آیدا کیخایی کیست و ماجرای ابتلای او به سرطان چیست؟

آیدا کیخایی کیست و ماجرای ابتلای او به سرطان چیست؟

آیدا کیخایی ۱۸ مهرماه سال ۱۳۵۳ در مشهد به دنیا آمد. او لیسانس خود را در رشته تئاتر از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد. همچنین، کیخایی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته کارگردانی تئاتر از همین دانشگاه دریافت کرده و از سال ۱۳۷۴ در زمینه تلویزیون و سینما مشغول به فعالیت شد.

کد خبر : ۸۷۲۱۸
بازدید : ۲۶۰۸۹
آیدا کیخایی کیست و ماجرای سرطانش چیست؟
فرادید | آیدا کیخایی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که مدتی است درگیر بیماری سرطان است. او این خبر را هفته‌های گذشته در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و حالا هر از چند گاهی با انتشار پست‌هایی در صفحه اینستاگرامش مخاطبان خود را در جریان روند درمانش قرار می‌دهد.
به گزارش فرادید، او هفته‌های گذشته با انتشار پستی در اینستاگرامش نوشته بود: "بیش از یک ماه می‌گذرد از روزی که یک کلمه‌ی پنج حرفی زندگی من را دگرگون کرده است: سرطان. ولی من می خواهم قوی و مثبت باشم و شکستش بدهم."
یک هفته پس از انتشار اولین پست آیدا کیخانی، خبر از شروع روند شیمی درمانی خود داد. او نوشت: "اولین شیمی درمانی خوب پیش رفت. بعد از دور اولین شیمی درمانی چهار روز درد داشتم، ولی الان خیلی بهترم. از همه به خاطر انرژی مثبت و کامنت‌های امیدوارکننده‌تون ممنونم. #سرطان_پایان_زندگی_نیست."

او روز‌های گذشته نیز ویدیویی از تراشیدن مو‌های خود برای ادامه روند شیمی درمانی منتشر کرد که در ادامه همسرش محمد یعقوبی -که از کارگردانان و نمایشنامه نویسان مطرح کشور است- نیز برای همراهی با او اقدام به تراشیدن مو‌های خود می‌کند."
این ویدیو ابتدا با واکنش مثبت و همراهی کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجعه شد. اما برخی از کاربران هم نسبت به این ویدیو نگاه خوش بینانه ای نداشتند و این ویدیو را نمایشی قلمداد کردند.

واکنش‌ها نسبت به ویدیوی "آیدا کیخایی"

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیتر و اینستاگرام نسبت به ویدیوی "آیدا کیخایی" ابراز هم دردی کرده و این ویدیو را بازنشر کردند. کاربری در این رابطه کاربری با انتشار این ویدیو در توئیتر نوشته بود: "همیشه این زوج را طبعاً نه از محیط مَجازی، بلکه با سال‌ها تماشای کارشان دنبال کرده‌ام. از وقتی خانم آیدا کیخایی خبر شروع درمان خود را اعلام کرد، نمی‌دانستم چه بگویم. بازنشر این کار درخشان او و آقای محمد یعقوبی برای شکستن لالمونی ِ بنده است؛ آرزوی عمیق بهبودی کامل برای او را دارم."
با این حال، کاربری نوشته "آیدا کیخایی ویدئویی از خود و محمد یعقوبی گذاشته است. در این ویدئو آقای یعقوبی مو‌های همسر را می‌تراشد و بعد، ناگهان، به سراغ مو‌های خودش می‌رود. این زن و مرد را سال‌هاست که دوست دارم، همیشه شر و شور و بازیِ کیخایی و نگاه و قلم یعقوبی را تحسین می کردم. امیدوارم هرچه زودتر، سرطان تسلیم همان شر و شوریِ کیخایی شود."

کاربر دیگری هم نوشته است: "تصویر بی‌نهایتی از عشق سال‌هاست محمد یعقوبی برای من بی‌تردید یکی از چند نفر اول تئاتر معاصرِ ایران است، از خواندن نمایش‌نامه‌ها و دیدن نمایش‌هایش بسیار لذت بردم؛ و حالا این اجرای باشکوهِ چند ثانیه‌ای برای آیدا... قلبم را فشرد."

همچنین، کاربر دیگری نوشته "دم صبح بود که کلیپ مو زدن آیدا کیخایی توسط محمد یعقوبی را دیدم و سرشار از احساس شدم تا اینکه چند کامنت اول را خواندم و به پاسخ‌های یک سری کوته فکر را دیدم که نوشته بودند این‌ها همه‌اش برای فیلم‌هاست و از قبل هماهنگ شده و... داشتم فکر می‌کردم این همه تنفر و اظهار نظر لحظه‌ای از کجا نشات می‌گیرد؟! "

بسیاری از بازیگران مطرح نیز نسبت به پست آیدا کیخانی واکنش نشان داده و ابراز هم دردی کرده بودند.
پرستو گلستانی در پاسخ به پست او نوشته بود: "آیدای عزیزم و محمد عزیز، عشق شما همیشه جاودان می‌ماند. مطمئنم با قدرتی که در شما دو نفر هست آیدای نازنینم هرچه زودتر سرطان را شکست می‌دهد.

آیدا کیخایی کیست و ماجرای سرطانش چیست؟
آیدا کیخایی کیست؟

آیدا کیخایی ۱۸ مهرماه سال ۱۳۵۳ در مشهد به دنیا آمد. او لیسانس خود را در رشته تئاتر از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد. همچنین، کیخایی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته کارگردانی تئاتر از همین دانشگاه دریافت کرده و از سال ۱۳۷۴ در زمینه تلویزیون و سینما مشغول به فعالیت شد.

در یک خانواده صمیمی به دنیا آمده و یک برادر و یک خواهر به نام آیلین دارد. او با محمد یعقوبی نویسنده مطرح کشور ازدواج کرده و اکنون مدتی است که همراه با همسرش در کانادا اقامت دارند.

ما همه خوبیم به کارگردانی "داوود میرباقری" و خشکسالی و دروغ به کارگردانی "علیزاده" از جمله آثار سینمایی با حضور آیدا کیخایی به شمار می‌روند.

کیخایی تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی در عرصه هنرپیشگی شده که شامل "دیپلم افتخار از پانزدهمین جشنواره تئاتر فجر سال ۱۳۷۵ به خاطر بازی در نمایش بر کرانه باد به کارگردانی مینا ابراهیم زاده، جایزه دوم بازیگری از جشنواره دانش جویی سال ۱۳۷۶ به خاطر بازی در نمایش ستاره‌های کوچک خاموشی به کارگردانی علی رضا اولیایی می‌شود.

همچنین، جایزه اول بازیگری از جشنواره دانش جویی سال ۱۳۷۷ به خاطر بازی در نمایش زیتون به کارگردانی شکوفه ماسوری، جایزه اول بازیگری از جشنواره ایران زمین سال ۱۳۷۸ به خاطر بازی در نمایش خیش خانه به کارگردانی حسین کیانی، جایزه سوم کارگردانی از یازدهمین جشنواره دانشگاهی سال ۱۳۸۷ برای نمایش خداحافظ، نوشته محمد یعقوبی را دریافت کرده است.

کیخایی در تئاتر نیز بازی کرده و از کارهای او می توان به "چهارمین نامه (کارگردان: مهدی مکاری، ۱۳۷۴)، ستاره‌های کوچک خاموشی (کارگردان: علی‌رضا اولیایی، ۱۳۷۶)، زیتون (کارگردان: شکوفه ماسوری، ۱۳۷۷)، بر کرانه‌ی باد (کارگردان: مینا ابراهیم‌زاده، ۱۳۷۷)، خیش‌خانه (کارگردان: حسین کیانی، ۱۳۷۸)، یک دقیقه سکوت (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۸۰)، قرمز و دیگران (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۸۲)، گل‌های شمعدانی (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۸۳)، تنها راه ممکن (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۸۴)، ماه در آب (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۸۵) و ماچیسمو (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۸۷) اشاره کرد."

همچنین، بیداری‌خانه‌ی نسوان (کارگردان: حسین کیانی، ۱۳۸۷)، خشک‌سالی و دروغ (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۸۸)، دهانی پر از پرنده (فارِس باقری، ۱۳۸۹)، نوشتن در تاریکی (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۸۹)، زمستان ۶۶ (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۹۰)، خشک‌سالی و دروغ (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۹۰)، سی و سه درصد نیل سایمون (کارگردان: افسانه ماهیان، ۱۳۹۱)، بُرهان (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۹۱) خشک‌سالی و دروغ (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۹۳)، دل سگ (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۹۳) و هیولاخوانی (کارگردان: محمد یعقوبی، ۱۳۹۳) از دیگر کارهای تئاتری است که آیدا کیخایی در آن ها به ایفای نقش پرداخته بود.
آیدا کیخایی کیست و ماجرای سرطانش چیست؟

بیوگرافی محمد یعقوبی

"محمد یعقوبی" سال ۱۳۴۶، در لنگرود به دنیا آمد. او نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان تئاتر و فیلم‌ساز است. یعقوبی در رشته حقوق تحصیل کرده و هم زمان در کلاس‌های تئاتر فوق‌برنامه‌ی دانشگاه شرکت نموده و نخستین نمایش‌نامه‌ی خود را به نام بازگشت در سال ۱۳۶۸ نوشت، اما هیچ گاه این نمایش‌نامه را به روی صحنه نبرد و منتشر نکرد. او سال ۱۳۷۱، در کلاس‌های تئاتر "حمید سمندریان" و "مهین اسکویی" شرکت نمود.

نخستین نمایش‌نامه او که در تئاتر به روی صحنه رفت زمستان ۶۶ نام داشت؛ این نمایش نامه به کارگردانی یعقوبی و در جشنواره تئاتر سال ۱۳۷۶، در تهران اجرا شد. او با کسب جایزه‌ی بهترین کارگردانی و نمایش‌نامه‌نویسی برای "زمستان ۶۶" به عنوان نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان جوان مطرح شد.

"محمد یعقوبی" یکی از بنیان‌گذاران گروه "تئاتر امروز" بود و پس از جدایی از گروه نام برده همراه با آیدا کیخایی و امیر اسمی گروه "تئاتر این‌روزها" سال ۱۳۸۱، تشکیل داد. یعقوبی از سال ۱۳۹۴، در کانادا زندگی می‌کند. او سال ۲۰۱۶ میلادی در کانادا کمپانی "NOWADAYS THEATRE" را همراه با همسرش "آیدا کیخایی" تاسیس کرد.

در بیشتر نمایش‌نامه‌های محمد یعقوبی جغرافیای شمال و لنگرود و شخصیت‌های مطرح آن دیده می‌شود.

از جمله کار‌های برجسته محمد یعقوبی می‌توان به "زمستان ۶۶"، "یک دقیقه سکوت"، "خشک سالی و دروغ"، "تن‌ها راه ممکن" و "نوشتن در تاریکی" اشاره کرد. او در حال حاضر عضو پیوسته کانون نمایش نامه نویسان خانه تئاتر و کانون کارگردانان خانه تئاتر ایران است.
۰
نظرات بینندگان
  • ard ارسالی در

    آیدا عزیز از خداوند عاشق غافل نشو همیشه گقتم بازم میگم همه کارها نه دست تو هست نه من مثل وقتی ازخانه بیرون میروی به نگاه پیر زنی برخود میکنی و ناخود آگاه میگویی مادر سلام پس امیدوارم جانت سلامت باشد منم دعا میکنم.....

  • داریوش ارسالی در

    خواهرهمسن و سال من عرض سلام دارم خدمت شما و همسر بزرگوار تان،از دیدن ویدیوی که همسرتان موهای شما و خودش را تراشید خیلی ناراحت شدم...ازصمیم قلب آرزوی سلامتی و شفای عاجل از خداوند منان برای شما دارم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید