رژیم غذایی DASH

رژیم غذایی DASH

رژیم غذایی DASH برای ششمین سال متوالی توانسته نگاه کارشناسان تغذیه را به خود جلب کنه که هدف اصلی آن «راهکارهای تغذیه‌ای برای مقابله با پرفشاری خون» است.

کد خبر : ۸۵۷۹
بازدید : ۱۲۸۶۱
بهترین رژیم غذایی برای ششمین سال متوالی

فرادید | اساس رژیم غذایی تغییرات شگرفی را به خود دیده و دیگر به معنای غذای کم و کاهش وزن نیست. در ادامه قصد داریم رژیم غذایی را به شما معرفی کنیم که برای ششمین سال متوالی به عنوان رژیم غذایی برتر از نگاه کارشناسان امر تغذیه انتخاب شده است.

به گزارش فرادید به نقل از بیزینس اینسایدر، انباشت توده چربی و تجمع آن به‌ویژه در اطراف شکم می‌تواند تأثیر مخربی بر روی فشار خون داشته باشد. در بسیاری از موارد اما افرادی که دارای وزن بالا و فشار خون بالا هستند، در صورت مشاوره با متخصصین تغذیه می‌تواند شاهد پایین آمدن فشار خونشان باشند.

رژیم غذایی DASH برای ششمین سال متوالی توانسته نگاه کارشناسان تغذیه را به خود جلب کنه که هدف اصلی آن «راهکارهای تغذیه‌ای برای مقابله با پرفشاری خون» است.

گفتنی است بهترین رژیم‌های غذایی امروزه بر روی تعادل مواد خوراکی مصرفی تاکید دارد و تمرین کردن را جزو اساسی سلامتی می‌دانند. رژیم غذایی DASH نیز به طور کلی توصیه می‌کند تا سبزی و میوه باید روزانه 3 تا 5 واحد، بسته به شرایط فرد در حد تعادل مصرف شود. علاوه بر آن، غلات کامل مانند نان تهیه شده از آرد سبوس‌دار و برنج قهوه‌ای از جمله موارد ضروری و مورد تاکید این رژیم غذایی است. در عین حال می‌توان به جای استفاده از گوشت قرمز، از گوشت‌های سفید برای تأمین پروتئین استفاده کرد.

مجله خبری - تحلیلی یواس نیوز اند ورلد ریپورت U.S.News & World Report در کنار مجلات نیوزویک و تایم، یکی از مجلات معتبر ایالات متحده است که در سال‌های اخیر به دلیل ارائه رتبه‌بندی کالج‌ها و دانشکده‌های پزشکی و بیمارستان‌های آمریکا محبوب‌تر نیز شده است.

نویسندگان و کارشناسان این مجله امسال نیز رتبه‌بندی خود را از بین رژیم‌های غذایی معروف و موفق جهان انجام دادند و رژیم غذایی DASH برای ششمین سال متوالی به عنوان رژیم غذایی برتر انتخاب شد. این رژیم غذایی به معنای راهکارهای تغذیه‌ای برای مقابله با پرفشاری خون یا همان فشار خون بالا است. این رژیم غذایی مانع یا کاهش دهنده‌ی فشار خون بالا است و از این رو برای همه مناسب است.

بهترین رژیم غذایی برای ششمین سال متوالی

آنجلا هاوپت، ویراستار بخش سلامت مجله یو اس نیوز در گفتگو به بیزینس اینسایدر گفت: «رژیم غذایی DASH برنامه تغذیه‌ای کاملا امنی برای همه است. این رژیم غذایی هیچ مورد هیجان انگیزی ندارد و به همین دلیل است که برای همه مناسب است. DASH برای افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌تواند در دراز مدت کمک کننده باشد.»

DASH چگونه عمل می‌کند؟
کنترل میزان مصرف سدیم یکی از مهمترین نکات این رژیم غذایی است. مصرف غذاهای فرآیند شده و نیمه آماده را محدود کنید، زیرا سرشار از سدیم می‌باشند. دنبال کنندگان رژیم غذایی DASH باید همواره از محصولاتی مانند مرغ و ماهی تازه مصرف کنند.

هر فرد باید در طول روز حدود 2000 کالری مصرف کند که رژیم غذایی DASH آن راه به شکل زیر ارائه داده است. پیش از هر چیز توجه کنید که در رژیم‌های غذایی به روز واحد خاصی برای مصرف اکثر مواد مورد نیاز داده نمی‌شود، زیرا رژیم غذایی بر اساس سن، جنسیت و جثه فرد قابل تغییر است. حال به نکات زیر توجه کنید:
  • بیش از 2300 میلی گرم نمک در روز مصرف نشود. سعی کنید به تدریج این میزان را به 1500 میلی گرم در روز برسانید.
  • مصرف کافی حبوبات و غلات (یک تکه نان سبوس دار، چند عدد تردک گندمی و غیره)
  • مصرف سبزیجات و میوه‌ها (چند عدد هویج کوچک، یک سیب زمینی متوسط، چند عدد سبزیجات برگ‌دار)
  • مصرف کافی لبنیات (چند تکه پنیر، ماست و شیر کافی)
  • مصرف گوشت قرمز، سفید و ماهی (حدود 60 گرم گوشت)
همچنین میزان مصرف انواع روغن‌ها و شیرینی‌ها را نیز کم کنید. در تصویر زیر میزان مصرف مواد اساسی نشان داده شده است.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر بر روی آن کلیک کنید
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر بر روی آن کلیک کنید
منبع: BusinessInsider
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • علی ارسالی در

    با وضعی که ما داریم و با یارانه ای که ما می گیریم شیشه برای لاغری به صرفه تره!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید