پرسپولیس جام را به اولسان هدیه داد

پرسپولیس جام را به اولسان هدیه داد

این دیدار در نهایت با شکست دو بر یک شاگردان یحیی گل محمدی خاتمه یافت و اولسان هیوندای به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت.

کد خبر : ۸۸۴۳۱
بازدید : ۱۶۲۹
پرسپولیس جام را به اولسان هدیه داد
پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و قهرمانی را از دست داد. در این دیدار بازیکنان پرسپولیس دو پنالتی را به تیم حریف هدیه کردند.
دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا امروز از ساعت ۱۵:۳۰ میان تیم‌های پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی آغاز شد و در نهایت با پیروزی دو بر یک تیم کره‌ای خاتمه یافت تا پرسپولیس در دومین فینال خود در سه سال اخیر هم شکست بخورد و دست خالی بماند.

جونیور نگرائو ۴+۴۵ و ۵۵ (پنالتی) برای اولسان و مهدی عبدی ۴۵ برای پرسپولیس گلزنی کردند. قضاوت این مسابقه بر عهده عبدالرحمان الجاسم، داور ۳۳ ساله قطری بود که دو کمک داور و داور VAR از قطر نیز او را همراهی می‌کردند.

با تصمیم مقامات برگزاری مسابقه، تماشاگران دو تیم به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ورزشگاه حضور دارند و از تیم‌های خود حمایت کردند

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، شیخ سلیمان، رئیس AFC، الکساندر چفرین، رئیس یوفا و مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان ایران به همراه همتای قطری خود و سایر مقامات ارشد فوتبال آسیا و ایران نظاره‌گر این مسابقه بودند.

نیمه نخست:
بازی به طور رسمی از ساعت ۱۵:۳۰ توسط بازیکنان پرسپولیس شروع شد. اولسان هیوندای از دقایق اولیه مالکیت توپ و میدان را در اختیار گرفت، اما پرسپولیس مانع از نزدیکی این تیم به دروازه شد و در نهایت جریان بازی به صورت متعادل و با سرعت بالا میان دو تیم ادامه پیدا کرد.

در دقیقه ۷ اولین موقعیت بازی توسط بشار رسن خلق شد. ارسال او به روی دروازه با فاصله اندک از روی سر مهدی عبدی عبور کرد و این موقعیت از دست رفت.

در دقیقه ۹ خطرناک‌ترین موقعیت بازی برای اولسان هیوندای خلق شد. ضربه فنی یوت بیت گارام از پشت محوطه جریمه به دیرک دروازه لک برخورد کرد و راه به دروازه پیدا نکرد تا این دروازه‌بان که روی این ضربه جا مانده بود، نفس راحتی بکشد.

در دقیقه ۱۲ احمد نوراللهی شوت بازیکن اولسان را جواب داد. ضربه محکم او از گوشه محوطه جریمه در به مدافع اولسان خورد و به علت تغییر جهت با اختلاف اندک دروازه تیم کره‌ای به کرنر رفت.

در دقیقه ۱۸ ارسال لی چونگ یونگ از سمت چپ زمین پرسپولیس به روی دروازه، روی سر جونیور فرود آمد، اما ضربه او بدون مزاحمت مدافعان پرسپولیس با اختلاف اندک از دروازه لک بیرون رفت.

در دقیقه ۲۲ هم دروازه پرسپولیس توسط یون بیت گارام تهدید شد. شوت پرقدرت و مواج او از فاصله ۲۰ متری توسط حامد لک مشت شد و توپ از دروازه نماینده ایران دور شد.

در دقیقه ۳۱ سیامک نعمتی روی ضدحمله تند و تیز در موقعیت خوب شوت‌زنی قرار گرفت، اما پاس او به مهدی عبدی دقیق نبود و این موقعیت مناسب برای گلزنی، به راحتی از دست رفت.

گل: در دقیقه ۴۵ و روی اشتباه خط دفاعی اولسان هیوندای، مهدی عبدی صاحب توپ شد و در حالی که یک مدافع دیگر مقابل او بود، ضربه خود را زد و توپ را به دروازه اولسان هیوندای دوخت و پرسپولیس را پیش انداخت.

در دقیقه ۱+۴۵ ، برخوردی میان نوراللهی و بازیکن کره‌ای در محوطه جریمه صورت گرفت، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. بعد از مرور تصاویر از طریق کمک داور ویدیویی، داور نقطه پنالتی را نشان داد.

گل: در دقیقه ۴+۴۵ جونیور نگرائو پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و ضربه خود را به سمت چپ دروازه پرسپولیس زد که حامد لک این توپ را به طور ناقص دفع کرد و در بازگشت جونیور گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

نیمه دوم
بازی به صورت متعادل شروع و به علت برخورد‌های مختلف بار‌ها در همین دقایق متوقف شد. در دقیقه ۵۴ ارسال بازیکن کره‌ای در محوطه جریمه به دست مهدی شیری برخورد کرد، اما داور این صحنه را ندید و بازی ادامه پیدا کرد. دقایقی بعد VAR به کمک تیم داور آمد و دومین پنالتی به نفع اولسان هیوندای اعلام شد.

گل: در دقیقه ۵۵ باز هم جونیور نگرائو پشت ضربه اولسان هیوندای قرار گرفت و برای دومین بار گل زد و تیمش را به گل رساند و اولسان هیوندای دو بر یک پیش افتاد.

در دقیقه ۶۲ ارسال امید عالیشاه به مقابل دروازه با ضربه سر مهدی عبدی از یک متری به بالای دروازه رفت و اتفاق عجیبی رقم خورد، اما چند ثانیه بعد داور موقعیت عالیشاه را در موقعیت آفساید تشخیص داد تا حسرت از دست رفتن این موقعیت کمتر شود.

در دقیقه ۶۷ شوت پرقدرت احمد نوراللهی از فاصله حدودا ۲۵ متری در وسط دروازه به سنگربان کره‌ای رسید، اما او به طور ناقص و در دو مرحله توپ را در آغوش گرفت.

تلاش‌های پرسپولیس برای گلزنی، موجب خالی شدن خط دفاعی این تیم در دقایق پایانی شد و در دقیقه ۷۷ نفوذ بازیکن کره و شوت او از سمت راست زمین به راحتی در آغوش حامد لک قرار گرفت.

در دقیقه ۸۳، موقعیت خوبی برای پرسپولیس خلق شد که شوت سیامک نعمتی از داخل محوطه جریمه با قدرت زیاد از بالای دروازه عبور کرد. در این صحنه برخوردی میان نوراللهی و بازیکن اولسان به وجود آمد که داور مجاب به بررسی تصاویر شد، اما اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

در دقیقه ۸۸ پرسپولیس دو بار دروازه اولسان هیوندای را با شوت از راه دور تهدید کرد که به علت تجمع بازیکنان تیم کره‌ای در محوطه جریمه توپ به دروازه نرسید. این دیدار در نهایت با شکست دو بر یک شاگردان یحیی گل محمدی خاتمه یافت و اولسان هیوندای به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سید جلال حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، مهدی شیری (آرمان رمضانی ۷۴)، سعید آقایی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، سیامک نعمتی، بشار رسن، امید عالیشاه (علی شجاعی ۹۰) و مهدی عبدی.

ترکیب اولسان هیوندای: جو سو هوک، دیوی بولتیوس (کارت زرد)، پارک جو هو، کیم اینسونگ (سئول یونگ وو۱+۹۰، سین جین هو (جئونگ سئونگ هیون ۸۲)، جونیور نگرائو (کارت زرد) (بیورن یوهانسون ۸۳)، یون بیت‌گرام، وون دوجائه، کیم تائه هوان، کیم که هه و لی، چون یونگ.

این گزارش لحظه‌به‌لحظه تکمیل شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید