اولین روبات با احساس برای کمک به افراد سالمند

اولین روبات با احساس برای کمک به افراد سالمند

محققان دانشگاهی در سنگاپور موفق به ساخت روباتی شده‌اند که دارای شخصیتی مستقل است و می‌تواند به عنوان یک حامی به افراد سالمند کمک کند.

کد خبر : ۸۷۳۹
بازدید : ۸۵۰
اولین روبات با احساس برای کمک به افراد سالمند محققان دانشگاهی در سنگاپور موفق به ساخت روباتی شده‌اند که دارای شخصیتی مستقل است و می‌تواند به عنوان یک حامی به افراد سالمند کمک کند.

به گزارش دنیای اقتصاد، محققان دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور که اسم Nadine را برای این روبات انتخاب کرده‌اند می‌گویند این روبات دارای عواطف و احساسات است و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بسته به گفت‌وگویی که با مخاطب دارد، می‌تواند شاد یا ناراحت باشد. این یعنی Nadine معنای کلمات و عباراتی را که خود یا دیگران به زبان می‌آورند، درک می‌کند و بر همان اساس به شما پاسخ می‌دهد.

طراحی این روبات بعد از 4 سال هنوز در مرحله آزمایشی است و مشخص نیست که چه زمانی همه مردم امکان استفاده از آن را دارند. روبات یاد شده که ظاهری مشابه یک زن میانسال دارد، دارای یک نرم‌افزار هوش مصنوعی است که مشابه با برنامه سیری اپل یا کورتانای مایکروسافت است و از آن می‌توان برای احوال‌پرسی، دست دادن و برقراری تماس‌های چشمی نیز استفاده کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید