معرفی سریال فروپاشی (the undoing)

معرفی سریال فروپاشی (the undoing)

شبکه اچ بی او در سال‌های اخیر شروع به ساخت مینی‌سریال‌های موفقی، چون «چرنوبیل» کرده است و نشان داده در این زمینه هم متخصص است و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. حالا با پخش مینی سریال «فروپاشی»، فیلمی سراسر تعلیق و بحرانی روانشناسانه توانسته رکورد بازدید در این شبکه را بشکند.

کد خبر : ۸۹۱۴۲
بازدید : ۳۵۱۱
 سریال فروپاشی (the undoing)
فرادید | فیلم‌های با مضمون جنایی و رازآلود بسیار جذاب و دیدنی است؛ و می‌تواند بیننده را تا ساعت‌ها پای فیلم بنشاند. بخصوص اگر در قالب مینی سریال باشد که هم بتواند به سرعت پایان یابد و هم رضایت مخاطبان را از کم نبودن در قالب سینمایی آن در پی داشته باشد. شبکه‌ی اچ بی او که دومین شبکه بزرگ کابلی در آمریکا است و نمایش‌های واقعی فیلم و سریال برنامه‌های مستند پخش مسابقات بوکس و گاهی مواقع پخش برنامه‌های کمدی و همچنین کنسرت‌های ویژه را در کارنامه‌اش دارد در سال‌های اخیر شروع به ساخت مینی‌سریال‌های موفقی، چون «چرنوبیل» کرده است و نشان داده در این زمینه هم متخصص است و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.
حالا با پخش مینی سریال «فروپاشی»، فیلمی سراسر تعلیق و بحرانی روانشناسانه توانسته رکورد بازدید در این شبکه را بشکند و فروپاشی را به سریالی تبدیل کند که نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. اما به همین اندازه موظف است که پایانی مناسب برای سریال در نظر بگیرد تا بتواند همچنان مخاطبان را برای دیدن تولیدات بعدی مشتاق نگه‌دارد.

به گزارش فرادید؛ فصل اول مینی سریال محبوب «فروپاشی» پس از انتشار قسمت ششم با پایانی غیرمنتظره به پایان رسید. این سریال تلویزیونی مهیج روانشناختی آمریکایی بر اساس رمان «شما باید می‌دانستید» نوشته «ژان هانف کورلیتز» در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است. نویسندگی و تهیه کنندگی آن را «دیوید‌ای کلی» انجام داده و «سوزان بیر» کارگردان فیلمِ است.

همان سازنده فیلم خوش‌ساخت «در یک دنیای بهتر» که جایزهٔ اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان در سال ۲۰۱۱ را گرفت. ستارگان این مینی سریال «نیکول کیدمن» و «هیو گرانت» هستند و نکته جالب توجه آن است که خواننده آهنگ تیتراژ با نام «کمی رویایی مرا ببین» سریال خود نیکول کیدمن است.

فروپاشی برای اولین بار از شبکه اچ بی او (HBO) در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۲۰ پخش شد. این اولین نمایش اچ بی او بود که در طول فصل هر هفته بینندگان زیادی داشت و بزرگترین نمایش ایالات متحده بود که در Sky در انگلستان اجرا شد، و رکورد قبلی فیلم بازی تاج و تخت را شکست داد.

نیکول کیدمن
فروپاشی داستان زن روانشناسی به نام گریس را روایت می‌کند. وی یک روانشناس موفق است و هفته‌ها قبل از اینکه کتابش منتشر شود، با یک سری اتفاقات بد روبه‌رو می‌شود؛ یک قتل، گم شدن شوهرش و تعدادی حقایق فاش‌شده و این اتفاقات منجر به تغییر زندگی او می‌شود. داستان سریال بر روی تراپیست موفقی به نام گریس (نیکول کدمن)، همسرش جاناتان (گرانت) و پسرش (نوآ جوپ) که در مدرسه تیزهوشان تحصیل می‌کند، تمرکز کرده است. زندگی گریس همانطوری است که همیشه برای خودش تصور می‌کرد. یک تراپیست موفق که اولین کتاب دردست انتشارش هم به زودی منتشر می‌شود. اما در پی اتفاقاتی که می‌افتد، گریس متوجه می‌شود که همسرش زندگی مخفیانه‌ای دارد که احتمالاً به یک قتل وحشتناک مرتبط می‌شود.

گریس چند هفته قبل از انتشار اولین کتابش با وقایع، مرگی وحشتناک و همسر مفقود شده‌اش روبرو می‌شود. کسی که تصور می‌کند، زنجیره این اتفاقات به او مرتبط می‌شود. این اتفاقات باعث می‌شود در زندگی به نظر عالی گریس شکافی ایجاد شود. او باید این فاجعه گسترده و عمومی شده را پشت سر بگذارد و زندگی تازه‌ای برای خود و کودکش را شروع کند.

دیوید‌ای کلی (نویسنده سریال) که سازنده سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» (اخرین سریال کیدمن) هم بود توانسته جنبه‌های مثبتی را از پروژه قبلی خود به این مینی سریال بیاورد. با این حال، این درخشش فوق‌العاده بازیگران است که سریال را از یک اثر درجه ۲ به اثری تحسین‌برانگیز و عالی تبدیل می‌کند.
حضور بازیگران محبوب، موسیقی متن فوق العاده، گریم، انتخاب و پوشش لباس‌های مختلف و مناسب و فیلمبرداری مستندگونه از ویژگی‌های جذاب این سریال محسوب میشوند. اتفاق نظر منتقدان هم در مورد عملکرد قوی بازیگران در نقش‌هایشان است بخصوص نیکول کیدمن و هیو گرانت و بازیگر نقش پسر بچه در نقش هِنری، (پسر خانواده) که بازی درخشان و قابل توجهی دارد.

سریال معمایی و رازآلود فروپاشی ویژگی‌های مثبت زیادی برای تماشاکردن دارد، اما اگر فقط داستان آن به اندازه قدرت ستاره‌های آن قوی بود. از همان قسمت اول سریال شما به نکاتی پی می‌برید که در قسمت پایانی فیلم مشخص شده و حدسیات شما درست از آب درمی‌آید و به این فکر می‌کنید که نباید اینگونه سریال تمام بشود؛ و ایرادات منطقی در فیلم مشهودتر می‌شود. برای مثال چرا جاناتان که می‌خواهد باور همسرش را جلب کند، ناگهان بعد از سال‌ها لو می‌دهد که در نوجوانی مقصر مرگ خواهر کوچکش بوده؟
بازیگران سریال فروپاشی
نیکول کیدمن در نقش گریس روانشناس بسیار عالی ظاهر می‌شود، اما نویسنده نتوانسته شخصیت‌پردازی را به درستی تکامل بدهد و شخصیت گریس با آنکه روانشناس است، اما آدم‌ها را نمی‌شناسد. حتی به مخفی‌کاری همسر و پسرش مشکوک نمی‌شود. در لحظه حساس، تصمیم عقلانی نمی‌گیرد. پس چگونه با همین شغل، درآمد خوبی کسب کرده؟ سریال حتی به دنبال بهره بردن از تضاد نیست؛ و در دادگاه نهایی، او را به بازیگر و نویسنده‌ای باهوش تبدیل می‌کند که همه را بازی می‌دهد. چیزی که از قبل در کاراکتر او ندیده‌ایم؛ و به شخصیتی ناسازگار و کم عمق تبدیل می‌شود. در واقع فرصت رشد شخصیت در طول فیلم بسیار کم بوده و ناقص می‌شود.

گرچه مقاومت کردن در مقابل ندیدن سریالی با بازی درخشان نیکول کیدمن ممکن نیست و این سریال توانایی آن را دارد که بتواند اشتیاق دیدن سریال را در شما تا پایان فصل نگه دارد. مینی سریال پربیننده اچ بی او تا کنون توانسته امتیاز ۷.۹ از آی ام دی بی (IMDB) و امتیاز ۷۴% از روتن تومیتوز (rotten tomatoes) را بگیرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید