سیدجلال؛ ۳۹ ساله تمام نشدنی

سیدجلال؛ ۳۹ ساله تمام نشدنی

سیدجلال بازیکنی است که در قواره‌های فوتبال ایران یک نعمت برای تیمی مثل پرسپولیس محسوب می‌شود که یحیی باید قدر او را بداند. ستاره‌ای که در چلچلی‌اش مربیان تیم‌های دیگر او را برای بازیکنان‌شان مثال می‌زنند.

کد خبر : ۹۰۴۰۱
بازدید : ۲۹۱۳
سیدجلال حسینی
حامد جیرودی | پرسپولیس در حالی در هفته چهاردهم مقابل تراکتور به پیروزی رسید که تک‌گل بازی را سید جلال حسینی به ثمر رساند. بازیکنی که متولد ۱۴ بهمن ۱۳۶۰ در بندر انزلی است و با عبور از ۳۹ سالگی، حالا یک هفته‌ای است وارد دنیای ۴۰ سالگی شده؛ سنی که معمولاً فوتبالیست‌ها دیگر در آن به‌طور حرفه‌ای فوتبال بازی نمی‌کنند و مسیر مربیگری را در پیش می‌گیرند، اما کاپیتان سرخپوشان پایتخت، همچنان و با صلابت در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان می‌رود و می‌درخشد.

شاید از نظر سن و سال، بتوان سیدجلال را با زلاتان ابراهیموویچ مقایسه کرد؛ ستاره کهنه‌کار و سوئدی میلان که متولد ۳ اکتبر ۱۹۸۱ است که به تاریخ شمسی ۱۱ مهر ۱۳۶۰ می‌شود. زلاتان تنها ۴ ماه و ۳ روز از سیدجلال بزرگتر است.

مهاجمی که در ۱۷ بازی از این فصل سری A، کوپا ایتالیا (جام حذفی) و جام اروپا ۱۶ گل به ثمر رسانده تا بسیاری او را تمام نشدنی توصیف کنند و می‌توان گفت حسینی هم در پستی متفاوت با ایبرا و در ابعادی کوچکتر، مسیری همگام با او را طی می‌کند.
این در شرایطی است که پس از جدایی شجاع خلیل‌زاده و کمبود مدافع در پرسپولیس، حسینی و محمد حسین کنعانی‌زادگان به‌طور مداوم در ترکیب قرمز‌ها به میدان رفتند که مصدومیت این دو بازیکن را هم در پی داشت، ولی سیدجلال پس از غیبت در بازی با آلومینیوم، با وجود خوب نشدن کامل در ترکیب این تیم مقابل ماشین‌سازی و تراکتور به میدان رفت و گلی ۳ امتیازی را هم به ثمر رساند.
گلی که پس از گل به شهرخودرو در هفته چهارم، دومین گل او در لیگ بیستم به شمار می‌رود. گلی که سیدجلال به تراکتور زد، هشتمین گل او برای پرسپولیس در طول مدت بازی‌های او در این تیم بوده است. او در ۱۶۳ بازی لیگ برتر ۶ گل و در ۳۲ بازی لیگ قهرمانان آسیا ۲ گل برای قرمز‌ها به ثمر رسانده است.
پرسپولیس با گلزنی مدافع شماره ۴ خود، ۷ پیروزی به دست آورده و تنها گلش در برابر استقلال (دربی ۸۵ بازی برگشت لیگ شانزدهم که با برتری ۳-۲ آبی‌پوشان به پایان رسید) برد را برای پرسپولیس به ارمغان نیاورده است.
اتفاق جالب دیگری که پس از بازی با تراکتور برای سیدجلال افتاد، این بود که او به رکورد ۲۱۱ بازی برای پرسپولیس در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا رسید و با تعداد بازی که علی علیپور برای قرمز‌ها انجام داده بود، برابر شد.
حسینی حالا در رده نهم بازیکنانی که بیشترین بازی را برای پرسپولیس انجام داده‌اند قرار دارد و امروز از علیپور عبور می‌کند. او با ۳ بازی دیگر از کریم باقری که ۲۱۴ بازی برای پرسپولیس انجام داده، می‌گذرد و احتمالاً در این فصل به محمد مایلی‌کهن که ۲۱۸ بازی برای پرسپولیس انجام داد، می‌رسد.
در هر صورت، سیدجلال بازیکنی است که در قواره‌های فوتبال ایران یک نعمت برای تیمی مثل پرسپولیس محسوب می‌شود که یحیی باید قدر او را بداند. ستاره‌ای که در چلچلی‌اش مربیان تیم‌های دیگر او را برای بازیکنان‌شان مثال می‌زنند و اگر دقیقه ۹۰ هم به میدان بیاید، باانگیزه استارت می‌زند تا برای دقایقی هم که شده برای تیمش مؤثر باشد؛ یک کاپیتان واقعی.
منبع: روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید