کلاهبرداری میلیاردی با اجاره دفترچه بیمه

کلاهبرداری میلیاردی با  اجاره دفترچه بیمه

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این افراد بالغ بر ۲ میلیارد تومان به این شیوه کلاهبرداری و جعل کرده اند و بررسی‌ها برای شناسایی جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

کد خبر : ۸۹۹۸۸
بازدید : ۹۸۳۲
کلاهبردار

سه دلال دارو که با سوءاستفاده از دفترچه‌های بیمه و جعل مهر پزشکان دارو‌های خاص را از داروخانه گرفته و با قیمت‌های گزاف در بازار آزاد می‌فروختند با شکایت شرکت بیمه به دام افتادند. چندی قبل نماینده یک شرکت بیمه با مراجعه به کلانتری ۱۰۹ بهارستان سرنخ دستگیری یک باند کلاهبردار را به پلیس داد.

وی در این شکایت گفت: مدتی است که ارائه نسخه دارو‌های بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مانند بیماران هموفیلی، سرطانی و ... برای دریافت هزینه از بیمه زیاد شده است.

همین مساله شک ما را برانگیخت و تصمیم به استعلام از سازمان نظام‌پزشکی گرفتیم؛ در استعلام صورت گرفته مشخص شد اسامی پزشک‌ها و مهر‌هایی که پای نسخه‌های ارائه شده، ثبت شده جعلی است و پزشک‌هایی با این اسامی وجود خارجی ندارند و درواقع مهر پزشکان و شماره نظام پزشکی آن‌ها جعلی است.

دستگیری دلالان دارو

به دنبال این شکایت و هماهنگی‌های قضایی با دادسرای ناحیه ۱۲ تهران، تحقیقات پلیسی آغاز شد؛ در نخستین گام، مأموران با هماهنگی نماینده و مأمور حراست شرکت بیمه، افرادی را که اقدام به دریافت هزینه نسخه بیماری‌های خاص می‌کردند شناسایی کرده و زمانی که آن‌ها برای دریافت هزینه به اداره بیمه رفتند دستگیر شدند.
در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند سه مرد جوان هستند که از دلالان دارو در ناصر خسرو بوده و نه تنها با نسخه‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند بلکه دارو‌هایی را که از این طریق به دست آورده بودند در بازار آزاد به فروش می‌رساندند.

کرایه میلیونی دفترچه بیمه

بهنام، یکی از اعضای این باند در تحقیقات به مأموران گفت: در مناطق حاشیه‌ای تهران و محله‌های فقیر نشین پرسه می‌زدیم و بعد افرادی را که دفترچه بیمه داشتند پیدا کرده و در قبال اجاره دفترچه‌های آن‌ها برای دو تا سه ماه بین سه تا چهار میلیون تومان کرایه می‌دادیم.

فروش در بازار

متهم گفت: من و دو همدستم از دلالان بازار دارو هستیم و به خاطر تجربه کار در این بازار خوب می‌دانیم چه دارو‌هایی در بازار آزاد فروش بالایی دارد؛ داخل دفترچه‌های اجاره ای، نسخه داروی بیماری‌های خاص، صعب العلاج و کمیاب را می‌نوشتیم و مهر و اسم جعلی پزشکان متخصص و فوق تخصص را پای نسخه‌ها می‌زدیم، بعد نسخه‌ها را به داروخانه‌ها برده و دارو‌های مورد نظر را با قیمت دولتی و پایین خریداری می‌کردیم و دارو‌ها را در بازار آزاد مثل ناصرخسرو با مبالغ بالا به فروش می‌رساندیم.

او ادامه داد:، اما این تنها کاری نبود که انجام می‌دادیم، بعد هم برای دریافت پولی که برای خرید دارو‌ها به داروخانه‌ها داده بودیم به دفاتر بیمه می‌رفتیم تا هزینه نسخه‌ها را دریافت کنیم؛ چند بار در این کار موفق شدیم، اما خیلی زود لو رفتیم و دستمان رو شد.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این افراد بالغ بر ۲ میلیارد تومان به این شیوه کلاهبرداری و جعل کرده اند و بررسی‌ها برای شناسایی جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید