استقلال فاتح دربی کرونایی

استقلال فاتح دربی کرونایی

در نیمه دوم وقت‌های اضافه پرسپولیس بازی بهتری را از خود به نمایش گذاشت و یحیی هم دقیقه ۱۱۳ مهدی عبدی را به جای رسن و امید عالیشاه را به جای علیپور به میدان فرستاد، ولی تغییری در نتیجه حاصل نشد تا کار به ضربات مرگبار پنالتی کشیده شود.

کد خبر : ۸۳۹۷۳
بازدید : ۲۵۱۲
استقلال فاتح دربی کرونایی
پرسپولیس و استقلال در حالی از ساعت ۱۹ دیروز در مرحله نیمه نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی برابر هم قرار گرفتند که به دلیل نبودن تماشاگران در ورزشگاه، شاهد جو خاصی بودیم.
در این شرایط، پرچم‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس پشت دروازه‌ها در طبقه اول ورزشگاه نصب شده بود و طرح‌های موزاییکی مربوط به دو تیم هم در طبقه دوم به چشم می‌خورد. ضمن اینکه دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی هم بازی را از نزدیک تماشا کرد.

یحیی گل‌محمدی تغییراتی قابل توجه نسبت به بازی‌های قبل در ترکیب سرخپوشان ایجاد کرد. محمد نادری مشکلی از نظر مصدومیت نداشت و ۲ بازی قبل هم به میدان رفته بود، ولی یحیی با نیمکت‌نشین کردن او از سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان در دفاع میانی بهره برد و شجاع خلیل‌زاده را به دفاع چپ منتقل کرد.
ضمن اینکه نیمکت‌نشینی کمال کامیابی‌نیا هم جزو تصمیم‌های سرمربی پرسپولیس بود. یحیی از احمد نوراللهی به عنوان تنها هافبک دفاعی در ترکیب اصلی استفاده کرد. همچنین وحید امیری به خط حمله منتقل شد تا در کنار علی علیپور بازی کند.

در سمت مقابل، استقلال با همان ترکیب قابل پیش‌بینی وارد زمین شد و تنها تغییر غیرمنتظره حضور محمد دانشگر در ترکیب مورد نظر فرهاد مجیدی بود. به رغم اینکه گفته شده بود دانشگر به این بازی نمی‌رسد، اما فرهاد از او در ترکیب اصلی بهره برد. شروع توفانی آبی‌پوشان نشان از انگیزه زیاد آن‌ها برای برتری در دربی ۹۳ داشت.
شاگردان فرهاد مجیدی در همان اوایل بازی از حریف پیش افتادند. دفع ناقص مهدی شیری دقیقه ۴ روی توپی که در هوا سرگردان بود، باعث شد توپ به هروویه میلیچ برسد و او با بغل پا توپ را به مهدی قائدی رساند. ستاره ریزنقش و تکنیکی آبی‌ها هم با عبور توپ از بین پا‌های بشار رسن با شوتی فنی و زیبا دروازه بوژیدار رادوشوویچ را گشود.
پس از این گل، بازی برای دقایقی آرام شد، ولی باز هم این آبی‌ها بودند که توپ و میدان را در اختیار گرفتند. در دقایق ۱۴ و ۱۷ آبی‌پوشان صاحب فرصت‌هایی برای گلزنی شدند، ولی رادوشوویچ ضربات علی کریمی و فرشید اسماعیلی را دفع کرد.
دقیقه ۲۴ اسماعیلی در حال ورود به محوطه جریمه پرسپولیس توسط کنعانی زادگان سرنگون شد که اعضای کادر فنی استقلال بخصوص مجیدی بشدت نسبت به عدم اعلام خطا توسط داورمعترض شدند، ولی پیام حیدری اعتقادی به خطا نداشت.
در ادامه یحیی که فشار را روی دروازه تیم خود می‌دید، تصمیم به تعویض زودهنگام گرفت و کامیابی‌نیا را دقیقه ۲۷ جایگزین شیری کرد تا به این ترتیب، سیامک نعمتی به دفاع چپ پرسپولیس منتقل شود.
یک دقیقه بعد پاس رو به جلوی امیری به علیپور رسید، ولی شوت روی پای این بازیکن با دخالت سیدحسین حسینی راهی کرنر شد. دقیقه ۳۷ هم علیپور در محوطه جریمه استقلال روی زمین افتاد که حیدری اعتقادی به اعلام خطا نداشت. دقیقه ۴۳ شوت روی پای نعمتی از پشت محوطه جریمه را حسینی دفع کرد تا پرسپولیس بازنده به رختکن بروند.

پرسپولیس نیمه دوم را با یک تغییر دیگر آغاز کرد. گل‌محمدی که ابتدای بازی هم ترکیبی تهاجمی را انتخاب کرده بود، نادری را جایگزین سیدجلال کرد تا با نفوذ‌های این بازیکن، سرخ‌ها بتوانند از سمت چپ حملات بیشتری تدارک ببینند؛ تغییری که نتیجه بخش بود و پرسپولیس را به گل رساند.
دقیقه ۴۹ ارسال نادری از جناح چپ زمین باعث شد توپ در محوطه جریمه به علیپور برسد. مهاجم سرخپوشان هم پس از مهار توپ، پاس رو به عقب داشت که رسن از روی خط محوطه جریمه با شوتی تماشایی گل تساوی بازی را به ثمر رساند.
هافبک عراقی پرسپولیس ضمن اینکه مانند دربی قبل به استقلال گل زد، لایی که در صحنه گل آبی‌ها از قائدی خورده بود را هم به نوعی جبران کرد.
دقیقه ۵۱ اولین تعویض استقلال انجام شد و فرشید باقری جانشین فرشید اسماعیلی مصدوم شد. اتفاق بد برای پرسپولیسی‌ها مصدومیت نادری بود؛ بازیکنی که ابتدای نیمه دوم به زمین آمده بود، مصدوم شد تا یحیی دست به تعویضی اجباری بزند.
دقیقه ۶۱ کریستین اوساگونا جای نادری را گرفت. در ادامه توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و تنها در دقیقه ۷۲ شوت پشت محوطه مهدی ترابی را حسینی در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه ۸۵ مجیدی دومین تعویض خود را انجام داد و امیر ارسلان مطهری به جای آرش رضاوند مصدوم به میدان آمد. در حالی که بازی با تساوی در ۹۰ دقیقه رو به پایان بود، پرسپولیس دقیقه ۸۹ به گل رسید. ارسال کامیابی‌نیا را علیپور با یک ضربه بی‌نقص و فنی به کنج دروازه استقلال فرستاد تا پرسپولیس از حریف پیش بیفتد. دقیقه ۹۰ میلاد زکی پور جای علی کریمی را در ترکیب آبی پوشان گرفت.
در شرایطی که به نظر می‌رسید پرسپولیس برنده دربی ۹۳ خواهد بود، استقلال توسط بازیکن اخراجی‌اش به گل رسید. دانشگر که به دلایل مسائل انضباطی هفته پیش توسط مجیدی در اختیار باشگاه قرار گرفته بود، سه روز مانده به دربی بخشیده شد و به جمع آبی‌پوشان بازگشت. این مدافع دقیقه ۳+۹۰ روی ارسال میلیچ با ضربه سر دیدنی گل مساوی را به ثمر رساند تا بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود.

در نیمه اول وقت‌های اضافه قائدی مثل همیشه فرار خطرناک دیگری از جناح چپ انجام داد که پاس بیرون پای او در دقیقه ۹۳ را رادوشوویچ به کمک مدافعان پرسپولیس دفع کرد. در ادامه، توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و تنها در دقیقه ۱۰۵ ضربه سر خطرناک دیاباته از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.
در نیمه دوم وقت‌های اضافه پرسپولیس بازی بهتری را از خود به نمایش گذاشت و یحیی هم دقیقه ۱۱۳ مهدی عبدی را به جای رسن و امید عالیشاه را به جای علیپور به میدان فرستاد، ولی تغییری در نتیجه حاصل نشد تا کار به ضربات مرگبار پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی دیاباته ضربه‌اش را گل کرد، ولی ضربه زمینی احمد نوراللهی را حسینی مهار کرد. در ادامه وریا غفوری ضربه‌اش را گل کرد و عالیشاه هم برای پرسپولیس گلزنی کرد. ضربه سوم استقلال را میلیچ گل کرد، ولی اوساگونا با ضربه‌ای بد توپ را به بالای دروازه فرستاد.
در نهایت ضربه چهارم استقلال را مطهری تبدیل به گل کرد تا استقلال در ضربات پنالتی ۴-۱ و در مجموع ۶-۳ برنده مسابقه شود و به فینال جام حذفی راه پیدا کند. به این ترتیب، استقلال و تراکتور فینال این رقابت‌ها را ۱۳ شهریور در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار خواهند کرد.

اختلاف‌نظر کارشناسان داوری در خصوص دو صحنه مشکوک
در دقایق ۲۴ و ۳۷ بازی دو صحنه مشکوک داخل محوطه جریمه رخ داد که در صحنه اول فرشید اسماعیلی از استقلال سرنگون شد و در صحنه دوم خطای مشکوکی روی علی علیپور رخ داد که کارشناسان داوری در این خصوص این گونه اظهارنظر کردند.

حیدر سلیمانی: «اسماعیلی قبل از اینکه بازیکن پرسپولیس پایش را جلوی او بگذارد، خودش را سرنگون کرد و اصلاً پنالتی نبود. در صحنه دوم هم خطایی روی علیپور صورت نگرفت.»

محسن ترکی: «صحنه خطا روی اسماعیلی در بدبینانه‌ترین حالت خطا روی خط محوطه جریمه و پنالتی بود. صحنه خطا روی علیپور هم پنالتی بود. مدافع استقلال، علیپور را با دست هل داد و دستش باز شد.»
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید