شیوع "کرونا" در نیوزلند پس از صد روز

شیوع "کرونا" در نیوزلند پس از صد روز

آردرن گفت که قرنطینه درجه سوم در اوکلند به مورد اجرا گذاشته خواهد شد که به معنای تعطیلی کافه و رستوران و واحد‌های بازرگانی غیرضروری است و مردم حق خروج از خانه را نخواهند داشت.

کد خبر : ۸۳۴۶۴
بازدید : ۵۵۰۸
چهار مورد جدید
با بروز نخستین موارد کووید-۱۹ در نیوزیلند پس از یکصد روز، اوکلند - بزرگ‌ترین شهر این کشور - قرنطینه شد. جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرده که چهار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این شهر گزارش شده که به دلیل آن از ساعات ظهر روز چهارشنبه تا نیمه‌شب جمعه در این ناحیه مقررات قرنطینه اعمال خواهد شد.

آردرن گفت که قرنطینه درجه سوم در اوکلند به مورد اجرا گذاشته خواهد شد که به معنای تعطیلی کافه و رستوران و واحد‌های بازرگانی غیرضروری است و مردم حق خروج از خانه را نخواهند داشت.

نخست وزیر نیوزیلند گفت: مقررات قرنطینه در سطح دوم در سایر نقاط کشور به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد. سطح دوم قرنطینه به اجتماعات صدنفره محدود شده و از مردم خواسته می‌شود تا حد امکان از خانه خارج نشوند. مقامات اوکلند چهار مورد ابتلا به کووید-۱۹ را در افراد یک خانه گزارش کرده‌اند که منبع سرایت آن نامشخص است. این نخستین موارد سرایت منطقه‌ای کووید-۱۹ در۱۰۲ روز گذشته است.

آردرن گفت: «ما از ساکنان اوکلند می‌خواهیم در خانه‌هایشان بمانند تا ویروس منتشر نشود. ما می‌دانیم باید چه بکنیم، زیرا در گذشته با موفقیت با آن روبه‌رو شده‌ایم. از شما می‌خواهم مایوس و دلسرد نشوید.» این اقدامات به دنبال گزارش موارد ابتلا در یک دهکده سالمندان اعمال شده که برخی از ساکنان آن دچارعارضه‌های تنفسی شدند. این محل هم‌اکنون تحت مقررات (کامل) قرنطینه قرار گرفته است.

نشریه «نیوزیلند هرالد» روز سه‌شنبه گزارش داد که قرنطینه دهکده سالمندان «ویلِج پالمز» امروز در نامه‌ای به ساکنان آن اطلاع داده شده است. جزئیات دیگری در این مورد در دست نیست. در هفته‌های اخیر این جزیره اقیانوس آرام عمدتا به زندگی پیش از کووید-۱۹ بازگشته بود و مردم آزادانه در استادیوم‌های ورزشی حضور یافته و به رستوران می‌رفتند.

نیوزیلند اپیدمی کرونا را با قرنطینه فوری و کامل در ماه مارس هنگامی که آزمایش کرونای تنها یک‌صد نفر مثبت بود، تحت کنترل درآورد. در سه ماه گذشته، تنها موارد کووید-۱۹ در مسافرانی دیده شد که از سفر خارج به کشور باز گشته بودند و در بدو ورود در قرنطینه قرار می‌گرفتند.

آردرن که نحوه برخورد دولتش با ویروس کرونا در سطح بین‌المللی مورد تحسین قرار گرفت، روز شنبه کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرد. او گفت: این «انتخابات کووید» است. او همچنین در مورد همه‌گیری کرونا گفت که به رغم دستیابی به «نقطه عطف» یکصد روز، همچنان باید جانب احتیاط را حفظ کرد.

در نیوزیلند در مجموع ۱۵۷۳ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده که ۲۲ نفر آن‌ها بر اثرعوارض آن جان سپرده‌اند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید