"آنگولا" موفق در مهار کرونا!

"آنگولا" موفق در مهار کرونا!

در این کشور ۳۰ میلیونی، تاکنون تنها ۱۹ نفر در اثر کرونا جان سپرده‌اند در حالی که در کانادا با جمعیتی تقریبا مشابه، حدود ۹ هزار نفر در اثر کووید-۱۹ جان باخته‌اند.

کد خبر : ۸۲۲۷۴
بازدید : ۵۷۶۴
در وضعیت شیوع ویروس کرونا در جهان، آنگولا در کل شرایط مناسبی دارد و این نتیجه به لطف اتخاذ قرنطیه زودهنگام، استفاده گسترده از ماسک و افتتاح سریع بیمارستان صحرایی در یک مرکز صنعتی به دست آمده است.

در این کشور ۳۰ میلیونی، تاکنون تنها ۱۹ نفر در اثر کرونا جان سپرده‌اند در حالی که در کانادا با جمعیتی تقریبا مشابه، حدود ۹ هزار نفر در اثر کووید-۱۹ جان باخته‌اند.
گفتگو با «آنتونیو هنریک دا سیلوا» رئیس آ‌ژانس ترویج سرمایه‌گذاری و صادرات آنگولا:
برخی از ناظران در وضعیت کنونی ادعا می‌کنند که کشور شما از نظر بهداشتی از تمام کشور‌های حوزه جنوب صحرای آفریقا، وضعیت بهتری دارد، آیا با این دیدگاه موافقید؟

«ما ابتدا باید خودمان را با کشور‌هایی که به ما نزدیکتر هستند و از نظر واقعیت‌ها و چالش‌هایی که با آن‌ها مواجه اند مشابهت‌هایی با هم داریم، مقایسه کنیم. وقتی به وضعیت خودمان نگاه میکنیم و اینکه چطور با اوضاع مقابله کردیم، می‌توانیم قطعا بگوییم که ما خیلی موفق بودیم.
با فروتنی باید بگوییم که ما برنامه ریزی کردیم و به شیوه‌ای سازماندهی شده کار کردیم و دستورالعمل‌هایی که دولت داده بود را بطور جدی دنبال کردیم.»

آیا در حال حاضر به کار‌هایی که انجام دادید افتخار می‌کنید؟
«من واقعا به آنچه در طول این بحران در آنگولا انجام دادیم افتخار می‌کنم. من همچنین به آنچه در ۲ سال گذشته در کشور اتفاق افتاده است افتخار می‌کنم. اکنون احساس امیدواریی در کشور وجود دارد که با کار سخت و صادقانه و همچنین رهایی از شر فساد و بسیج کشور برای توسعه که فقط کار دولت نبود و یک تلاش و کار ملی بود، بدست آمده است.»

کارآفرینان برای مواجه با این بحران و پاسخ به نیاز‌های کشور واقعا نوآور بودند.

ما در این گزارش به یکی از بزرگترین مزارع آنگولا آمده‌ایم. با توجه به قرنطینه شدن کشور و توقف ناگهانی واردات، این شرکت تمامی فرایند‌های تولید و زنجیره توزیع اش را مورد بازبینی قرار داد. «فرانسیسکا داس سانتوس دانیل» که مدیریت پلتفرم دیجیتال شرکت را برعهده دارد باید به انفجار طرف تقاضا پاسخ می‌داد.

«فرانسیسکا داس سانتوس دانیل» می‌گوید: «در دوران قرنطینه، ما ۴ هزار مشتری جدید جذب کردیم.»

هجوم مشتریانی که هیچ کس انتظارش را نداشت. با این حال به لطف قدرت انطباق تیم‌های گوناگون، پاسخ به تقاضای محلی رضایت بخش بود. این امر موجب خوشبینی به آینده شد و فورا راه‌حل‌هایی برای بلند مدت به اجرا گذاشته شد.

«فرانسیسکا داس سانتوس دانیل» می‌افزاید: «ما ۱۰ میلیون دلار در تولید میوه‌های گرمسیری مانند موز و پاپایا سرمایه گذاری کردیم. هدف ما پاسخگویی به بازار ملی و همچنین افزایش قدرت صادراتمان است.»

شرط رونق، صادرات است و منابع رونق را باید در صادرات جست. آنگولا یکی از ۵ کشور برتر با بالاترین پتانسیل در بخش کشاوری در سراسر جهان است.

از آنتونیو می‌پرسم: این پتانسیل در حوزه کشاورزی در آنگولا مورد بهره‌برداری اندکی قرار گرفته است؟
آنتونیو هنریک دا سیلوا می‌گوید: «ما حدود ۵۳ میلیون هکتار اراضی قابل کشت داریم. از این مقدار فقط ۴ یا ۵ میلیون هکتار کشت می‌شود؛ بنابراین پتانسیل عظیمی وجود دارد. این ‍پتانسیل نه تنها برای آنگولا و تجاری که اینجا کار می‌کنند بلکه فرصتی است برای سرمایه گذاریاست.»

شما گفتید که کار‌های زیادی در سال‌های اخیر برای بهبود فضای کسب و کار انجام گرفته است. ما در اینجا شاهد برخی اقدامات برای ارتقاء استراتژی متنوع سازی اقتصاد و مهمتر از همه قطع وابستگی به نفت هستیم. به نظر می‌رسد که حفظ اعتماد سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران خارجی بوضوح اهمیت دارد؟

«سرمایه‌گذاران بخشی خصوصی باید به کشور ما بیایند و واقعا ببینند که ما فقط سرزمین فرصت‌ها نیستیم بلکه ما خیلی سخت کار می‌کنیم برای اینکه نهادهایمان را با اهداف سرمایه گذاری تطبیق دهیم و همچنین نحوه کارمان را با استاندار‌های مرتبط که مرجع خوبی برای پرو‌ژه‌ها و سرمایه گذاری در کشور و در اقتصاد هستند، وفق دهیم.»

با بهره‌گیری از پتانسیل‌های مختلف که کشاورزی تنها یک نمونه آن است، آنگولا دارای امتیازات بسیاری برای جذب سرمایه‌گذاراران است، مانند منابع آبی یا توریسم.
منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید