هواشناسی ایران، امروز۹۹/۱۱/۱۱

هواشناسی ایران، امروز۹۹/۱۱/۱۱

به گزارش سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ در غالب مناطق کشور به ویژه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی ونیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.

کد خبر : ۸۹۹۸۵
بازدید : ۳۴۹۰
فرادید | بر اساس نقشه‌های هواشناسی ایران امروز، شنبه ۱۱ بهمن ماه در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و شمالی بارش برف و باران و در سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب و جنوب کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

به این ترتیب شمال آذربایجان شرقی، شرق خوزستان، شمال غرب فارس، شمال تهران، شمال البرز، شمال قزوین، غرب چهارمحال و بختیاری براش برف و باران خواهند داشت. بارش برف و کولاک موجب کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات، تاخیر و احتمال لغو پروازها، آبگرفتگی معابر را به همراه دارد.

به گزارش فرادید به نقل از سازمان هواشناسی، امروز در غالب مناطق کشور به ویژه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی ونیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد؛ بنابراین برای استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان، یزد، کرمان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت بینی می‌شود.

دریای خزر و شمال خلیج فارس روز شنبه مواج خواهند بود و ارتفاع امواج بین ۱/۵ تا ۲/۵ متر و در نواحی فراساحل گاهی تا ۳ متر می‌رسد.

بعداز ظهر یکشنبه بارش در نوار غربی کاهش می‌یابد و در مناطقی از شرق و شمال شرق بارش باران و برف و گاهش رعدو برق و وزش شدید باد پیش بینی می‌شود. این پدیده در شمال شرق، شرق و دوشنبه در شرق و جنوب شرق غالب است. همچنین در طی این دو روز ناحیه مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج است.

از روز دوشنبه تا آخر هفته در غالب مناطق کشور آسمان صاف است.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید