انسان در آینده چه می‌خورد؟

انسان در آینده چه می‌خورد؟

می‌توان یک رژیم انعطاف پذیر را در نظر گرفت که طبق آن هر فرد مقدار کمی از مواد غذایی حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ و شیر را همراه با سبزیجات مصرف می‌کند.

کد خبر : ۸۵۶۵۷
بازدید : ۹۲۳۹
انسان در آینده چه می‌خورد؟
دانشمندان دانمارکی پیشنهاد می‌کنند که در آینده، غذا‌های دریایی مفید و سازگار با محیط زیست از جمله جلبک‌ها، صدف‌ها و ماهی‌های ریز، جایگزین گوشت شوند. دامداری با مفهوم توسعه پایدار که در کشور‌های غربی اتخاذ شده مطابقت ندارد. در عین حال، همه مردم آماده نیستند تا از خوردن گوشت دست بردارند تا محیط زیست و آب و هوای فعلی حفظ شود.

محققان دانشگاه کپنهاگ رفتار مصرف کننده را در انتخاب مواد غذایی مورد مطالعه قرار داده و پیش بینی کردند که چگونه می‌توان بر آن تأثیر گذاشت و چگونه گوشت را از سبد غذایی اروپا خارج کرد.

محصولات گوشتی "طعم گوشتی" خاصی دارند که ژاپنی‌ها آن را "اومامی" می‌نامند. این طعم توسط گلوتامات مونو سدیم ایجاد می‌شود و زبان انسان گیرنده‌های L-glutamate ویژه‌ای دارد که آن را احساس می‌کند. تولیدکنندگان محصولات به خوبی از این نگنه استفاده می‌کنند - گلوتامات مونو سدیم در مواد افزودنی غذایی گروه E۶۰۰-E۶۹۹ موجود است.

در عین حال "امامی" در طعم برخی از غذا‌های گیاهی از جمله گردو، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و قارچ شیاتکه وجود دارد.

پروفسور اوله جی موریتسن، متخصص علوم غذایی و رفتار مصرف کننده می‌گوید: "بسیاری از مردم فقط طعم" اومامی "را میل می‌کنند. " بنابراین، می‌توان یک رژیم انعطاف پذیر را در نظر گرفت که طبق آن هر فرد مقدار کمی از مواد غذایی حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ و شیر را همراه با سبزیجات مصرف می‌کند، با این حال، می‌توان در مورد گزینه‌های جایگزین استیک آبدار که زیاد هستند، فکر کرد.

نویسندگان پیشنهاد می‌کنند به دنبال منابع جایگزین پروتئین و اسید‌های چرب سالم در بین غذا‌های دریایی به ویژه آن منابعی بود که دارای ذخایر تجدید پذیر زیادی هستند، اما هنوز به طور کامل مورد بهره برداری قرار نگرفته است. محققان تخمین می‌زنند که فقط ماهی کیلکا به تنهایی می‌تواند بیست درصد از پروتئین مورد نیاز دانمارک را تأمین کند.
انسان در آینده چه می‌خورد؟
دانشمندان متذکر می‌شوند که امروزه از بین ده هزار نوع جلبک، فقط ۵۰۰ نوع از آن‌ها به عنوان غذا استفاده می‌شود، علی رغم اینکه آن‌ها غنی از نظر مواد مغذی و ویتامین ها، فوق العاده غنی هستند.

پروفسور موریتسن می‌گوید: این ارتباط زیادی با فرهنگ و سنت‌های ما دارد، اما تغییر عادت‌های غذایی زمان بر است. ما بیش از یک میلیون سال است که گوشت می‌خوریم و در حالی که جلبک دریایی و ماهی کیلکا حاوی اسید‌های چرب مهم و ویتامین‌ها و خوش مزه هستند، ما هنوز تمایلی به طبقه بندی این گونه‌ها به عنوان منابع غذایی نداریم.

دانشمندان معتقدند فناوری‌های غذایی که مدت هاست از دو طعم اصلی شیرین و گوشتی در طعم دهنده‌های مواد غذایی استفاده می‌کنند می‌توانند در افزایش جذابیت ذا‌های دریایی کمک کنند.

پروفسور موریتسن دانشمند دانمارکی یادآور می‌شود: "شیرینی وجود کالری‌ها و ادامه بقا را به مغز نشان می‌دهد در حالی که اومامی (طعم گوشت) نشان می‌دهد که ما برای عضلات چیز خوبی مصرف می‌کنیم. با این حال، بسیاری از غذا‌های دریایی، جلبک‌های دریایی و سبزیجات طعم عالی خود را دارند. "

طبق گفته محققان، از جمله بسیاری از سبزیجات طعم شیرین و "اومامی" را در طول تخمیر ایجاد می‌کنند و این نکته می‌تواند برای ایجاد یک رژیم غذایی منطقی برای آینده استفاده شود.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید