شاید علائم سرماخوردگی همان کرونا باشد

شاید علائم سرماخوردگی همان کرونا باشد

سانی که مجبورند برای کار به خارج از خانه بروند و به کارفرمایان آن‌ها بگویید حتی کسانی که به علائم ملایمی دچار شده‌اند (نه فقط سرفه، تب بالا، و از دست دادن حس بویایی یا چشایی) به هیچ وجه بیرون نروند و مهم‌تر اینکه همه باید ۵ روز اول را در قرنطینه سپری کنند چرا که بیشتر احتمال دارد در روز‌های اول مسری باشند.

کد خبر : ۹۰۲۲۹
بازدید : ۱۱۳۹۹
کرونا
اگرچه کووید-۱۹ بسیار وخیم‌تر از بیماری فصلی آنفولانزا است، اما هر دو بیماری چندین نشانه مشابه دارند

گروهی از پزشکان در نامه‌ای سرگشاده که در نشریه «بریتیش مدیکال ژورنال» منتشر شد، از دولت خواستند بیمارانی که علائم سرماخوردگی را گزارش می‌دهند به عنوان موارد احتمالی ابتلا به ویروس کرونا تلقی کنند. این پزشکان گفتند اگرچه کووید-۱۹ بسیار وخیم‌تر از بیماری فصلی آنفولانزا است، اما هر دو بیماری چندین نشانه مشابه دارند، مانند آب روان بینی یا بینی مسدود، گلو درد و سردرد.

به استدلال آن‌ها «ضروری» است که دولت بوریس جانسون به عموم مردم در این باره آگاهی داده و تعریف خود از این بیماری تنفسی را با تعریف سازمان جهانی بهداشت منطبق سازد که بخشی از کارزار بزرگتر به کنترل درآوردن این بیماری همه‌گیر است.

مجموعا ۱۴۰ پزشک و کارمند نظام پزشکی از شرق لندن خطاب به پروفسور کریس ویتی، افسر ارشد پزشکی کشور، نوشتند: «این علائم اغلب به گونه‌ای ناخواسته هنگام بررسی سایر مشکلات جدی‌تر بیماران پیدا می‌شوند. این بیماران معمولا احتمال ابتلا به کووید-۱۹ را در نظر نمی‌گیرند و به همین دلیل خود را در روز‌های اول ابتلا، که از همیشه بیشتر مسری هستند، قرنطینه نمی‌کنند.»

این نامه ادامه داد: «کارزار آگاهی‌رسانی ملی در حال حاضر بر سرفه، تب بالا، و از دست دادن احساس بویایی یا چشایی به عنوان علائمی که باید به آن‌ها توجه داشت، تمرکز کرده است و تنها بیمارانی که این علائم را دارند قادر به دسترسی آنلاین به نظام نوبت‌گیری سازمان بهداشت همگانی و اماکن انجام آزمایش برای کووید-۱۹ هستند.
پزشکان مجبورند به بیماران توصیه کنند برای دریافت آزمایش کووید-۱۹ دروغ بگویند. بسیار حیاتی است که بریتانیا تعریف رسمی کووید-۱۹ و ملزومات آزمایش را تغییر دهد تا علائمی نظیر آب روان بینی و سرماخوردگی را شامل شود که با راهنمای سازمان جهانی بهداشت نیز مطابق است.»

امضا کنندگان این نامه به پروفسور ویتی توصیه کردند: «به مردم، به ویژه به کسانی که مجبورند برای کار به خارج از خانه بروند و به کارفرمایان آن‌ها بگویید حتی کسانی که به علائم ملایمی دچار شده‌اند (نه فقط سرفه، تب بالا، و از دست دادن حس بویایی یا چشایی) به هیچ وجه بیرون نروند و مهم‌تر اینکه همه باید ۵ روز اول را در قرنطینه سپری کنند چرا که بیشتر احتمال دارد در روز‌های اول مسری باشند.
این موضوع کمک می‌کند تا از دست این قرنطینه بی‌پایان رهایی یابیم چرا که کووید-۱۹ در سراسر جهان به گونه‌ای روزافزون به یک بیماری بومی مبدل شده است و عدم توجه به این نکته ما را به مخاطره خواهد انداخت.»

بریتانیا حدودا ۳.۸۴ میلیون مورد ابتلا و تقریبا ۱۰۷ هزار مورد از مرگ مبتلایان را از زمان شیوع این بیماری عالم‌گیر از بهار گذشته تاکنون داشته است و واکنش دولت به این بحران مورد انتقاد شدید قرار گرفته و رویکرد خود را مکررا تغییر داده است.

اما توزیع و تزریق واکسن در این کشور تاکنون برنامه‌ای موفقیت‌آمیز بوده است و ۱۲ درصد از جمعیت کشور تاکنون واکسینه شده‌اند، نرخی که از ایالات متحده و اتحادیه اروپا پیشی گرفته است.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید