جهان، تازه در آغاز دورران کرونا است

جهان، تازه در آغاز دورران کرونا است

وضعیت ترسناکی است. یک معضل بهداشتی که به قدری از کنترل خارج شده که جهان را به زانو درآورده، نه فقط رکود، بلکه یک فاجعه اقتصادی عظیم که احتمالا تعداد فقرا و گرسنگان را چند برابر کرده، باعث ورشکستگی میلیون‌ها کسب و کار کوچک شده است.

کد خبر : ۸۴۶۳۳
بازدید : ۱۰۶۲
جهان، تازه در آغاز دوره همه‌گیری کرونا است
به گفته یک پزشک متخصص در جلسه با نمایندگان مجلس انگلستان، جهان تازه «در آغاز» دوره همه‌گیری ویروس کرونا است و انتظار می‌رود با آمدن موج دوم در اروپا، اوضاع خراب‌تر هم بشود.

دیوید نابارو، که یکی از نمایندگان ویژه سازمان بهداشت جهانی در حوزه کووید-۱۹ است، به کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان گفت: ویروس به حدی «از کنترل خارج شده» که در برابر تهدیدی که امروز بر سر اقتصاد جهانی وجود دارد و از هر وضعیتی که در یک فیلم علمی-تخیلی تصور کنید «بسیار بدتر» است.

در ضمن او از روی استهزاء ادعا‌های وزیر خارجه آمریکا، مایک پومپئو، که عملکرد سازمان بهداشت جهانی در قبال شیوع ویروس را به خاطر «خریده شدن» رئیس سازمان، تدروس آدهانوم، توسط چینی‌ها جانبدارانه خوانده، مردود دانست.

نمایندگان با نمایش یک سند ویدیویی به این عضو هیأت مدیران مؤسسه نوآوری بهداشت جهانی امپریال کالج لندن، از او پرسیدند در مقابل کسانی که اهمیت کووید-۱۹ را به بازی گرفته یا آن را دسیسه‌ای برای زدن واکسن می‌دانند چه پاسخی دارد.

دکتر نابارو به نمایندگان گفت: «هیچ یک از ما وضعیت حاضر را چیزی جز اوضاع به هم ریخته وحشتناکی که واقعا شرم‌آور است نمی‌دانیم.»

وی افزود: «وضعیت ترسناکی است. یک معضل بهداشتی که به قدری از کنترل خارج شده که جهان را به زانو درآورده، نه فقط رکود، بلکه یک فاجعه اقتصادی عظیم که احتمالا تعداد فقرا و گرسنگان را چند برابر کرده، باعث ورشکستگی میلیون‌ها کسب و کار کوچک شده و فرصت و عمر جوانان برای دسترسی به دانشگاه‌های جهانی را تباه می‌کند.»

دکتر نابارو گفت: «وحشتناک است؛ و ما واقعا، تمام ما واقعا عمیقا نگران و متأسفیم. منظورم همه کسانی هستند که لازم است کاری در این جهان بکنند که تصورش را هم نمی‌کردند. وضعیت از هر فیلم علمی-تخیلی در موضوع بهداشت عمومی بدتر است.»

وی افزود: «موضوع واقعا جدی است. ما هنوز به وسط راه هم نرسیده‌ایم. تازه آغاز راه است. حالا تازه باید ببینیم چه خسارت‌هایی به جهان وارد می‌شود؛ و حالا که داریم وارد مرحله‌ای می‌شویم که در اروپا شرایط دوباره دارد برمی‌گردد، اوضاع از این هم خراب‌تر خواهد شد.»

دکتر نابارو گفت: می‌فهمد که مردم چرا به شایعه‌سازی و نظریه توطئه روی آورده‌اند، چون که هر کس می‌خواهد یک توضیح ساده برای این وضعیت پیدا کند.

وی افزود: «فکر می‌کنم باید این حقیقت را بپذیریم که هر کسی در هر کجا به دنبال توضیحی است، و باید با آن‌ها همدردی کنیم و بگوییم آن‌ها را درک می‌کنیم. ما می‌دانیم که اوضاع برای صد‌ها میلیون آدم در سراسر جهان چقدر وحشتناک است.»

او ادامه داد: «آن طور که من می‌فهمم، این ویروس اواخر سال گذشته به سراغ ما آمد، و ما یاد گرفتیم که امسال را با آن کنار بیاییم و اوضاع را درک کنیم، و قرار است بفهمیم به آن چه کار می‌توانیم بکنیم. اما این خیلی طول می‌کشد.»

وقتی از دکتر نابارو درباره اظهارات اعضاء دولت دونالد ترامپ از جمله مایک پمپئو در مورد سازمان بهداشت جهانی پرسیدند، او گفت: «من می‌خواهم واقعا تأکید کنم که این سازمان جایی است که ارزش جهانی دارد، برای برابری و عدالت تلاش می‌کند و کسانی که آن جا کار می‌کنند همه در یک مسیرند.»

وی افزود: «من هرگز مدرکی ندیده‌ام که هیچ کس، به ویژه در کمیته‌های اضطراری به دنبال جانبداری باشد، چرا که آن‌ها افراد بسیار متعهدی هستند. من اصلا حرف وزیر خارجه را قبول ندارم.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید