ثبت بالاترین رقم مبتلایان جدید کرونا در هند

ثبت بالاترین رقم مبتلایان جدید کرونا در هند

نارندرا مودی، نخست وزیر هند یکشنبه در یک پیام رادیویی از مردم خواست مقررات بهداشتی را رعایت کنند و با اتحاد در برابر این بیماری، آن را شکست دهند.

کد خبر : ۸۴۰۰۱
بازدید : ۶۵۸۷
ثبت بالاترین رقم مبتلایان جدید در هند
پزشکان تعداد آزمایش‌های صورت گرفته در هند را کافی نمی‌دانند

با شناسایی ۷۸۷۶۱ بیمار جدید در هند، بالاترین رقم روزانه مبتلایان کووید-۱۹ در جهان در این کشور ثبت شده است. پیش از این بالاترین رقم شناسایی بیماران جدید در ایالات متحده ثبت شده بود. هند پس از آمریکا و برزیل، در جایگاه سوم جهانی از نظر تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارد.

تعداد کل بیماران شناسایی شده در هند از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفته است و تعداد قربانیان نیز از ۶۳ هزار نفر فراتر رفته است. این در حالی است تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در جهان از ۲۵ میلیون نفر فراتر رفته و تعداد قربانیان این همه گیری نیز به ۸۴۳ هزار نفر رسیده است.

پزشکان افزایش شدید تعداد بیماران در هند را ناشی از بالا گرفتن شیوع ویروس کرونا در مناطق روستایی می‌دانند.

هند در مراحل ابتدایی همه گیری ویروس کرونا، از عملکرد خوبی در مقابله با این همه گیری برخوردار بود، ولی پس از گسترش بیماری در شهر‌های بزرگ مانند دهلی و مومبای، این بیماری در حال گسترش در مناطق دور افتاده روستایی است.

دکتر راجیو پارخ، رییس بخش مطالعات عروق موسسه پزشکی مدانتا در هند می‌گوید: "به محض کاهش تعداد بیماران مردم فکر کردند در جنگ پیروز شده اند ... همه بدون ماسک و بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خیابان‌ها ریختند. "

پزشکان همچنین پایین بودن تعداد آزمایش‌های صورت گرفته را از علل گسترش شدید ویروس کرونا دانسته اند.
ثبت بالاترین رقم مبتلایان جدید در هند
این نگرانی وجود دارد که رقم رسمی قربانیان کووید-۱۹ که در هتد اعلام شده کمتر از رقم واقعی آن است

به رغم بالا گرفتن شیوع این بیماری در هند، دولت این کشور در پی کاستن از محدودیت‌های قرنطینه است تا به ایجاد تحرک در بخش‌های اقتصادی کمک کند. دولت هند همچنین از ماه آینده برگزاری تجمعات تا یکصد نفر در مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی را با حفظ فاصله گذاری اجتماعی مجاز اعلام کرده است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند یکشنبه در یک پیام رادیویی از مردم خواست مقررات بهداشتی را رعایت کنند و با اتحاد در برابر این بیماری، آن را شکست دهند.

مودی گفت: "کرونا تنها زمانی شکست می‌خورد که شما ایمن باشید و با قاطعیت فاصله اجتماعی دو متر را رعایت کنید و ماسک به صورت داشته باشید. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید