روسیه بعد از آمریکا بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را دارد

روسیه بعد از آمریکا بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را دارد

مقام‌های این کشور می‌گویند شتاب دادن به میزان تست‌گیری‌ها علت نرخ پایین تعداد جان باختگان است، اما بسیاری هم معتقدند که آمار واقعی درگذشتگان کرونا در روسیه فراتر از آمار رسمی است.

کد خبر : ۸۰۳۰۰
بازدید : ۴۱۲۲
روسیه بعد از آمریکا بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را دارد
روسیه با رسیدن شمار مبتلایان این کشور به رقم ۲۳۲ هزار نفر، اکنون بعد از آمریکا دومین کانون کووید۱۹ در جهان محسوب می‌شود. مسکو روز سه‌شنبه، ۱۲ مه، اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ هزار و ۸۹۹ تازه مبتلا را شناسایی کرده است؛ رقمی که طی ۱۰ روز گذشته به طور روزانه زیر ۱۰ هزار نفر نیامده است.

یکی از تازه مبتلایان به کرونا در این کشور، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین است. پسکوف، دومین چهره ارشد کرمیلین است که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده است. پیش از این هم میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه به این ویروس مبتلا شد و همچنان تحت درمان و قرنطینه است.

خبر ابتلای پسکوف تنها یک روز پس از آن مخابره می‌شود که ولادیمیر پوتین دستور کاهش محدودیت‌های قرنطینه سراسری را صادر کرد.

رئیس جمهوری روسیه، روز گذشته، طی دستوری به کارخانجات و کارگران صنعت ساختمان اجازه داد که از امروز، سه‌شنبه، ۱۲ مه، به سرکار بازگردند. او همچنین به مقامات مجلی اجازه داد که بنابر ویژگی‌های منطقه‌ای و جزییات همه گیری کرونا در آنجا، درباره چگونگی اعمال یا لغو محدودیت‌ها تصمیم بگیرند.

بر همین اساس هم، شهردار مسکو، پایتخت، اعلام کرد که لغو محدودیت‌ها برای ساخت و ساز‌ها و کارخانجات را دست کم تا سه هفته دیگر آغاز نخواهد کرد.

با وجود شناسایی بیش از ۲۳۲ هزار مبتلا به کووید۱۹، آمار جان باختگان کرونا در روسیه تنها ۲۱۱۶ نفر گزارش شده است که به نسبت سایر کشور‌های اروپایی، چون بریتانیا، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه، بسیار کمتر است.

مقام‌های این کشور می‌گویند شتاب دادن به میزان تست‌گیری‌ها علت نرخ پایین تعداد جان باختگان است، اما بسیاری هم معتقدند که آمار واقعی درگذشتگان کرونا در روسیه فراتر از آمار رسمی است.
روسیه بعد از آمریکا بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را دارد
پسکوف که روز سه‌شنبه، ۱۲ مه، نتیجه تست او مثبت اعلام شده سخنگوی ولادیمیر پوتین است

همزمان با عبور تعداد کل مبتلایان به کرونا در روسیه از تمام کشور‌های اروپایی، در شهر سن پترزبورگ این کشور، آتش‌نشانان حریق در بخش آی‌سی‌یو یک بیمارستان را مهار کردند، اما ۵ بیمار مبتلا به کرونا که در این بخش زیر دستگاه تنفس مصنوعی بودند بر اثر این حریق جان باختند. امدادگران ۱۵۰ بیمار دیگر را نجات دادند.

دیمیتری پسکوف که از سال ۲۰۱۲ سخنگوی ولادیمیر پوتین بوده، روز سه‌شنبه، ۱۲ مه، با انتشار ویدیویی خبر مثبت بودن تست کرونا خود را اعلام کرد و گفت که اکنون در بیمارستان بستری شده است.

دو هفته پیش هم میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه به کووید۱۹ گرفتار شد. پس از او اولگا لیوبیموا، وزیر فرهنگ و ولادیمیر یاکوشف، وزیر مسکن و یکی از معاونانش هم به ویروس جدید کرونا مبتلا شدند.

خبرگزاری تاس روسیه می‌گوید آخرین دیدار رو در روی دیمیتری پسکوف با ولادیمیر پوتین، حدود یک ماه پیش بوده است و به این علت تهدید متوجه رئیس جمهوری این کشور نیست.

به گزارش این خبرگزاری، پوتین از حدود یک ماه پیش در اقامت‌گاهی خارج از مسکو به سر می‌برد و از راه دور دولت را اداره می‌کند و به همین علت هم در سلامتی کامل به سر می‌برد.

پوتین، روز گذشته، دوشنبه ۱۱ مه، در یک نطق تلویزیونی پایان ۶ هفته قرنطینه سراسری را اعلام کرد و گفته که از امروز، سه‌شنبه، لغو تدریجی این محدودیت‌ها آغاز خواهد شد.

او در سخنان خود تاکید کرد تا پایان این همه‌گیری خیلی مانده و "خطر همچنان پابرجاست". اما به گفته او همه بخش‌های اقتصادی اکنون باید آماده بازگشایی شوند و مقام‌های محلی برای مهار کرونا در مناطق خود بر اساس مشخصات کرونا در آنجا تصمیم خواهند گرفت.

بر همین اساس هم سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو گفته قرنطینه پایتخت دست کم تا ۳۱ مه، سه هفته دیگر، لغو نخواهد شد. مسکو، پایتخت، کانون کرونا در روسیه است و حدود نیمی از ۲۳۰ هزار مبتلا به این ویروس و بیش از نیمی از جان باختگان آن در همین شهر بزرگ گزارش شده‌اند.

شهروندان مسکو اجازه خروج از خانه را ندارند مگر برای خرید آذوقه، رفتن به سر مشاغل ضروری و یا بیرون بردن سگ خود. آن‌ها برای سفر هم باید مجوز دیجیتالی که ویژه آن‌ها صادر شده است را به همراه داشته باشند.

شهردار مسکو پیش‌تر تخمین زده بود که احتمالا تنها در مسکو بیش از ۳۰۰ هزار نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند. این در حالی است که آمار رسمی فعلی مبتلایان در مسکو حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

روسیه بعد از آمریکا بیشترین تعداد مبتلا به کرونا را دارد
در سن پترزبورگ آتش‌سوزی در بخش مراقبت‌های ویژه یک بیمارستان به مرگ ۵ بیمار کرونا انجامید، اما آتش نشانان جان ۱۵۰ بیمار دیگر را نجات دادند

در آمریکا، کانون کرونا در جهان، اکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مبتلا وجود دارد؛ یعنی بیش از ۶ برابر هر کشور دیگری در جهان -رتبه دوم به روسیه تعلق دارد. شمار جان باختگان کرونا در این کشور هم از مرز ۸۱ هزار نفر گذشته است.
در بریتانیا، تعداد جان‌باختگان از مرز ۳۲ هزار نفر گذشته است. به این لحاظ، بریتانیا کانون اصلی کرونا در اروپا و دومین کشور جهان از لحاظ تعداد قربانیان کووید۱۹ است.

در فرانسه، تعداد قربانیان کرونا از اسپانیا فراتر رفت و با گزارش ۳۴۸ مرگ طی ۲۴ ساعت گذشته، به بیش از ۲۷۰۰۰ هزار نفر رسید. بدین ترتیب اکنون فرانسه بعد از آمریکا، بریتانیا و ایتالیا، رتبه چهارم بیشترین قربانی کووید۱۹ در جهان را دارد.

در لبنان، دولت پس از مشاهده افزایش دوباره همه‌گیری، قرنطینه سراسری اعلام کرده است.

در آلمان، برای سومین روز متوالی، ضریب ابتلا - عدد آر - بیش از یک گزارش شده است، اما کارشناسان در این کشور می‌گویند جای نگرانی نیست.

عدد آر یا ضریب ابتلا وقتی فراتر از یک رفت به آن معنا است که یک مبتلا به ویروس کرونا بیش از یک نفر دیگر را توانسته آلوده کند و به این ترتیب آمار مبتلایان افزایش خواهد یافت. برای همین هم دولت‌ها تلاش می‌کنند که عدد آر را همواره پایین‌تر از عدد یک نگه دارند تا به مرور زمان از تعداد مبتلایان به این ویروس کاسته است.

در ووهان چین که نقطه اول شناسایی ویروس جدید کرونا بوده، پس از آن که در چند منطقه دوباره مبتلایان جدید شناسایی شدند، مقام‌ها می‌گویند بنا دارند از تمامی جمعیت ۱۱ میلیونی شهر تست کرونا بگیرند.

در کره‌جنوبی که یکی از موفق‌ترین کشور‌ها در کنترل کرونا بوده، نتیجه تست ۱۰۱ نفر که در محدوده یکی از محله‌های تفریحات شبانه در سئول رفت و آمد کرده بودند مثبت اعلام شده است. این تعداد مبتلای جدید پس از آن گزارش شد که کره‌جنوبی شروع به لغو محدودیت‌های کرونا کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید