موج تازه کرونا در بهار آینده؟!

موج تازه کرونا در بهار آینده؟!

موج جدید افزایش تعداد ابتلایان به کووید-۱۹ ممکن است در بهار سال ۲۰۲۱ اتفاق بیفتد با این حال، این متخصص ویروس شناسی روسی اظهار داشت که موج جدید ضعیف‌تر از دوره‌های قبلی خواهد بود و شاید تا تابستان باشد.

کد خبر : ۸۵۵۰۲
بازدید : ۶۰۱۰
موج تازه کرونا در بهار آینده؟!
استاد گروه ویروس شناسی در انستیتوی بلوزرسکی از دانشگاه دولتی مسکو، احتمال وقوع موج بعدی ویروس کووید ۱۹ در روسیه و جهان در بهار ۲۰۲۱ را پیش بینی کرد، اما در عین حال گفت جهش جدید ضعیف‌تر از پاییز و بهار سال جاری خواهد بود.

«الکسی آگرانوفسکی» روز یکشنبه به رسانه‌ها گفت: موج جدید افزایش تعداد ابتلایان به کووید-۱۹ ممکن است در بهار سال ۲۰۲۱ اتفاق بیفتد با این حال، این متخصص ویروس شناسی روسی اظهار داشت که موج جدید ضعیف‌تر از دوره‌های قبلی خواهد بود و شاید تا تابستان باشد.

این ویروس شناس اظهار داشت که ابتلای جمعیت جهان به ویروس کرونا " برای مدت زمان طولانی ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش موارد ابتلا تا چه اندازه قابل توجه است و موارد شدید جه خواهد بود، گفت: من در مورد شدت بیماری صحبتی نمی‌کنم، اما رشدی انفجاری هم وجود نخواهد داشت.

در عین حال وی افزود که انتظار نمی‌رود که ابتلای به ویروس کرونا سریع کاهش یابد. در مجموع، از ابتدای شیوع همه گیری کرونا، بیش از ۳۴ میلیون مورد در جهان مبتلا شدند، ۲۶ میلیون نفر بهبود یافتند و بیش از یک میلیون بیمار درگذشتند.

در روسیه، بیش از یک میلیون نفر مبتلا به کویید -۱۹ شناسایی شده اند. به گفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، این کشور از نظر تعداد موارد مبتلا در هر ۱۰۰ هزار شهروند در رتبه چهلم جهان و از نظر تعداد مرگ و میر‌ها در رتبه ۱۰۰ قرار دارد.

علاوه بر این، فدراسیون روسیه اولین کشور در جهان بود که واکسن کووید - ۱۹ را با نام «اسپوتنیک-۵» ثبت کرد. این دارو توسط مرکز تحقیقات گامالیا و با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تولید شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید