هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۲/۰۴

هواشناسی ایران، امروز ۹۹/۱۲/۰۴

طبق تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران، امروز ۴ اسفند ماه با توجه به نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جدید برای مناطقی از دریای خزر و استان کرمان بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۹۰۸۶۲
بازدید : ۵۰۱۶
فرادید | بر اساس گزارش سازمان هواشناسی ایران امروز ۴ اسفند ماه طی ۲۴ ساعت آینده در برخی مناطق واقع در سواحل دریای خزر، برخی نقاط کرمان و روز سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر، بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. از اواخر سه شنبه سامانه بارشی از سمت جنوب وارد کشور می‌شود.

با توجه به نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جدید که از یکشنبه وارد ایران شده است، در روزهای آینده برای اکثر نقاط کشور بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.

روز چهارشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، غرب و ارتفاعات کرمان، بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.
به گزارش فرادید؛ همچنین در این روز با شمالی شدن جریانات وریزش هوای سرددر نوار شمالی کشور و دامنه‌های شمالی البرز در استان‌های ساحلیخزر بارش به صورت برف و باران شدت می‌گیرد و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

پنجشنبه فعالیت سامانه باراشی در استان‌های اردبیل، گیلان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، ارتفاعات تهران، مرکزی، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات خوزستان، بوشهر، فارس، کرمان، ارتفاعات و شمال هرمزگان، غرب یزد، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان ادامه خواهد داشت.

شدت بارش در این روز برای غرب سواحل دریای خزر، نیمه جنوبی فارس و کرمان است. جمعه بارش پراکنده در غرب، مرکز، سواحل غربی دریای خزر، دامنه‌های البرز و همچنین در بخش‌هایی از کرمان و شمال سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.

با توجه به شدت بارش‌ها در روز‌های آینده احتمال اختلال در تردد، احتمال تاخیر یا لغو پروازها، کولاک در گردنه‌های برفگیر و کوهستان، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه ها، تابلو‌ها بنر‌های تبلیغاتی، وقوع صاعقه، احتمال آب گرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه ها، احتمال بهمن در مناطق مستعد وجود دارد.

توصیه می‌شود هم وطنان عزیزمان در سفر‌های برون شهری بویژه مناطق کوهستانی احتیاط کنند و از سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند.

همچنین از فردا سه شنبه تا اواخر وقت پنج شنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید باسرعت متوسط بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر برساعت در استان‌های البرز، تهران، مرکزی، قم، جنوب سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، نیمه شمالی یزد، شمال اصفهان، فارس، هرمزگان، پیش بینی میشود.
وضعیت آب و هوای ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید