خطر مهاجرت اجباری برای 70 درصد ایرانیان

عیسی کلانتری وزیر پیشین کشاورزی نسبت به وضعیت آب در کشور هشدار داده و گفته است که وضعیت کنونی باعث مهاجرت میلیون ها ایرانی از این سرزمین می شود.

کد خبر : ۸۰۷
بازدید : ۱۷۶۲

فرادید | عیسی کلانتری وزیر پیشین کشاورزی نسبت به وضعیت آب در کشور هشدار داده و گفته است که وضعیت کنونی باعث مهاجرت میلیون ها ایرانی از این سرزمین می شود.

به گفته کلانتری «در سال‌های گذشته وزارت نیرو جرأت اعتراف به واقعیت را نداشت؛ اما حالا بحران خشکسالی به اندازه‌ای رسیده که مسئولان متوجه قهقرای کشور شده‌اند، زیرا درحال حاضر ٧٠‌درصد جمعیت کشور با سرانه زیر ٩٠٠ مترمکعب آب در‌ سال زندگی می‌کنند و این از نظر استانداردهای جهانی یعنی رخداد فاجعه بزرگ. ایران با بهره‌برداری از ٩٧‌ درصد آب‌های سطحی خود عملا تمام رودخانه‌های خود را خشک کرده است و دیگر آبی در طبیعت باقی نمانده است.»

مشاور معاون اول رییس جمهور در ادامه تاکید کرد: «اگر به همین وضع ادامه دهیم حدود ٧٠‌درصد ایرانیان یعنی جمعیتی معادل ٥٠‌میلیون نفر برای زنده ماندن ناچار به مهاجرت از کشور هستند. كلانتری با بیان این‌که سرانه آب تجدیدپذیر کشور به ١٠١‌میلیارد مکعب رسیده است.»

۰
نظرات بینندگان
  • علی رضازاده ارسالی در

    بنا به آمار مطروحه شرایط تغییر اقلیمی و تاثیر آن بر نزولات جوی تنها ده درصد را در بر دارد اصل قضیه به معضلات انسانی بر میگردد استفاده نا بجا از سفرهها آب با حفر چاه های عمیق " افزایش جمعیت ساخت غیر کارشناسی انواع سد ها و اثر گذاری نا فرجام آن بر اکو سیستم محیط و خشک شدن دریاچه ها بدان سبب و بی مهری نسبت به جنگل ها و مغفول گذاردن شیوه های سنتی استفاده از قناتها باید که مد نظر قرار گیرد تا تسلیم این شرایط نشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید