تصاویر/ اولین بازار کریسمس با خدمات سواره

تصاویر/ اولین بازار کریسمس با خدمات سواره

با خودرو می‌توان به یکایک غرفه‌ها سرک کشید و از بازار لذت برد. اگر چه حال و هوای بازار کریسمس ویژه خودرو‌ها با بازار‌های همیشگی تفاوت دارد.

کد خبر : ۸۸۰۱۸
بازدید : ۱۱۱۰۵
تصاویر/ بازار کریسمس با خدمات سواره
امسال با توجه به همه‌گیری کرونا و محدودیت‌ها خبری از بازار‌های کریسمس نیست. یک کاسب اهل شهر لاندزهوت، اما دست به کاری خلاقانه زده تا طرفداران این بازار‌ها با خودرو گشتی در بازار بزنند بی‌آنکه نیازی به پیاده شدن داشته باشند.
تصاویر/ بازار کریسمس با خدمات سواره

شادی مختصر و مفید در دوران پاندمی
با خودرو می‌توان به یکایک غرفه‌ها سرک کشید و از بازار لذت برد. اگر چه حال و هوای بازار کریسمس ویژه خودرو‌ها با بازار‌های همیشگی تفاوت دارد، اما شهروندان چنین امکانی را فرصت خوبی می‌دانند تا دست‌کم در چارچوب محدودیت‌های موجود برای چند صباحی هم که شده، طعم شادی را بچشند.
تصاویر/ بازار کریسمس با خدمات سواره
اولین بازار کریسمس با خدمات سواره
پاتریک اشمیت، گرداننده بازار کریسمس برای خودروسواران می‌گوید: «دومین دوره محدودیت‌های کرونا من را به این فکر انداخت. گفتم چرا چنین بازاری برای ماشین‌سواران ترتیب ندهیم!» و براستی که استقبال از این بازار تا کنون درخور توجه بوده است. شهروندان علیرغم صف‌های طولانی به انتظار می‌مانند تا نوبتشان برسد و گذشت‌وگذار سواره در این بازار را آغاز کنند.
تصاویر/ بازار کریسمس با خدمات سواره
غرفه‌های رنگارنگ
شهروندان اگرچه در خودرو‌های خود نشسته‌اند، اما می‌توانند از محصولات و خوراک‌هایی که معمولا در بازار‌های کریسمس عرضه می‌شوند، لذت ببرند، از پشمک گرفته تا بادام سوخته و همچنین غذا‌های گرم.
تصاویر/ بازار کریسمس با خدمات سواره

برلین، دروازه براندنبورگ
شهر‌های آلمان و اروپا علیرغم نبود بازار‌های کریسمس در تلاش بوده‌اند تا با آرایش و نورپردازی حال و هوای ویژه روز‌های کریسمس را پدید آورند. در برلین، پایتخت آلمان درخت کاجی عظیم که تزیین و چراغانی شده، به سنت همیشگی در جلوی دروازه براندنبورگ برپا شده است.
تصاویر/ بازار کریسمس با خدمات سواره
لندن، خیابان رجنت
محدویت‌های ناشی از کرونا در بریتانیا تا اندازه‌ای رفع شده و فروشگاه‌ها و رستوارن‌ها بازگشایی شده‌اند. زندگی به خیابان‌های لندن، از جمله خیابان رجنت بازگشته است؛ خیابانی که پر است از فروشگاه‌های گوناگون. این خیابان نیز مثل همیشه به مناسبت کریسمس با چراغ‌ها و نور‌های زیبا آرایش شده است.
تصاویر/ بازار کریسمس با خدمات سواره
وین، میدان شهرداری
در اتریش نیز محدویت‌های ناشی از پاندمی کرونا با شرایط جشن کریسمس هماهنگ شده است. منع رفت‌وآمد از ساعت هشت شب به بعد حاکم است و شهروندان وین، پایتخت اتریش می‌توانند پیش از ساعت تعطیلی به گشت و گذار بروند و از چراغانی‌ها و آرایش‌های میدان شهرداری (Rathausplatz) لذت ببرند.
تصاویر/ بازار کریسمس با خدمات سواره
پراگ، خیابان مرکز قدیمی
خیابان کمربندی مرکز قدیمی شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک مثل همیشه به مناسبت کریسمس چراغانی شده است.
یک درخت کاج عظیم نیز برپا شده و با نور زیبای خود جلوه‌ای تماشایی به مرکز قدیمی پراگ داده است. این خیابان در سال‌های گذشته پر از گردشگران خارجی بود، اما امسال تنها شهروندان کشور هستند که می‌توانند از تزیین و نورپردازی این خیابان لذت ببرند.
تصاویر/ بازار کریسمس با خدمات سواره
پاریس، گالری لافایت Paris, Galeries Lafayette
گالری لافایت که فروشگاهی مشهور و باشکوه در پاریس، پایتخت فرانسه است، آوازه‌ای جهانی دارد. به ویژه چراغانی و آرایش‌های این فروشگاه عظیم به مناسبت کریسمس خیره‌کننده است. در فرانسه هم محدویت‌ها با شرایط کریسمس همساز شده تا شهروندان پاریس بتوانند در روز‌های جشن نوئل نفسی بکشند و خرید‌های پایان سال را انجام دهند.
تصاویر/ بازار کریسمس با خدمات سواره
کراکو، میدان پودگورسکی
کراکو دومین شهر بزرگ لهستان است که همواره گردشگران زیادی را به ویژه از خارج جذب می‌کند. امسال، اما از شلوغی‌های همیشگی خبری نیست. در هر حال شهروندان این شهر از تزیین و چراغانی‌های ویژه کریسمس لذت می‌برند، به ویژه که محدویت‌های ناشی از پاندمی کرونا با توجه به کاهش شمار بیماران تا اندازه‌ای رفع شده است.
تصاویر/ بازار کریسمس با خدمات سواره
بروکسل، میدان بزرگ
امسال در میدان بزرگ بروکسل درخت کاجی عظیم به ارتفاع ۱۸ متر برپا و چراغانی شده است. این میدان که در سال ۱۹۹۸ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، به شلوغی همیشه نیست، اما محفلی پدید آورده تا شهروندان بروکسل تا اندازه‌ای بتوانند حال و هوای کریسمس را حس کنند.
منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید