احتمال ابتلا به کرونا در هواپیما از احتمال صاعقه خوردن هم کمتر است؟!

احتمال ابتلا به کرونا در هواپیما از احتمال صاعقه خوردن هم کمتر است؟!

می‌دانیم که ممکن است ارقام گزارش‌شده کم‌شماری کرده باشد، اما حتی اگر فرض بگیریم که ۹۰ درصد موارد ابتلا نیز گزارش نشده باشد، این خطر می‌شود یک ابتلا به کرونا از دو میلیون و هفتصد هزار مسافر.

کد خبر : ۸۵۷۴۵
بازدید : ۴۸۱۴
احتمال ابتلا به کرونا در هواپیما از احتمال صاعقه خوردن هم کمتر است؟!
انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، یاتا، مدعی است که احتمال ابتلا به ویروس کرونا در مسافرت‌های هوایی کمتر از احتمال مرگ بر اثر برخورد صاعقه است.

براساس تحقیقات منتشرشده توسط یاتا، بین ژانویه و ژوئیه امسال، تنها ۴۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا وجود داشته است که تصور می‌شود ویروس در حین پرواز منتقل شده باشد. این تعداد شامل موارد تاییدشده، احتمالی و بالقوه است.

انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید که در این فاصله یک میلیارد و دویست میلیون نفر مسافر از طریق هوا سفر کرده‌اند. بنابراین، احتمال ابتلا به کرونا از طریق مسافرت هوایی یک در ۲۷ میلیون است، که این به مراتب کمتر است از احتمال مرگ در اثر برخورد صاعقه که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آن را تقریبا یک در ۵۰۰ هزار برآورد می‌کند.

دکتر دیوید پال، مشاور پزشکی یاتا، می‌گوید: «خطر ابتلای مسافران هوایی به کرونا در داخل هواپیما بسیار کم به نظر می‌رسد. فقط ۴۴ مورد بالقوه ابتلا مربوط به پرواز در بین یک میلیارد و دویست هزار مسافر شناسایی شده است که این یک مورد برای هر ۲۷ میلیون مسافر است.

می‌دانیم که ممکن است ارقام گزارش‌شده کم‌شماری کرده باشد، اما حتی اگر فرض بگیریم که ۹۰ درصد موارد ابتلا نیز گزارش نشده باشد، این خطر می‌شود یک ابتلا به کرونا از دو میلیون و هفتصد هزار مسافر.

این ارقام بسیار اطمینان‌بخش‌اند. علاوه بر این، اکثریت قریب به اتفاق موارد منتشر شده قبل از گسترش پوشیدن ماسک صورت گرفته است.»

از ۴۴ مورد ذکر شده، بیشترین تعداد مربوط به پرواز لندن به هانوی بود، جایی که تصور می‌شد ۱۵ نفر به ویروس مبتلا شده باشند. در گزارش یاتا این ۱۵ مورد به عنوان ابتلای احتمالی از طریق مسافرت هوایی در نظر گرفته شده‌اند.

پرواز از سیدنی به پرت دارای ۱۱ مورد انتقال ویروس بود که هشت مورد جزء تأییدشده‌ها هستند و سه مورد نیز مورد محتمل است.

از آن جا که آمار مورد استفاده در گزارش تا ماه ژوئیه است، این گزارش برخی از موارد اخیر را شامل نمی‌شود، از جمله ۱۶ نفری که در ماه اوت پس از پرواز شرکت هوایی «تویی» از زانته در یونان به کاردیف در ولز، آزمایش مثبت ویروس کرونا داشتند.

در پرواز شرکت هوایی تویی مشخص نیست که چه تعداد از افراد کرونا را در یونان گرفته بوده‌اند و چه تعداد متعاقباً در داخل هواپیما مبتلا شده‌اند.

یاتا معتقد است که تدابیر ایمنی متعددی برای جلوگیری از ویروس کرونا در داخل پرواز وجود دارد، از جمله نرخ بالای تصفیه هوا و استفاده از «فیلتر‌های هوا با کیفیت بیمارستانی» که نسبت به سایر محیط‌های داخلی، یا روش‌های حمل و نقل دیگر توانایی بیشتری به جلوگیری از انتشار قطرات دم و بازدم دارد.

به علاوه این‌که صندلی‌های هواپیما پشت به پشت هم هستند، مانعی محکم ایجاد می‌کند و تعاملات رو در رو را بسیار محدود می‌سازد.

این مقام یاتا اضافه می‌کند که استفاده از ماسک داخل هواپیما این اثرات پیشگیرانه را تقویت می‌کند. الکساندر دو جونیاک، مدیرکل و مدیرعامل یاتا، می‌گوید: «هیچ راهکار معجزه‌واری وجود ندارد که امکان انتقال کرونا را در حال پرواز به صفر برساند.

اما ترکیبی از اقدامات پیشگیرانه که شرکت‌های هوایی اتخاذ کرده‌اند، به مسافران در سراسر دنیا اطمینان می‌دهد که کرونا آزادی پرواز را از ایشان سلب نکرده است. هیچ فعالیت بی‌خطری وجود ندارد. اما با تنها ۴۴ مورد بالقوه انتقال کرونا از بین یک میلیارد و دویست هزار مسافر، خطر ابتلا به ویروس در هواپیما در همان رده خطر برخورد صاعقه است.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید