در دادگاه جودو چه گذشت؟

در دادگاه جودو چه گذشت؟

رئیس فدراسیون جودو گفت: دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شرایطی را قائل شد و ۳۰ روز فرصت داد تا اگر من و رئیس فدراسیون جهانی جودو به توافق رسیدیم، رأی صادر نشود و نتیجه همان توافق باشد.

کد خبر : ۸۴۶۴۲
بازدید : ۱۸۸۴
در دادگاه جودو چه خبر است؟
آرش میراسماعیلی درباره جلسه روز گذشته (چهارشنبه - ۲۶ شهریور ماه) دادگاه حکمیت ورزش درباره بررسی پرونده شکایت فدراسیون جودوی ایران از فدراسیون جهانی جودو اظهار داشت: واقعاً جلسه بسیار سنگین و حساسی بود که حدود ۹ ساعت به طول انجامید. در این جلسه سه داور، وکلای طرف مقابل و نمایندگان آن‌ها نیز حضور داشتند.

او در ادامه تصریح کرد: هیئت ایرانی از هشت صبح در دادگاه مستقر شد و بعد از توضیحات شهود پرونده ما، شهود آن‌ها نیز تک به تک صحبت و وکلا لایحه‌های خود را ارائه کردند. دو ساعت مانده به پایان جلسه، ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو نیز به جلسه اضافه شد و صحبت‌های را مطرح کرد و من نیز مسائلی را بیان کردم. در خلال زمان استراحت ۲۰ دقیقه‌ای دادگاه، مذاکراتی هم با ماریوس ویزر درباره پرونده داشتم.

رئیس فدراسیون جودو درباره رأی دادگاه CAS نیز خاطر نشان کرد: با توجه به جمیع جهات، دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شرایطی را قائل شد و ۳۰ روز فرصت داد تا اگر من و رئیس فدراسیون جهانی جودو به توافق رسیدیم، رأی صادر نشود و نتیجه همان توافق باشد، اما اگر توافقی حاصل نشود، بعد از ۳۰ روز از سوی دادگاه CAS رأی صادر می‌شود و طبیعتاً برنده و بازنده مشخص خواهند شد.

میراسماعیلی با تقدیر از هیئت اعزامی جودوی ایران گفت: باید از نصرالله سجادی، محمدرضا داورزنی و مجید زارعیان تشکر کنم که واقعاً عالی بودند. وکلای ما نیز با قدرت ظاهر شدند و خدا را شکر شرایطی فراهم شد تا دفاعیات بسیار خوبی صورت بگیرد. تلاش خواهیم کرد در تهران نیز جلساتی را داشته باشیم و به جمع‌بندی برسیم. گزارش این دادگاه را نیز ارائه خواهیم کرد و پس از جمع‌بندی، گزارش آن را خدمت همه دوستان و عزیزان اعلام می‌کنیم.

او درباره مذاکرات ۲۰ دقیقه‌ای خود با ماریوس ویزر هم اظهار داشت: صحبت بسیار دوستانه و صمیمانه‌ای را انجام دادیم. واقعاً برخورد ویزر دوستانه و صمیمانه بود و صحبت‌های مختلفی نیز انجام دادیم که به نوعی روی رأی ابتدایی دادگاه CAS تأثیر داشت. قبلاً گفته بودم و باز هم تکرار می‌کنم که بعد از صدور هر رأیی طبیعتاً با فدراسیون جهانی کار و تعامل خواهیم داشت تا برای آینده جودوی ایران کار کنیم. چه برنده این پرونده باشیم و چه رأی به نفع ما نباشد، با فدراسیون جهانی کار خواهیم داشت و امیدوارم در این قضیه در تهران نیز به نتیجه خوبی برسیم.

رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این پرسش که با توجه به مذاکره با ویزر و جلسه CAS، می‌توان به برداشته شدن تعلیق جودوی ایران امیدوار بود، گفت: قضاوت در مورد این موضوع در حال حاضر سخت است. روز بسیار سخت و پرونده بسیار حساسی داشتیم که تبلیغات زیادی روی آن انجام شده بود. نمی‌خواهم پیش‌بینی و قضاوتی داشته باشم، اما وکلای ما تأثیرگذار بودند و اسناد و ادله خوبی ارائه کردند. اگر ما و فدراسیون جهانی توافق و مذاکرات خوبی داشته باشیم، تأثیر بیشتری خواهد داشت، اما با هر رأیی امیدوارم شرایط را به سود جودوی ایران تغییر بدهیم.

میراسماعیلی با تمجید از عملکرد وکلای پرونده جودوی ایران گفت: وکلای ما بسیار عالی دفاع کردند و واقعاً به این موضوع افتخار کردم. هیئت اعزامی نیز بسیار پروزن بود. سوابق سجادی و داورزنی نقطه قوت بسیار خوبی بود و امیدوارم در نهایت نیز بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. باید از همه دوستان و عزیزان و به خصوص جامعه جودوی ایران که نگران بودند و از ما حمایت کردند، تشکر کنم. از سلطانی‌فر، علی‌نژاد و صالحی امیری که کنار ما بودند نیز تشکر می‌کنم. پیگیری آن‌ها از ابتدای روز گذشته باعث دلگرمی ما بود. امیدوارم که شرایط به نفع جودوی ایران رقم بخورد و باعث خوشحالی مردم عزیز کشورمان شویم.

او در پایان راجع به شهادت شهود ایرانی علیه پرونده جودوی ایران و خوشحالی آن‌ها از این اقدام با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: برای شهود ایرانی تنها می‌توانم دعا کنم.
منبع: تسنیم
۰
نظرات بینندگان
  • دلفانی ارسالی در

    آقای آرش خان ؛ میشه محبت بفرمایی و معنای رای ابتدایی را توضیح دهید مگر رای صادر شده که صحبتهای بیست دقیقه ای شما تاثیر خوبی در صدور آن داشته باشد ؟ به قول کردها " گومان نیه کم فلانی " یعنی گمان نمیکنم صدور رای به سود شما باشد البته خدا کند خلاف این باشد . تا مجبور به نرمش جانانه و آزار دهنده نشویم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید