ممنوعیت رفت و آمد شبانه برای ۴۶ میلیون فرانسوی

ممنوعیت رفت و آمد شبانه برای ۴۶ میلیون فرانسوی

مارتین هیرش با اشاره به اینکه در حال حاضر در فرانسه روزانه بطور متوسط ابتلای ۳۰ هزار نفر به این ویروس تایید می‌شود، گفت که آمار واقعی سه برابر بیش از این تعداد است و «مردم زیادی به این ویروس آلوده هستند .

کد خبر : ۸۶۲۰۷
بازدید : ۴۹۶۶
ممنوعیت رفت و آمد شبانه برای ۴۶ میلیون فرانسوی
در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان به بیش از ۴۲ میلیون نفر و آمار قربانیان آن به بیش از ۱ میلیون و ۱۴۰ هزار نفر رسیده است، اروپا نگران از موج دوم شیوع آن در تلاش است خود را برای مواجه با ضربۀ سخت دیگری آماده کند.

فرانسه
در فرانسه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ هزار و ۶۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شد که رکورد جدیدی در ثبت روزنانۀ شمار مبتلایان به کووید۱۹ محسوب می‌شود. ژان کاستکس، نخست‌وزیر این کشور عصر پنج‌شنبه، شش روز پس از اجرای مقررات منع آمد و شد شبانه در پاریس و هشت شهر بزرگ دیگر، از گسترش این مقررات به دیگر مناطق این کشور خبر داد.

او گفت که از جمعه‌شب محدودیت رفت و آمد شبانه که از ساعت ۲۱ شب تا ۶ بامداد برقرار است، علاوه بر ۹ شهر بزرگ در ۵۴ دپارتمان فرانسه (با ۴۶ میلیون ساکن) اعمال خواهد شد.
کاستکس هشدار داد که وضعیت شیوع کرونا در فرانسه «جدی» است و شمار افراد پذیرفته شده در بخش مراقبت‌های ویژه همچنین شمار قربانیان کرونا در این کشور در پی آغاز موج دوم شیوع این ویروس رو به افزایش است.

به گفتۀ نخست‌وزیر فرانسه شمار موارد تایید شده ابتلا به این بیماری در یک‌هفته ۴۰ درصد افزایش یافته است. او از فشار کم سابقه بر کادر درمان بیمارستان‌ها سخن گفت و افزود چنانچه مقررات حفظ فاصله اجتماعی توسط مردم رعایت نشود، هفته‌های سختی در پیش روست؛ زیرا مبتلایان امروز، فردا در فهرست بیمارانِ در وضعیت حاد قرار خواهند گرفت و پس فردا در فهرست قربانیان کووید۱۹.

بر اساس آخرین آمار رسمی در عصر جمعه ۲۲ اکتبر، بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۶۵ میلیون نفری فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد بیش از ۳۴ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

«آمار واقعی سه برابر بیشتر است»
مارتین هیرش، مدیرکل کمک‌های عمومی بیمارستان‌های پاریس نیز روز جمعه هشدار داد که «وضعیت برای همه ما ترسناک است» و احتمالا دومین موج شیوع کرونا در این کشور «بدتر» از موج پیشین خواهد بود. او گفت: «از چند ماه پیش این تصور وجود داشت که یا موج دومی وجود ندارد یا اینکه موجی ضعیف خواهد بود. اما آنچه در عمل اتفاق افتاد عکس این پیش‌بینی بود. این احتمال وجود دارد که موج دوم بدتر باشد.»

او افزود در حال حاضر سن متوسط افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شده اند ۶۲ سال است و هشدار داد که احتمالا در نوامبر با توجه به تعطیلات مذهبی توسن در این کشور، تیم‌های پزشکی ماه سختی را در پیش خواهند داشت.

مارتین هیرش با اشاره به اینکه در حال حاضر در فرانسه روزانه بطور متوسط ابتلای ۳۰ هزار نفر به این ویروس تایید می‌شود، گفت که آمار واقعی سه برابر بیش از این تعداد است و «مردم زیادی به این ویروس آلوده هستند و بدون آنکه از این موضوع باخبر باشند، به خیابان‌ها می‌آیند.»

آلمان
آلمان روز جمعه اعلام کرد که برای دومین روز پیاپی شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در این کشور فراتر از ۱۱ هزار نفر (۱۱ هزار و ۲۴۲ نفر) بوده است. در میان مبتلایان جدید، نام همسر وزیر بهداشت این کشور نیز دیده می‌شود.

فرانک اولریش مونتگومری، رئیس انجمن پزشکی آلمان و معاون رئیس انجمن جهانی پزشکی نیز در این روز با اشاره به شیوع گسترده کرونا در کشورش هشدار داد که چنانچه شمار مبتلاین روزانه به ۲۰ هزار نفر برسد، «اوضاع از کنترل خارج خواهد شد... و دیگر برای مقامات بهداشت امکان ردیابی و قطع زنجیره‌های عفونت وجود نخواهد داشت.»

جمهوری چک
دولت چک قصد دارد با کسب رای موافق پارلمان، وضعیت اضطراری در این کشور را که تا ۳ نوامبر ادامه دارد، بار دیگر تمدید کند.

آندره بابیچ، نخست‌وزیر این کشور ضمن غذرخواهی از مردم به دلیل آسیب‌های اقتصادی ناشی از محدودیت‌های اجتماعی و همزمان هشدار درباره سرعت بالای شیوع این ویروس، اعلام کرد که بدون اجرای محدودیت‌های اجتماعی، سیستم بهداشتی این کشور به زودی «فرو می‌پاشد».

اسلواکی
دولت در نظر دارد برای مقابله با شیوع این بیماری، از همۀ ساکنان این کشور آزمایش کرونا بگیرد. بر این اساس قرار است در اولین مرحله از اجرای این پروژه، در جریان اولین تعطیلات آخر هفتۀ ماه نوامبر از همۀ افراد بالای ۱۰ سال تست «آنتی ژن» گرفته شود.

این کشور همچنین از فردا شنبه، بار دیگر در مناطقی از کشور مقررات قرنطینه را اعمال خواهد کرد.

یونان
مقامات یونان نیز اعلام کردند که که از روز شنبه ۲۴ اکتبر، مقررات منع آمد و شد شبانه را از نیمه شب تا ۵ بامداد به اجرا خواهند گذاشت. این مقررات در همه مناطقی که بیش از دیگر بخش‌ها آلوده شده اند از جمله آتن اجرا خواهد شد.

پرتغال
پارلمان پرتغال اجباری بودن استفاده از ماسک در فضا‌های عمومی را تایید کرد. نمایندگان پارلمان همچنین به اجباری بودن استفاده از اپلیکیشن‌های ردیاب تماس با ویروس، رای موافق دادند.

گسترش سریع این ویروس باعث شده که هم اکنون در سه شهر واقع در شمال پرتغال نیز قرنطینه برقرار شود.

منبع: یورو نیوز
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید