راه‌های درمان بواسیر؛ برای بواسیر چی خوبه؟

راه‌های درمان بواسیر؛ برای بواسیر چی خوبه؟

راه‌های درمان بواسیر؛ برای بواسیر چی خوبه؟ وان آب گرم می‌تواند به تسکین سوزش و ناراحتی ناشی از هموروئید کمک کند. شما می‌توانید از sitz bath استفاده کنید. این وسیله یک تشت پلاستیکی کوچک است که روی صندلی توالت فرنگی قرار می‌گیرد. یا می‌توانید درون وان آب گرم بروید.

کد خبر : ۸۷۵۴۷
بازدید : ۴۱۷۶
راه‌های درمان بواسیر؛ برای بواسیر چی خوبه؟
فرادید | بواسیر یا هموروئید یک رگ خونی متورم و ملتهب در رکتوم یا ناحیه مقعد است. این در اثر افزایش فشار در ناحیه لگن و مقعد ایجاد می‌شود یبوست مزمن و اسهال مزمن از علل شایع بواسیر هستند زنان در مراحل بارداری به عنوان افرادی که اضافه وزن دارند نیز حساس می‌باشد. مقاربت مقعد گاهی اوقات می‌تواند باعث هموروئید شده و زخم می‌تواند داخلی یا خارجی باشد هموروئید‌های داخلی در داخل رکتوم رخ می‌دهند.
اگر آن‌ها به اندازه کافی بزرگ باشند و یا به اندازه کافی نزدیک به مقعد باشند آن‌ها ممکن است در طول اجابت مزاج متورم شوند. هموروئید‌های خارجی در منطقه باز اطراف رکتوم رخ می‌دهد اگر آن‌ها به شدت تحریک شوند و لخته در زیر پوست ایجاد شود آن‌ها می‌توانند یک توده سخت ایجاد کنند که به آن هموروئید ترومبوزه نامیده می‌گویند. در صورت شک به یک هموروئید، آن مهم است که نشانه‌های این بیماری را بدانید در اینجا نشانه‌ای از بواسیر داخلی و خارجی می‌باشد.

هموروئید‌های داخلی: بارز‌ترین علامت هموروئید‌های داخلی خونریزی روشن همراه با اجابت مزاج است شما خون قرمز روشن را در هنگام تمیز کردن خودتان می‌بینید در اغلب موارد، آن‌ها باعث درد نمی‌شود.

هموروئید‌های خارجی: هموروئید‌های خارجی سبب خارش و سوزش در ناحیه مقعد می‌شود آن‌ها اغلب باعث درد و گاهی اوقات خونریزی به ویژه هنگام پاک کردن پس از اجابت مزاج می‌شوند گاهی اوقات، نشستن با بواسیر خارجی بسیار ناراحت کننده است. در حالی که بواسیر معمولاً جدی نیست خونریزی از رکتوم می‌تواند با دیگر شرایط وخیم جسمی از جمله سرطان روده بزرگ یا مقعد، دیورتیکولیت و یا یک عفونت باکتریایی همراه باشد اگر شما تجربه هر نوع خونریزی رکتال جدید را دارید این مهم است که با دکتر خود تماس بگیرید و درمان صحیح انجام دهید.

راه‌های درمان بواسیر؛ برای بواسیر چی خوبه؟ مهمترین دلایل بواسیر

زیاد نشستن و ایستادن زیاد، کارشدید، چاقی، ضعیف بودن بافت‌های بدن، بحران روحی وعوامل وراثتی ازعواملی هستند که در ایجاد بیماری مؤثر میباشند. شایعترین علت بواسیر خارجی، فشار در هنگام اجابت مزاج و تکرار این کار در هربار اجابت مزاج است. بواسیر، هنگامی ایجاد می‌شود که رگ‌های رکتوم بزرگ و متورم شده و به صورت زائده‌ای در ناحیه مقعد حالت بیرون زدگی ایجاد کند.
یبوست‌های سخت، بی نظمی کار روده، اولین علت بروز این بیماری یبوست‌های سخت و اختلال در کار روده میباشد. تلاش برای تخلیه مدفوع وفشار بر رگ‌های اطراف مقعد باعث این بیماری میباشد و در شرایطی بر کبد و روده فوقانی تأثیر می گذارد.

۱. فندق افسونگر

این گیاه می‌تواند خارش و درد - که دو علامت اصلی هموروئید هستند - را کاهش دهد. این گیاه یک ماده‌ی ضدالتهابی طبیعی است، بنابراین می‌تواند تورم را نیز فروبنشاند. فندق افسونگر را می‌توانید به‌شکل مایع بخرید و به‌طور مستقیم روی هموروئید بمالید. این گیاه در محصولاتی مانند صابون‌ها و دستمال‌های مرطوب ضدخارش نیز وجود دارد.

راه‌های درمان بواسیر؛ برای بواسیر چی خوبه؟

۲. آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا را می‌توانید به‌صورت بسته‌بندی از داروخانه تهیه کنید یا آن را به‌طور مستقیم از برگ‌های گیاه آلو‌ئه‌ورا جدا کنید. به‌گفته‌ی کلینیک کلیولند، آلوئه‌ورا دارای خواص ضدالتهابی است که در درمان مشکلات التهابی پوست مؤثر هستند. بااین‌حال شما باید فقط از ژل آلوئه‌ورای خالص روی هموروئیدها استفاده کنید. برخی از مردم به آلوئه‌ورا آلرژی دارند، به‌خصوص آنهایی که به سیر و پیاز حساس هستند. برای آنکه متوجه شوید به آلوئه‌ورا حساسیت دارید یا نه، مقدار کمی از ژل آن را روی ساعدتان بمالید و ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید. اگر هیچ‌گونه واکنش و حساسیت پوستی اتفاق نیفتاد، یعنی به آلوئه‌ورا حساسیت ندارید و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

۳. وان آب گرم با نمک اپسوم

وان آب گرم می‌تواند به تسکین سوزش و ناراحتی ناشی از هموروئید کمک کند. شما می‌توانید از sitz bath استفاده کنید. این وسیله یک تشت پلاستیکی کوچک است که روی صندلی توالت فرنگی قرار می‌گیرد. یا می‌توانید درون وان آب گرم بروید. با توجه به «سلامت هاروارد»، قرار گرفتن در وان آب گرم به‌مدت ۲۰ دقیقه پس از هربار اجابت مزاج، بیشترین تأثیر را در کاهش علائم بواسیر خواهد داشت. اضافه کردن نمک اپسوم به آب وان با کاهش درد در آن ناحیه، باعث تسکین بیشتر علائم می‌شود.

راه‌های درمان بواسیر؛ برای بواسیر چی خوبه؟

۴. پمادهای بدون نیاز به نسخه

کرم‌ها و پمادهای بدون نیاز به نسخه مانند Preparation H تقریبا در هر داروخانه‌ای موجودند و می‌توانند باعث تسکین فوری علائم هموروئید شوند. برخی از آنها حتی می‌توانند تورم را کاهش دهند و به هموروئید شما کمک کنند که زودتر بهبود یابد. باوجود‌این، اگر از یک کرم حاوی هیدروکورتیزون استفاده می‌کنید، هر بار بیش از یک هفته‌ی متوالی از آن استفاده نکنید.

۵. دستمال‌های مرطوب

استفاده از دستمال توالت بعد از اجابت مزاج می‌تواند هموروئیدهای موجود را بدتر کند. درعوض استفاده از دستمال‌های مرطوب می‌تواند بدون تحریک هموروئیدها به تمیز نگه‌داشتن شما کمک کند. برای بهره‌مندی از مزایای اضافه می‌توانید دستمال‌های مرطوبی پیدا کنید که حاوی مواد تسکین‌دهنده و ضدهموروئید مانند فندق افسونگر یا آلوئه‌ورا هستند. حتما دقت کنید که دستمال مرطوب موردنظر شما فاقد الکل، عطر یا سایر مواد تحریک‌کننده باشد. این مواد می‌توانند به‌جای تسکین علائم باعث تشدید آنها شوند.

۶. کمپرس سرد

برای کاهش ورم در ناحیه‌ی مقعد، هربار به‌مدت ۱۵ دقیقه روی آن یک بسته‌ی یخ یا کمپرس سرد قرار دهید. این می‌تواند درمانی بسیار مؤثر برای هموروئیدهای بزرگ و دردناک باشد. همیشه یخ را داخل یک پارچه یا حوله‌ی کاغذی بپیچید و هرگز یک چیز منجمد را مستقیما روی پوست‌تان قرار ندهید.

۷. نرم‌کننده‌های مدفوع

با توجه به مؤسسه‌‌ی ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیه، نرم‌کننده‌های مدفوع یا مکمل‌های فیبرمانند پسیلیوم می‌توانند به کاهش یبوست، نرم‌تر کردن مدفوع و اجابت مزاج سریع و بدون درد کمک کنند. بسیاری از این مکمل‌ها ازجمله پسیلیوم، به‌شکل پودر، کپسول و مایع وجود دارند که می‌توانید آنها را ۱ تا ۳ بار در روز به‌صورت خوراکی مصرف کنید.

۸. لباس پنبه‌ای و گشاد

به‌جای لباس‌های تنگ از جنس پلی‌استر از لباس‌های پنبه‌ای (به‌ویژه لباس زیر پنبه‌ای) استفاده کنید. این کار می‌تواند به تمیزی و خشک نگه‌داشتن ناحیه‌ی مقعد کمک کند و به‌طور بالقوه علائم بواسیر را کاهش دهد. برای کاهش تحریک پوست از شوینده‌های معطر یا نرم‌کننده‌های پارچه اجتناب کنید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید