بیکاران تحصیلکرده، آتش زیرخاکستر

صادق جنان صفت در ابتدای سرمقاله تعادل روزنامه اقتصادی صبح سخن مهندس بازرگان اولین رییس دولت جمهوری اسلامی را به یاد آورده که گفته بود وقتی پدیده‌های بی‌نهایت کوچک، بی‌نهایت پرشمار و پرتعداد شوند نیرویی شگفت‌انگیز پدیدار می‌شود که جابه‌جا کردن آن نیرویی بزرگ‌تر می‌خواهد.

کد خبر : ۸۳۲
بازدید : ۱۳۱۳
فرادید | صادق جنان صفت در ابتدای سرمقاله تعادل روزنامه اقتصادی صبح سخن مهندس بازرگان اولین رییس دولت جمهوری اسلامی را به یاد آورده که گفته بود وقتی پدیده‌های بی‌نهایت کوچک، بی‌نهایت پرشمار و پرتعداد شوند نیرویی شگفت‌انگیز پدیدار می‌شود که جابه‌جا کردن آن نیرویی بزرگ‌تر می‌خواهد. وی به جامعه آن روز ایران هشدار می‌داد که نباید زمان حل مشکلات به ظاهر کوچک را از امروز به فردا انداخت مسایل کوچک را حل ناشده باقی گذاشت و شاهد روزی بود که آن مسایل بی‌نهایت بغرنج شده که حل ناشدنی شود.

به نظر نویسنده: موضوع بیکاری تحصیلکردگان ایرانی هر روز ابعاد پیچیده‌تری پیدا می‌کند و روزی نیست که درباره آن حرف زده نشود. معاون اول رییس‌جمهور و بالاترین مقام دولتی مرتبط با مناسبات کار روز گذشته هرکدام اعدادی درباره اینکه سالانه باید چه میزان شغل ایجاد شود را بیان کردند که تفاوتی ۲۰۰ هزار نفری داشت که خود این رقم بسیار بالاست.

سرمقاله تعادل افزوده: انبوه‌تر شدن لشکر بیکارانی که سال‌های سال درس خوانده‌اند و شمار قابل اعتنایی از آنها برای آموزش و گرفتن مدرک از جیب خانواده‌های خود هزینه کرده‌اند به قول وزیر اقتصاد از بمب اتم برای آینده ایران خطرناک‌تر است. اینکه مدام از خطر و تهدید احتمالی آتی بیکاران بگوییم آیا دردی از دردهای بیکاران را کاهش می‌دهد؟ آتش زیرخاکستر بیکاران تحصیلکرده ایرانی را ببینیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید