آخرین وضعیت هیرمان، شیر ایرانی باغ وحش ارم

آخرین وضعیت هیرمان، شیر ایرانی باغ وحش ارم

روز سه شنبه، باغ وحش ارم طی مکاتباتی، از حال بد شیر ایرانی که حدوداً سه سال پیش وارد ایران شد، خبر داد.

کد خبر : ۸۹۹۹۶
بازدید : ۶۸۱۷
هیرمان؛ شیر ایرانی
هیرمان شیر ایرانی باغ وحش ارم که سه سالی است به ایران بازگشته، چندان مساعد نیست. هرچند می‌گویند نسبت به روزهای قبل بهتر شده است.

فاطمه برنا با اعلام این خبر افزود: روز سه شنبه، باغ وحش ارم طی مکاتباتی، از حال بد شیر ایرانی که حدوداً سه سال پیش وارد ایران شد، خبر داد. به گفته برنا، اقدامات اولیه بر روی هیرمان در باغ وحش انجام و به منظور یکسری آزمایش به بیمارستان فرستاده شد.

هیرمان علائمی همچون ترشحات دهان و چشم داشت که در چند روز گذشته غذا هم نخورده بود، اما طبق اعلام باغ وحش ارم امروز غذا خورده و وضعیت بهتری دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفته است: در خصوص جزئیات دقیق وضعیت هیرمان هنوز چیزی مشخص نیست و باید منتظر اعلام نتایج آزمایش‌ها بود.

به گفته کرمی، تاکنون آزمایش‌ها و تست‌های مختلفی از این شیر گرفته شده، اما هنوز مورد حائز اهمیتی که علت بیماری یا بی حالی آن باشد مشخص نشده است.

این شیر نر ایرانی که اکنون حدود ۹ سال سن دارد، سال ۹۸ از باغ وحش بریستول انگلستان به باغ وحش تهران منتقل شد و هیرمان نام‌گذاری شد.

از شیر ایرانی چه می‌دانید؟

شیر ایرانی را که با نام‌های دیگری همچون شیر آسیایی، شیر اورآسیایی و شیر هندی نیز شناخته می‌شود، شامل زیرگونه‌ای از شیر‌ها است که تنها در جنگل گیر در گجرات هند دیده می‌شوند، جایی که به آن "شیر هندی" گفته می‌شود. زمانی این زیرگونه از شیر، از ایتالیا و یونان در ساحل دریای مدیترانه تا شمال شرقی هندوستان شامل ایران و شبه‌جزیره عربستان و آسیای میانه پراگندگی داشت. اما امروزه تنها جمعیتی که از اینگونه شیر باقی مانده است را می‌توانید در هند بیابید. این جانور در کنار ببر بنگال، پلنگ هندی، پلنگ برفی و پلنگ ابری یکی از پنج گربه‌سان بزرگ هند است.

ملاقات هیرمان و ایلدا

نام هیرمان قبلاً کامران بود که در سن ۶ سالگی با سر و صورت زخمی از باغ وحش بریستول در بریتانیا به باغ وحش ارم در تهران منتقل شد. این شیر برای اولین‌بار در ۸۰ سال گذشته به کشور منتقل شده و قرار بود با ورود به باغ‌وحش ارم، اتفاق تازه‌ای رخ دهد. جفت ماده این شیر که نامش کالینی بود، طی همان سال ۹۸ از باغ وحش دوبلین ایرلند وارد کشور شد.
طبق نظرسنجی که میان مردم صورت گرفت، تصمیم بر این شد که در بین اسامی پیشنهادی مردم، نام "هیرمان" را برای کامران انتخاب کنند. گفته می‌شود اسم "کامران" ریشه هندی دارد و نام هیرمان (به معنای به یادماندنی) گویای ریشه اصیل ایرانی است. شیر ماده را هم که به کالینی معروف بود را به "ایلدا" تغییر دادند که در گویش لری به معنای (شیر زن) است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید