زادروز امبرتو اکو

زادروز امبرتو اکو

٨٤سال پیش، برابر با پنجم ژانویه ١٩٣٢ میلادی، اُمبرتو اِکو (Umberto Eco) نشانه‌شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان‌نویس شهیر ایتالیایی در شهر آلساندریا در استان پیدمونت به دنیا آمد.

کد خبر : ۸۱۹۲
بازدید : ۱۴۳۲
زادروز امبرتو اکو

٨٤ سال پیش، برابر با پنجم ژانویه ١٩٣٢ میلادی، اُمبرتو اِکو (Umberto Eco) نشانه‌شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان‌نویس شهیر ایتالیایی در شهر آلساندریا در استان پیدمونت به دنیا آمد.

بسیاری اومبرتو اکو را به عنوان یک رمان‌نویس می‌شناسند در حالی ‌که او در وهله اول یک نشانه‌شناس و فلسفه‌دان است و در برابر بیش از ۴۰ کتاب علمی و صدها مقاله، تنها ۵ رمان نوشته ‌است.

اکو یکی از مهمترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران دنیای معاصر و از جمله مهمترین زبان‌شناسان و نشانه‌شناسان ساختارگراست. او از طرفداران گفتگوی میان شرق و غرب است و از هواداران افزایش ارتباطات و فهم متقابل در محیط بین‌المللی است و همچنین علاقه زیادی به زبان بین‌المللی اسپرانتو دارد.

اکو متن‌های آکادمیک فراوانی در زمینه فلسفه، نشانه‌شناسی و نقد ادبی و کتاب‌هایی برای کودکان نوشته‌ است. معروف‌ترین اثر اکو رمان «نام گل سرخ» (Il nome della rosa) است که در سال ۱۹۸۰ آن را به چاپ رساند و در سراسر دنیا بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته ‌است. او هم‌اکنون رئیس دانشکده انسان‌شناسی دانشگاه بولونیا است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید