فیلم‌هایی که نمایانگر احساس تنهایی هستند

فیلم‌هایی که نمایانگر احساس تنهایی هستند

فیلم‌هایی با مضمون تنهایی برای افرادی که این حس را عمیقا تجربه کرده‌اند همزادپنداری بیشتری دارد، آن‌ها با دیدن این گونه از فیلم‌ها این احساس را با بازیگران و شخصیت‌های فیلم مشترک می‌دانند در نتیجه حس خوشایندی را از فیلم می‌گیرند.

کد خبر : ۸۸۹۲۱
بازدید : ۲۷۵۶
تنها پسندان ببینند (معرفی فیلم‌هایی که نمایانگر احساس تنهایی هستند)
فرادید| در زندگی مینیمال و فست فودی امروزی تنهایی برای خیلی از افراد جایگاه عمیق‌تری پیدا کرده است و این مورد انسان‌ها را بیشتر به دوری از اجتماع کشانده است. افراد با سرگرم شدن در دنیای مجازی و دیدن فیلم و سریال‌های متنوع از اکشن و هیجانی بگیر تا درام‌های عاشقانه تنهایی خود را به گونه‌ای پر می‌کنند. اما در این میان اشخاص تنهایی هستند که به دلایل خاصی مجبور به تنهابودن هستند و ممکن است با دیدن فیلم‌هایی که یک اجتماع را نشان می‌دهد بیشتر تنهایی خود را حس کنند. فیلم‌هایی با مضمون تنهایی برای افرادی که این حس را عمیقا تجربه کرده‌اند همزادپنداری بیشتری دارد، آن‌ها با دیدن این گونه از فیلم‌ها این احساس را با بازیگران و شخصیت‌های فیلم مشترک می‌دانند در نتیجه حس خوشایندی را از فیلم می‌گیرند.
به گزارش فرادید؛ از این رو در این مطلب به شاخص‌ترین فیلم‌هایی در سینمای جهان می‌پردازیم که نمایانگر احساس تنهایی هستند؛ و رضایت مخاطبان این دسته از فیلم‌ها را جلب می‌کنند.

او
Her (۲۰۱۳)
تنها پسندان ببینند (معرفی فیلم‌هایی که نمایانگر احساس تنهایی هستند)

فیلم «او» در ژانر کمدی-درام رمانتیک علمی تخیلی است به کارگردانی و نویسندگی «اسپایک جونز» و بازی جذاب «واکین فینیکس» در نقش مردی تنها، که با یک سیستم‌عامل کامپیوتری به نام سامانتا رابطه برقرار می‌کند. این فیلم که از نظر بصری فوق‌العاده روان است، در مراسم اسکار نامزد جوایز بسیاری بود و تنها توانست جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را به خانه ببرد.
فضای فیلم در سال ۲۰۲۵ می‌گذرد، مردی به نام تئودور که در آستانه جدایی از همسرش قرار دارد، به دلیل شخصیت حساس و مهربانش بسیار منزوی و گوشه گیر می‌شود و دیگر تمایلی به برقراری ارتباط با دیگران ندارد، او در شرکتی کار می‌کند که نامه‌های زیبا و عاطفی برای افرادی که قادر نیستند این کار را انجام دهند می‌نویسد. به تئودور یک نرم افزار دارای هوش مصنوعی معرفی می‌کنند که با او تعامل انسانی برقرار کند و او هم اقدام به خریدنش می‌کند؛ و این آغاز ماجرای عاشقانه تئودور به یک نرم‌افزار است که بشدت به آن وابسته می‌شود و تنهایی‌اش تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد. فیلم «او» یک داستان عاشقانه غیرمعمول، ولی بااین‌حال احساسی و جذاب است که پیچشی هوشمندانه در مورد روابط فعلی و هم‌چنین آینده دارد.

راننده تاکسی
Taxi Driver (۱۹۷۶)
تنها پسندان ببینند (معرفی فیلم‌هایی که نمایانگر احساس تنهایی هستند)

فیلم آرام، ولی در عین‌حال هیجان‌انگیز و روان‌شناسانه نئو نوآر آمریکایی راننده تاکسی به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» و نویسندگی «پل شریدر» با بازی استثنایی و درونگرای «رابرت دنیرو» فیلمی است درباره مطالعه شخصیت یک مرد جوان، تنها و به‌درستی درک نشده توسط جامعه. شاهکار راننده تاکسی بار‌ها از سوی افراد مختلف به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ انتخاب شده است.
داستان راننده تاکسی در خیابان‌های کثیف و زشت نیویورک رخ می‌دهد. داستان این فیلم در مورد تراویس بیکل (با بازی دنیرو) سرباز سابق نیروی دریایی آمریکاست که به تنهایی در نیویورک زندگی می‌کند و از بی‌خوابی رنج می‌برد. به همین دلیل شب‌ها به تاکسیرانی می‌پردازد. او عاشق دختری به نام بتسی که یکی از داوطلبان حاضر در دفتر انتخاباتی سناتور چالز پَلِنتاین، که نامزد انتخابات ریاست جمهوری است، می‌شود. اما از این عشق نامید می‌شود، و خیلی زود با نوجوانی بدکاره ملاقات می‌کند؛ که پایان خوشی را برایش رقم نمی‌زند. تراویس به واسطه شغل خود یعنی راننده تاکسی، شاهد کثافت‌ها و زشتی‌های شهری است که در آن زندگی می‌کند. درنهایت همه‌چیز دست‌به‌دست هم می‌دهد و آتش خشم او را شعله‌ور می‌کند.

آملی
Amelie (۲۰۰۱)
تنها پسندان ببینند (معرفی فیلم‌هایی که نمایانگر احساس تنهایی هستند)

سرنوشت شگفت‌انگیز آملی پولن فیلمی در ژانر رمانتیک محصول سال ۲۰۰۱ به نویسندگی «گیوم لورن» و کارگردانی «ژان پیر ژونه» می‌باشد. فیلم آملی درباره دنیای اشخاص درونگراست و با بهره‌گیری از عناصری مانند نورپردازی، طراحی صحنه و لباس، رنگ بندی قاب‌ها و سبک بیان مخصوص، جهانی فانتزی را که به بهشتی برای درونگرایان می‌ماند خلق کرده است. موسیقی متن فیلم اثر هنرمند معروف «یان تیرسن» است که بعد از این فیلم به شهرت رسید. این فیلم زیبا نامزد ۶جایزه اسکار در سال ۲۰۰۱ شد.
آملی پولــن دختر جوان تنهایی است کــه بیشتر عمرش را در رویا سپری می‌کند. در کودکی به خاطر داشـــتن مادری عصبی و پدری بی اعتنا از داشتن دوست ناامید می‌شــود؛ و در بزرگ سالگی به عنوان پیشخدمت در کافه‌ای کار می‌کند. اما همــواره در تنهایی زندگی می‌کند.

ماه
Moon (۲۰۰۹)
تنها پسندان ببینند (معرفی فیلم‌هایی که نمایانگر احساس تنهایی هستند)

فیلم ماه در ژانر علمی-تخیلی، ماجراجویی نخستین فیلم بلند «دانکن جونز» در مقام کارگردان درباره‌ی فضانوردی و سفر به فضا است. از بازیگران این اثر ماجراجویانه کوین اسپیسی به عنوان صداپیشه رایانه و سام راکول می‌توان نام برد. این فیلم با بودجه‌ای بسیار پایین تولید و ساخته شد، اما توانست نظر مثبت منتقدان زیادی را در سراسر جهان سینما جلب نماید. بازی سام راکول در فیلم به عنوان بازی‌ای بسیار زیبا و واقع‌گرا بسیار ستایش شده است.
فضانوردی با نام «سَم بِل» که ناسا او را به نیمه‌ی پنهان ماه می‌فرستد. در قراردادی سه‌ساله برای صنایع لونار (ماه) وظیفه دارد تا به مدت سه سال در پایگاه فضایی مانده و اطلاعات مربوط به معادن هلیم-۳ را جمع‌آوری کند. حضور در یک سیاره‌ی ناشناخته آن هم بدون داشتن هیچ همدمی بدون شک می‌تواند یک انسان را از جنبه‌های مختلف به‌خصوص روانی تحت تاثیر قرار دهد. به چنین شرایطی، کلون‌های انسانی و یک هوش مصنوعی با نام گری را هم اضافه کنید تا ماجرا از چیزی که هست بدتر شود.

سامورایی
Le samourai (۱۹۶۷)
تنها پسندان ببینند (معرفی فیلم‌هایی که نمایانگر احساس تنهایی هستند)

فیلم سامورایی اثر «ژان پیر ملویل» در ژانر جنایی و درام از فیلم‌های موج نوی فرانسه است و مثالی عالی از سینمای مینیمال به بهترین شکل ممکن است. «آلن دلون» بازیگر پرآوازه سینمای کلاسیک با چهره خونسرد و پر از آرامش نقش شخصیت اصلی این فیلم را بازی می‌کند. داستان فیلم «سامورایی» شاهکاری نسبتاً ساده و موفق که با آشکار شدن حوادث فیلم، روی بیننده تأثیر عاطفی شدیدی می‌گذارد. کارگردان با استفاده از نور‌های تخت و سرد با بیننده اثر از تنهایی حرف می‌زند.
جف کاستلو (با بازی دلون) یک قاتل خونسرد است که در آپارتمان تک‌اتاقه خالی در پاریس زندگی می‌کند و جز قفس کوچکی برای نگهداری از یک قناری، وسایل زیادی دیگری در آن دیده نمی‌شود. کاستلو فاقد احساسات یا هرگونه نشانه برای بیان آن است و یک گرگ تنهای واقعی را به نمایش می‌گذارد. کاستلو روزی در حین انجام یک قرارداد، زن پیانیستی (کتی رزیه) او را می‌بیند، قانون آدمکش‌ها حکم می‌کند که شاهد را نیز بکشند، ورود پلیس به ماجرا به معنای شروع یک بازی پیچیده موش و گربه است و ما شاهد انباشته شدن حس تنهایی در وجود یک نفر هستیم که در سکانس پایانی به شکلی عالی نمود پیدا می‌کند.

پاریس، تگزاس
Paris , Texas (۱۹۸۴)
تنها پسندان ببینند (معرفی فیلم‌هایی که نمایانگر احساس تنهایی هستند)

درام جاده‌ای پاریس، تگزاس به کارگردانی «ویم وندرس» با بازی فوق‌العاده «دین استنتون» روایتی ملموس و سرشار از غم است. یک داستان واقع‌گرایانه و تفکر برانگیز است که با ریتم آهسته و پیچش داستانی تلخ خود شخصیت‌پردازی می‌کند. این فیلم برنده جایزه نخل طلا از جشنواره فیلم کن ۱۹۸۴ شده است.
تراویس یک مرد گوشه گیر و منزوی است. او سعی می‌کند که روحیات وی بر روی اخلاقیات او تاثیر نگذارد. یک روز خواهر تراویس از او می‌خواهد که به زندگی عادی برگردد. تراویس قبل از هر چیزی تصمیم می‌گیرد همسر سابق خود را پیدا کند. همانطور که او امیدوار است تلاش کند و مجدداً این روابط را بسازد، خاطرات دردناک به‌عنوان بازتابی از اعمال او دوباره زنده می‌شوند. وی درنهایت با افرادی که بسیار بد با آن‌ها رفتار کرده است، روبرو می‌شود. این فیلم یک داستان احساسی در مورد بیگانگی و دوری کردن از مردم را به نمایش می‌گذارد که موسیقی متن عالی جذابیت آن را دو چندان می‌کند.

به سوی طبیعت وحشی
Into the wild (۲۰۰۷)
تنها پسندان ببینند (معرفی فیلم‌هایی که نمایانگر احساس تنهایی هستند)

فیلمی در سبک درام زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی «شان پن» و بازی «امیل هرش»، «مارسیا گی هاردن» و... می‌باشد. این فیلم با اقتباس از کتابی به همین نام اثر «جان کراکائر» در سال ۱۹۹۶ و بر مبنای سفر‌های «کریستوفر مک‌کندلس» در آمریکای شمالی و زندگی او در طبیعت وحشی آلاسکا در اوایل دهه ۹۰ میلادی ساخته شده‌است. این فیلم در هشتادمین دوره جوایز اسکار نامزد بهترین نقش مکمل و بهترین تدوین شده بود.
فیلم قصه‌ی کریستوفر، فارغ التحصیل یک دانشگاه بزرگ و همچنین یک ورزشکار موفق است. پس از فارغ التحصیلی به خانواده اش می‌گوید که این زندگی او نیست، چیزی ناقص و پر از اشتباه است. مرد جوان بی خیال خانواده، ورزش و نامزد، همه ثروت خود را به خیریه می‌دهد و خانه را به قصد سفری طولانی به سوی زندگی کاملا متفاوت ترک می‌کند و این شروع سفر شخصی تنها و بی‌دست و پا برای نگاه تازه‌ی او به آدم‌ها و طبیعت می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید