ببر سیبری نگهبان باغ وحش را کشت

ببر سیبری نگهبان باغ وحش را کشت

متأسفانه با آن که عملیات احیا به سرعت روی این زن ۵۵ ساله انجام گرفت، اما خیلی دیر بود و در دم جان سپرد.بازدیدکنندگان و آن دسته از کارکنان باغ وحش هم که شاهد این حمله بودند تحت روان‌درمانی قرار گرفته‌اند.

کد خبر : ۸۲۲۶۹
بازدید : ۶۴۳۹
ببر سیبری نگهبان باغ وحش را کشت باغ وحش زوریخ در بیانیه‌ای اعلام کرد به ببر پنج ساله‌ای که این حمله را انجام داد کاری نخواهند داشت، زیرا «در محیط معمول خودش بود»
نگهبان باغ‌وحشی در سوییس در اثر حمله ببر سیبریایی به شدت زخمی شد و جان سپرد. طبق بیانیه‌ای که باغ وحش زوریخ منتشر کرد، همکاران این زن نگهبان اندکی قبل از ساعت ۱:۲۰ بعد از ظهر و پس از آن که بازدیدکنندگان وحشت‌زده فریادکنان آن‌ها را خبر کردند، به کمک همکارشان شتافتند تا ببر را از او دور کنند و عملیات احیا را بر روی او انجام دهند.

در این بیانیه آمده است: «متأسفانه با آن که عملیات احیا به سرعت روی این زن ۵۵ ساله انجام گرفت، اما خیلی دیر بود و در دم جان سپرد.بازدیدکنندگان و آن دسته از کارکنان باغ وحش هم که شاهد این حمله بودند تحت روان‌درمانی قرار گرفته‌اند.

دادستان عمومی زوریخ، پلیس و پزشکی قانونی در حال تحقیق‌اند تا مشخص شود که این حادثه دقیقاً چطور اتفاق افتاد و چرا نگهبان باغ وحش هم‌زمان با حضور ببر داخل محوطه ببر‌ها شده بود. باغ وحش زوریخ در بیانیه دیگری روز یک‌شنبه اعلام کرد به «ارینا» ببر پنج ساله‌ای که این حمله را انجام داد کاری نخواهند داشت، زیرا «در محیط معمول خودش بود».

در این بیانیه آمده است: «حادثه دیروز یعنی شنبه بسیار غم‌انگیز بود و گردانندگان باغ وحش زوریخ خیلی ناراحت‌اند.»، اما باغ وحش زوریخ خاطرنشان کرد که ببر آمور به هر حال حیوانی وحشی است.

«کسی که وارد محوطه آن‌ها بشود متجاوز به حساب می‌آید. واکنش این ببر هم پیروی از غرائز طبیعی‌اش بود؛ بنابراین بابت این حادثه به این ببر کاری نخواهیم داشت.» سورین درسن، مدیر باغ وحش زوریخ به رویترز گفت: «ارینا در سال ۲۰۱۵ در باغ وحشی واقع در اودنسه دانمارک به دنیا آمد و یک سال قبل به زوریخ منتقل شد.»

باغ وحش زوریخ که مدتی طولانی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بسته بود، روز یک‌شنبه هم «به خاطر هم‌دردی» تعطیل بود، ولی روز دوشنبه بازگشایی شد. باغ وحش زوریخ اعلام کرد منطقه اطراف محوطه زندگی این ببر که در آن ببر چهار ساله‌ای به نام سایان هم زندگی می‌کند، هم‌چنان به روی عموم بسته خواهد بود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید