ثبت اولین ابتلا به "طاعون" در آمریکا

او نخستین حامل طاعون ثبت شده در موریسون، در نزدیکی دنور، پایتخت ایالت کلرادو شد. اما پزشکان خاطرنشان کردند که با احتیاطات لازم، خطر ابتلا به عفونت بسیار کم است، نه اینکه یک شیوع کامل را بخواهیم نشان دهیم.

کد خبر : ۸۲۵۷۸
بازدید : ۵۹۶۴
در ایالات متحده، یک مورد از طاعون بوبونیک در یکی از ساکنان کلرادو ثبت شد. با این حال، پزشکان اطمینان دارند که هیچ دلیل جدی برای نگرانی وجود ندارد. خاطرنشان می‌شود که این نخستین مورد عفونت انسانی در ایالت متحده از سال ۲۰۱۵ است. فرض بر این است که یک آمریکایی از طریق سنجاب آلوده شده است. فرد بیمار در حال حاضر بهبود یافته است.

در ۱۴ ژوئیه، مشخص شد که در کلرادو، یک سنجاب به طاعون آلوده شده است. او نخستین حامل طاعون ثبت شده در موریسون، در نزدیکی دنور، پایتخت ایالت کلرادو شد. اما پزشکان خاطرنشان کردند که با احتیاطات لازم، خطر ابتلا به عفونت بسیار کم است، نه اینکه یک شیوع کامل را بخواهیم نشان دهیم.

در اوایل ماه ژوئیه، شیوع طاعون بوبونیک در غرب مغولستان، در نزدیکی مرز با روسیه ثبت شد. یک مرد ۲۷ ساله و زنی به بیمارستان منتقل شدند (سن مشخص نشده است).
زن در شرایط بحرانی قرار داشت. پس از این بیماری، این زن با ۶۰ نفر به طور مستقیم و ۴۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در تماس بودند؛ مشخص شده است که علت این عفونت در حقیقت خوردن گوشت خام سنجاب توسط این دو ساکن مغولستان بوده است.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید