«SSC تواتارا» چگونه سریع‌ترین خودروی جهان شد؟

«SSC تواتارا» چگونه سریع‌ترین خودروی جهان شد؟

داوران گینس تایید کرده اند که ابرخودرو امریکایی "SSC تواتارا" توانسته است در رکوردگیری ۲۲ مهرماه به نهایت سرعت ۵۰۸.۳۷ کیلومتربرساعت در مسیر رفت و ۵۳۲.۹۳ کیلومتربرساعت در مسیر برگشت برسد. دیگر رکورد جالب ثبت شده برای تواتارا، حفظ سرعت ۵۱۷.۱۶ کیلومتربرساعت در مسافت ۱۶۰۰ متر است که پیش از این به "آگرا آر اِس" تعلق داشت. البته شگفتی سازی «SSC تواتارا» به همین جا ختم نشد و این خودرو توانست رکورد‌های جانبی سرعت را که پیش از این در اختیار "آگرا آر اِس" بود، بهبود ببخشد.

کد خبر : ۸۶۱۶۷
بازدید : ۱۷۵۰۳
«SSC تواتارا» چگونه سریع‌ترین خودروی جهان شد؟
فرادید | «SSC تواتارا» خودروی سوپر اسپورت شرکت "اس‌اس‌سی نورث آمریکا" طی روز‌های گذشته رکورد سرعت خودروی جهان را شکست و شگفتی ساز شد. این مدل که تنها در صد دستگاه تولید خواهد شد، با ثبت سرعت ۵۳۳ توانست لقب سریع‌ترین خودروی خیابانی را از آن خود کند.

به گزارش فرادید، پیش از "اس اس سی تواتارا" شرکت بوگاتی با "شیرون ۳۰۰+" خودروی سوپر اسپرت خود توانسته بود با ثبت سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت، رکوردار سرعت خودرو شود. البته گرچه بوگاتی توانست لقب سریع‌ترین خودرو را نصیب شرکت خود کند. اما هرگز به سرعت افسانه‌ای ۵۰۰ کیلومتر در سرعت دست نیافت.

اما حالا ابرخودروی شرکت اس‌اس‌سی نورث آمریکا با ثبت سرعت ۵۳۳ کیلوتر در ساعت همه افسانه‌ها را به واقعیت بدل کرده و تاریخ ساز شده است.

داوران گینس تایید کرده اند که ابرخودرو امریکایی "SSC تواتارا" توانسته است در رکوردگیری ۲۲ مهرماه به نهایت سرعت ۵۰۸.۳۷ کیلومتربرساعت در مسیر رفت و ۵۳۲.۹۳ کیلومتر بر ساعت در مسیر برگشت برسد. دیگر رکورد جالب ثبت شده برای تواتارا، حفظ سرعت ۵۱۷.۱۶ کیلومتربرساعت در مسافت ۱۶۰۰ متر است که پیش از این به "آگرا آر اِس" تعلق داشت.

البته شگفتی سازی «SSC تواتارا» به همین جا ختم نشد و این خودرو توانست رکورد‌های جانبی سرعت را که پیش از این در اختیار "آگرا آر اِس" بود، بهبود ببخشد.

شرکت "اس‌اس‌سی نورث آمریکا" که تا پیش از این به نام "شلبی سوپر کارز" نامیده می‌شد، به تازگی اعلام کرده که خودروی "تواتارا" رکورد جدیدی در سریع‌ترین مایل پروازی در جاده‌های عمومی با سرعت ۳۱۳.۱۲ مایل بر ساعت (۵۰۳.۹۲ کیلومتر بر ساعت) و سریع‌ترین کیلومتر پروازی در جاده‌های عمومی با ۵۱۷.۱۶ کیلومتر بر ساعت ثبت کرده است.

براساس اعلام کارشناسان خودرو، وزن کمتر ابرخودرو اس اس سی تواتارا نسبت به بوگاتی و قدرت موتور بیشتر آن، سبب شده که بوگاتی "شیرون ۳۰۰+" در زمینه بیشترین سرعت شکست بخورد.
«SSC تواتارا» چگونه سریع‌ترین خودروی جهان شد؟
«SSC تواتارا» چگونه رکورد شکنی کرد؟
این نخستین بار نیست که یکی از خودرو‌های شرکت اس‌اس‌سی نورث آمریکا رکورد سرعت خودرو‌های جهان را می‌شکند. پیش از این هم در ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۷، مدل SSC آلتیمیت ایرو با ثبت سرعت ۴۱۲.۲۲ کیلومتر بر ساعت در دو مسیر مخالف، به عنوان سریع‌ترین خودرو تولیدی در جهان انتخاب شد.

اما در تازه‌ترین رکورد شکنی مدل جدید این شرکت با نام تواتارا توانست شگفتی ساز ۲۰۲۰ شود. براساس گزارش ها، روند ثبت رکورد خودروی سوپراسپرت "اس اس سی تواتارا" در همان مسیر ایالتی ۱۶۰ خارج از لاس‌وگاس و نزدیک به شهرستان پهرامپ انجام شد. نقطه‌ای که "آگرا آر اِس" سال ۲۰۱۷ در همان مسیر تاریخ ساز شده بود. حالا هم "اس‌اس‌سی تواتارا" با رانندگی "اولیور وب" موفق شد رکورد "آگرا آر اِس" و حتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+ را بشکند.

در فرایند ثبت رکورد، "اس اس سی تواتارا" با استفاده از یک دستگاه اندازه‌گیری GPS و حضور دو شاهد رسمی ثبت رکورد جهانی در محل، اقدام به رکوردشکنی در کتاب گینس کرده است. این دستگاه اندازه‌گیری برای تعیین دقیق شتاب و سرعت چشمگیر تواتارا در دو جهت مختلف، به‌طور متوسط از حدود پانزده ماهواره استفاده کرده است.

نکته جالب توجه اینجاست که راننده "اس اس سی تواتارا" پس از اتمام رکورد شکنی با این خودرو، در مورد آن گفته که " خودرو همچنان قدرتمند کار می‌کند و اگر باد‌های جانبی نبود، می‌توانست از این هم سریع‌تر برود.

اولیوز وب گفته "می دانم که با شرایط بهتر می‌توانستیم سریع‌تر پیش برویم. وقتی به سرعت ۵۳۰ کیلومتر بر ساعت نزدیک می‌شدم، تواتارا ظرف پنج ثانیه حدود ۳۰ کیلومتر بر ساعت به سرعت خود می‌افزود. هنوز قدرت ماشین تمام نشده بود. باد‌های عرضی تنها چیزی بود که ما را از درک محدودیت‌های خودرو بازداشت. "
کارشناسان خودرو می گویند که "با لقب گرفتن "اس اس سی تواتارا" به عنوان سریع‌ترین خودروی خیابانی و نیز با کناره‌گیری رسمی بوگاتی از تعقیب رکوردهای سرعت بالا، تنها «هنسی» با «ونوم اف۵» و «کونیگزگ» با «جسکو» هستند که می‌توانند برای شکستن رکورد سرعت با تواتارا رقابت کنند.
«SSC تواتارا» چگونه سریع‌ترین خودروی جهان شد؟

ابرخودروی «SSC تواتارا» وبرادر کوچک تر چه مشخصاتی دارند؟

براساس اعلام شرکت سازنده "اس اس سی تواتارا" با یک موتور دوقلوی ۵.۹ لیتری V ۸ با میل‌لنگ صفحه تخت است که با تغذیه از سوخت E ۸۵ به میزان ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

همچنین با رفتن به اکتان ۹۱ باز هم به عنوان یک موتور عظیم قادر است ۱۳۵۰ اسب بخار در این هایپرکار موتور وسط (Mid-Engine) تولید می‌کند که دارای وزن خشک ۱.۲۴۷ کیلوگرم و ضریب پسای (درگ) ۰.۲۷۹ است.

تولید ۱۰۰ خودروی محدود و تحویل مشتری درحال انجام است. قیمت این خودرو ۱ میلیون و ۶۲۵ هزار دلار شروع می‌شود و حداکثر قیمت آن ۱.۹ میلیون دلار برای نوع کاملاً بارگذاری شده با پنل نیروی نگهدارنده به سطح جاده است.
سازنده خودرو "اس اس سی تواتارا" تواتارا شرکت "اس‌اس‌سی نورث آمریکا" است که در زمینه تقویت خودرو‌های خاص کار می‌کند. این شرکت پیشتر شلبی سوپر کارز نامیده می‌شد.

همچنین محصول بعدی این شرکت آمریکایی بردار کوچک‌تر تواتارا است که حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارد ومی‌تواند رقیب مناسبی برای مک‌لارن ۷۲۰ S و فراری F۸ تریبوتو باشد.

«SSC تواتارا» چگونه سریع‌ترین خودروی جهان شد؟
اما همان‌طور که از یک خودروساز بسیار کوچک انتظار می‌رود، این سوپراسپرت جدید در تعداد بسیار کمتری ساخته خواهد شد. همچنین باید ببینیم SSC برای سوپراسپرت خود از کجا می‌خواهد پیشرانه بگیرد.

البته این احتمال وجود دارد که از پیشرانه‌های شرکت نلسون ریسینگ استفاده کند یعنی دقیقاً مثل همان موتور ۵.۹ لیتری V۸ توئین توربوی تواتارا که ساخت همین شرکت است؛ اما متأسفانه باید مدت نسبتاً زیادی منتظر بمانیم تا این مدل جدید به بازار عرضه شود، چون تولید تواتارا سرعت زیادی ندارد و سالانه تنها ۲۵ دستگاه از آن ساخته می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید