جنجال مهدی کوشکی، ریحانه پارسا و حق طلاق؛ ماجرا چیست؟

جنجال مهدی کوشکی، ریحانه پارسا و حق طلاق؛ ماجرا چیست؟

واکنش کاربران فضای مجازی به اظهارات ریحانه پارسا و مهدی کوشکی همچنان ادامه دارد. بخش اعظم کاربران معتقدند که اظهارات این زوج یک فریب تبلیغاتی است. کاربری در توئیتر نوشته است که "متن توئیت جنجالی ریحانه پارسا برای او ارسال شده و او ناشیانه بدون ویرایش متن آن را منتشر کرده است.  میرا قربانی فر، روزنامه نگار حوزه اجتماعی در این باره در توئیترش نوشته است که "ریحانه پارسا ۵ روز پیش وارد توییتر شده است و مشخصا مشاورش به خوبی می‌دانسته که چطور اکانت او را بالا بکشد؛ با حاشیه. درواقع زدن حرفی که باعث واکنش توییتری‌ها شود راه دیده شدن اکانتش بوده و او بدون توجه به اینکه چه تصویری از خود می‌سازد، توییتی که برایش فرستاده شده راکپی کرده وگذاشته. "

کد خبر : ۸۰۵۷۰
بازدید : ۱۴۰۴۶
جنجال مهدی کوشکی، ریحانه پارسا و حق طلاق؛ ماجرا چیست؟
فرادید | جنجال‌های مجازی بدون تنفس یکی پس از دیگری فضای شبکه‌های اجتماعی را ملتهب می‌کنند، این جنجال‌ها در طول یک ماه اخیر به شکل عجیبی افزایش یافته اند، حالا هم نوبت به ریحانه پارسا و مهدی کوشکی زوح پرحاشیه سینما و تلویزیون رسیده است تا با حاشیه‌ای جدید خبر ساز شوند.

به گزارش فرادید، ماجرا از آنجا شروع شد که ریحانه پارسا در بدو ورود به توئیتر جملات نامفهومی را منتشر کرد که جنجال آفرین شد. او در توئیت خود نوشت: "یا بنویس، حق طلاق میدید به زنهاتون، بعد اسم خودتون رو گذاشتید مرد؟ ایموجی هم نزار"

پس از انتشار این توئیت، بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر در این شبکه اجتماعی به اظهارات ریحانه پارسا واکنش نشان دادند.

گروه‌های مدافع حقوق زنان و فعالان مدنی از جمله منتقدان اظهارات ریحانه پارسا بوده اند و واکنش‌های اغلب تندی نشان داده اند. آن‌ها گفته اند اینکه یک زن حق طلاق را حق مسلم مرد می‌داند شرم آور است. آن‌ها معتقدند که حق طلاق بین زوجین باید مشترک باشد.

اما چیزی از جنجال ریحانه پارسا نگذشته بود که مهدی کوشکی، نویسنده، بازیگر وهمسر پارسا از اینکه حق طلاق، فقط متعلق به مردان باشد در یک ویدیو دفاع کرد.

او در این ویدیو گفت که "حق طلاق با مرد است. چه لزومی دارد حق طلاق برای زن باشد؟ به قول قدیمی‌ها ⁣زن باید با لباس سفید به خانه شوهر بیاید و با کفن سفید هم برود. این ایده‌ی من است "

این ویدئو که در استوری اینستاگرام منتشر شده بود بود، توسط مخاطبان ریپورت شد. اینستاگرام نیز با توجه به بالابودن آمار گزارش‌ها این ویدیو را حذف کرد.

مهدی کوشکی پس از حذف استوری اش توسط کاربران، به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت که "استوری من بدون حق انتخاب و یا سوال حذف شد، عدم آزادی بیان در اینستاگرام هم وجود دارد. "

در نهایت پس از بالاگرفتن واکنش ها، ریحانه پارسا عکسی از شش سالگی خود منتشر و از طلاق توافقی پدر و مادرش انتقاد کرد. او نوشت: " ازدواج بدون عشق فاجعه است. " او بار دیگر با هشتگ "حق طلاق" آتش انتقاد‌ها را شعله ور کرد.

ازدواج ریحانه پارسا و مهدی کوشکی نیز در ماه‌های گذشته جنجال آفرین شد. اختلاف سنی این دو علت انتقاد و واکنش کاربران بود.

ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی در باره طلاق عنوان می‌کند: «مرد می‌تواند هر وقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد»، به اراده و خواست مرد صورت می‌گیرد و زن نیز در موارد خاصی می‌تواند از دادگاه درخواست طلاق کند.


جنجال ریحانه پارسا و مهدی کوشکی از نگاه کاربران

واکنش کاربران فضای مجازی به اظهارات ریحانه پارسا و مهدی کوشکی همچنان ادامه دارد. بخش اعظم کاربران معتقدند که اظهارات این زوج یک فریب تبلیغاتی است. کاربری در توئیتر نوشته است که "متن توئیت جنجالی ریحانه پارسا برای او ارسال شده و او ناشیانه بدون ویرایش متن آن را منتشر کرده است.

میرا قربانی فر، روزنامه نگار حوزه اجتماعی در این باره در توئیترش نوشته است که "ریحانه پارسا ۵ روز پیش وارد توییتر شده است و مشخصا مشاورش به خوبی می‌دانسته که چطور اکانت او را بالا بکشد؛ با حاشیه. درواقع زدن حرفی که باعث واکنش توییتری‌ها شود راه دیده شدن اکانتش بوده و او بدون توجه به اینکه چه تصویری از خود می‌سازد، توییتی که برایش فرستاده شده راکپی کرده وگذاشته. "
جنجال مهدی کوشکی، ریحانه پارسا و حق طلاق؛ ماجرا چیست؟
توئیت جنجالی ریحانه پارسا که روزهای قبل منتشر شد

برخی از کاربران نیز به ریحانه پارسا انتقاد کرده اند و گفته اند که او سن و سالی ندارد و هنوز متوجه مفهوم حق طلاق نیست. اما مهدی کوشکی با ۴۰ سال سن کاملا متوجه است که چه چیزی می‌گوید.

برخی نیز افکار مهدی کوشکی را ناشی از ذهنیت مردسالارانه او دانسته اند.

از نگاه برخی کاربران در پشت پرده حاشیه حق طلاق قرار است تئاتر، فیلم یا هر چیز دیگری معرفی شود واین بازی صرفا تبلیغات است. کاربری دراین رابطه نوشته است: "به نظر من ماجرای توئیت ریحانه پارسا و استوری مهدی کوشکی یه بازی تبلیغاتیه! برای تئاتر، فیلم یا. این‌جور حرفا با واکنش سریع مخاطب و وایرال شدنِ شدید همراهه و خب اگه حدسم درست باشه دقیقن به هدف‌شون رسیدن. حالا باید دید چقدر نظر من می‌تونه درست باشه؟ نظر شما چیه؟ "

کاربری هم نوشت: " ماجرا ربطی به #حق_طلاق ندارد، فقط شلوغ کردن کافه برای فالوئر گرفتن بیشتر است؛ و این وسط هر چه قهقراتر، پول‌ساز تر. این تازه اول بیزینس این دو پروانه عاشق است. ".
اما موضوع دیگری که مورد توجه کاربران قرار گرفته موضوع حذف استوری مهدی کوشکی از اینستاگرام است. عده کمی از کاربران حذف استوری او را خلاف آزادی بیان دانسته اند.

البته در طرف مقابل این دیدگاه برخی هم معتقد بوده اند که آزادی بیان به معنای بیان هر موضوعی نیست. مصطفی عزیزی فیلمنامه نویس و تهیه کننده برنامه‌های تلویزیونی در توئیترش در این باره نوشته است که "اینستاگرام با برداشتن پست مهدی کوشکی به او نشان داد که آزادیبیان به معنای تبلیغ دوران برده‌داری نیست. این سلبریتی‌های یک‌شبه تصور می‌کنند می‌توانند هر مزخرفی که دوست داشتند را بگویند و هیچ‌کس هم کاری به کارشان نداشته باشد. "

با این حال این اولین بار نیست که سلبریتی‌ها و چهره‌های اینستاگرامی اظهارات جنجالی را مطرح می‌کنند، پیش از این نیز امیر تتلو با طرح مسئله حرمسرا خبر ساز شده بود و برخی طرح این مسائل را بهره برداری و هیاهو برای بالا بردن فالوئر و درآمد تبلیغاتی عنوان کرده بودند. در ادامه این جنجال‌ها به نظر می‌رسد ریحانه پارسا و مهدی کوشکی نیز چنین رویکردی را در پیش گرفته اند.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید