رکوردشکنی بورس ژاپن بعد از پیروزی "بایدن"

رکوردشکنی بورس ژاپن بعد از پیروزی "بایدن"

سرمایه‌گذاران چینی نیز بایدن را امید مثبت برای آینده می‌دانند چرا که او می‌تواند در تجارت و گسترش فناوری در ایالات متحده آمریکا، با سیاست‌گذاری‌های بازتر عمل کند.

کد خبر : ۸۶۸۲۸
بازدید : ۴۹۱۰
رکوردشکنی بورس ژاپن بعد از پیروزی
سرمایه‌گذاران چینی نیز بایدن را امید مثبت برای آینده می‌دانند
به دنبال اعلام جو بایدن به عنوان نامزد منتخب ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، سهام ژاپن به بالاترین جهش در ۳۰ سال اخیر رسید و بازار‌های اروپایی در سرتاسر اروپا رشد کردند. در توکیو، با باز شدن بازار در ساعت ۹ صبح (۱۲ نیمه شب گرینویچ) شاخص نیکی ۲.۶ درصد رشد کرد و بعدا با ۲.۱ درصد بسته شد، سطحی که از سال ۱۹۹۱ تاکنون بی‌سابقه بود.

رشد بازار توکیو در نتیجه رونق اخیر کارخانه‌های خودروسازی در میان مارک‌های تجاری، چون تویوتا نیز بود. در جا‌های دیگر آسیا، بازار‌ها پس از نتیجه انتخابات آمریکا وضعیت سالم‌تری نشان دادند. شاخص توپیکس در ژاپن به ۱.۷ درصد رسید، شاخص طی‌اس‌آی ۳۰۰ در چین رشد ۲.۱ درصدی داشت و شاخص سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۶ درصد رشد کرد.

شاخص سنسکس در هند نیز ۱.۶ درصد رشد کرد و به رکورد بی‌سابقه‌ای رسید و شاخص کاسپی در کره جنوبی رشد ۱.۴ درصدی نشان داد.

در اروپا، شاخص اف‌تی‌اس‌ای۱۰۰ برای اولین بار در ماه گذشته، همزمان با باز شدن بازار در ساعت ۸ صبح دوشنبه، به سطح شش هزار رسید و به اندازه ۱.۷ درصد یا بیشتر از صد امتیاز در خریدوفروش‌های اولیه جهش نشان داد.

شبکه‌های خبری روز شنبه و به دنبال اعلام نتیجه آرای ایالت پنسیلوانیا و اختصاص ۲۰ رای الکترال این ایالت که این بار به سوی دمکرات‌ها چرخیده است، نام بایدن و یار انتخاباتی او کامالا هریس را به عنوان برندگان انتخابات آمریکا اعلام کردند.

قبل از پیروزی آنان در پنسیلوانیا، چشم‌ها به ایالت نوادا دوخته شده بود که در آن بایدن از دونالد ترامپ جلوتر بود و می‌توانست شش امتیاز لازم را برای تضمین کرسی ریاست جمهوری به او بدهد. پس از بردن انتخابات با اختلاف فاحش ۲۰ امتیازی، نوادا نیز با ۳۰ دقیقه تاخیر پیروزی حزب دموکرات را در آن‌جا اعلام کرد.

بایدن وعده داده است که در صورت راه یافتن به کاخ سفید همه‌گیری ویروس کرونا را از بین ببرد و گمان می‌شود که قصد دارد یک بسته مشوق اقتصادی جدید معرفی کند. سرمایه‌گذاران چینی نیز بایدن را امید مثبت برای آینده می‌دانند چرا که او می‌تواند در تجارت و گسترش فناوری در ایالات متحده آمریکا، با سیاست‌گذاری‌های بازتر عمل کند.

این در حالی است که ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود با ورود به یک جنگ تجاری رو در رو با چین و تلاش برای ممنوعیت نرم‌افزار‌های چینی و همچنین تیک‌تاک، روابط میان دو طرف را وارد مرحله دشواری کرد.

استوارت کلارک، از مدیران شرکت سرمایه‌گذاری کوئیلتر، گفت که هم‌زمان با استقبال بازار‌های سهام از چشم‌انداز ریاست جمهوری بایدن، نظام سیاسی ایالات متحده همچنان وقتی که کمترین انتظار از آن می‌رود، به «غافلگیر کردن» ادامه می‌دهد.

دور دوم انتخابات سنا در جورجیا برای باقیمانده کرسی‌های سنا در ماه ژانویه برگزار می‌شود و احتمال دارد که تصمیم بگیرد آیا بایدن می‌تواند برنامه خود را از طریق سیاست‌گذاری‌هایی که وعده‌شان را داده، پیش ببرد یا نه. بدون آن، شاهد ادامه وضعیت فعلی و تسلط دوباره سنا خواهیم بود.

اما فعلا به نظر می‌رسد که بازار‌ها از اخبار استقبال کرده و چندان تحت تاثیر ابهام هفته پیش در اعلام نتایج انتخابات قرار نگرفته‌اند. این وضع برای سرمایه‌گذاران طولانی‌مدت به این معنی است که این انتخابات گوشزدی به موقع برای ممانعت از قیل‌وقال و مقاومت در برابر خم شدن بر اثر رویداد‌های سیاسی است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید