آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۲۱

آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۹۹/۱۱/۲۱

بر اساس آمار فوتی‌های کرونا امروز ۲۱ بهمن ماه، ۸۹ نفر از هم وطنانمان بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند و در مجموع ۵۸ هزار و ۶۲۵ مرگ کرونایی در ایران ثبت شد.

کد خبر : ۹۰۴۱۶
بازدید : ۷۸۰۴
سیما سادات لاری
فرادید | تعداد جانباختگان کرونا، امروز ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، ۸۹ نفر اعلام شد. به این ترتیب آمار فوتی‌های کرونا در مجموع در ایران به ۵۸ هزار و ۶۲۵ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۷هزار و ۶۴۰ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که ۶۹۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

دکتر سیما سادات لاری گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۹۶ نفر رسید. به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۵۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

لاری افزود: ۳۷۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون ۹ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۲۰۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۳۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۳۴ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: شهرستان‌های عجب‌شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.

آمار جهانی کرونا

آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۰۷ میلیون و هفت هزار و ۷۳۰ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۳۳۶ هزار و ۳۳۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون ۷۸ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۵۸۸ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند.

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۷.۷ میلیون مبتلا و بیش از ۴۷۶ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کرونا قرار دارد. هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۸ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کرونا در برزیل هم از ۹.۵ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، مکزیک و هند رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۶۲۹ مبتلا، ۴۷۶ هزار و ۴۰۵ قربانی

۲. هند: ۱۰ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۷۹۰ مبتلا، ۱۵۵ هزار و ۱۹۵ قربانی

۳. برزیل: ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۳۰۱ مبتلا، ۲۳۲ هزار و ۲۴۸ قربانی

۴. روسیه: سه میلیون و ۹۸۳ هزار و ۱۹۷ مبتلا، ۷۷ هزار و ۶۸ قربانی

۵. انگلیس: سه میلیون و ۹۵۹ هزار و ۷۸۴ مبتلا، ۱۱۲ هزار و ۷۹۸ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۳۴۱ هزار و ۳۶۵ مبتلا، ۷۹ هزار و ۴۲۳ قربانی

۷. اسپانیا: دو میلیون و ۹۸۹ هزار و ۸۵ مبتلا، ۶۲ هزار و ۲۹۵ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۶۴۴ هزار و ۷۰۷ مبتلا، ۹۱ هزار و ۵۸۰ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۵۹ مبتلا، ۲۶ هزار و ۹۰۰ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۲۹۶ هزار و ۳۲۶ مبتلا، ۶۲ هزار و ۵۹۷ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشور‌های روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، آفریقای جنوبی، ایران، اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید