خوک‌ها می‌توانند بازی رایانه‌ای انجام دهند

خوک‌ها می‌توانند بازی رایانه‌ای انجام دهند

از دیرباز می‌دانسته‌ایم که خوک از سگ باهوش‌تر است و برخی می‌گویند این جانور در فهرست باهوش‌ترین جانوران کره زمین، در جایگاه چهارم قرار دارد.

کد خبر : ۹۰۶۱۰
بازدید : ۶۲۶۴۴

خوک خوک‌ها می‌توانند کار‌های نسبتاً پیچیده‌ای انجام دهند

طبق یافته‌های تحقیق جدیدی، خوک‌ها باهوش هستند و می‌توانند انجام بازی‌های ویدیویی با استفاده از دسته بازی را یاد بگیرند. محققان در ایالات متحده چهار خوک را طوری آموزش داده‌اند که می‌توانند در ازای پاداش‌هایی، دسته بازی را با پوزه خود حرکت دهند و حرکات مکان‌نما در صفحه نمایشگر را در اختیار بگیرند.

این محققان دو خوکچه به نام‌های ابونی و آیوری و دو خوک نژاد یورکشایر را به نام‌های هملت و املت، در این آزمون توانایی‌سنجی به کار گرفتند. از دیرباز می‌دانسته‌ایم که خوک از سگ باهوش‌تر است و برخی می‌گویند این جانور در فهرست باهوش‌ترین جانوران کره زمین، در جایگاه چهارم قرار دارد.

طبق یک رشته آزمایش‌ها، مشخص شده است که خوک‌ها می‌توانند کار‌های نسبتاً پیچیده‌ای انجام دهند.

طبق یافته‌های تحقیقاتی که در اوایل قرن بیستم انجام گرفته است، خوک‌ها می‌توانند مسئله‌های چندگزینه‌ای را حل کنند و تحقیقات بعدی نیز نشان داده است که می‌توانند در آغل‌شان چراغ را روشن کنند و درجه سامانه گرمایش را افزایش دهند و خودشان دستگاه غذادهنده را فعال کنند.

طبق تحقیقی هم که در سال ۱۹۶۶ انجام گرفت، مشخص شد این جانور قادر به تشخیص میزان روشنایی، رنگ، و وسعت مکان است.

کندیس کرانی، استاد دانشگاه پوردو، همرا با سارا بویسن در مقاله‌شان در مجله مرز‌های روان‌شناسی، نوشته‌اند که این خوک‌ها مکان‌نمای درون بازی ویدیویی را با استفاده از دسته بازی آن‌قدر جابجا می‌کردند تا با یکی از چهار سازه شبیه دیوار برخورد کند و صدایی به گوش برسد و در این مرحله، غذایی به پاداش دریافت می‌کردند.

در مقاله این محققان آمده است: «حتمالاً دریافت پاداش غذایی در قبال انجام چنین کاری به آن‌ها انگیزه می‌داد، ولی معاشرت‌شان با مربی هم خیلی مهم است.» این محققان می‌گویند، حتی وقتی بازی ایراد پیدا می‌کرد و خبری از پاداش غذایی هم نبود، خوک‌ها همچنان درست پاسخ می‌دادند و «فقط تشویق شفاهی و نوازش مجری آزمون» نصیب‌شان می‌شد.

اکثر خوک‌ها را با دی‌اکسید کربن می‌کشند که بی‌رحمانه‌ترین روش کشتار است. استاد کرانی می‌گوید: «این وضعیت می‌تواند ناشی از پیوند قوی شکل گرفته بین خوک‌ها و مجری آزمون طی فرایند آموزش بوده باشد.» و می‌افزاید: «خوک‌ها می‌توانند بیش از آن چه قبلاً تصور می‌کردیم، یاد بگیرند، بفهمند و پاسخ بدهند.»

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید