ درصد) درمیان سالمندان ۷۵ تا ۸۴ ساله بوده است.

نیک استریپ، رئیس بخش تحلیل‌های بهداشتی اداره آمار ملی بریتانیا می‌گوید: «بر مبنای موارد مرگ در کلیه اماکن، بیش از هزار نفر در برهه زمانی میان ۴ تا ۱۸ آوریل از عوارض کرونا درگذشته اند که بیشترین آن - تعداد ۱۳۱۸ نفر - در روز ۸ آوریل رخ داده است. آمار مرگ و میر‌های پس از آن بخاطر تاخیر در ثبت موارد فوت، هنوز تکمیل نشده است.»

اداره آمار ملی می‌گوید این آمار بر أساس موارد مرگ شامل کووید۱۹ در ترکیب با دیگر بیماری‌ها نیز می‌شود. در این میان در گزارش جداگانه‌ای به اطلاع «کمیسیون کیفیت مراقبت» رسیده که تعداد ۶۳۹۱ نفر میان ۱۰ آوریل و اول ماه مه در خانه‌های سالمندان درگذشته اند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید