قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۱۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۹۹/۱۲/۱۸

امروز ۱۸ اسفدماه ۱۳۹۹، قیمت هر اونس طلای جهانی رشد ۰.۳۴ درصدی را ثبت کرد و به ۱۷۰۵ دلار و ۶۷ سنت رسید.

کد خبر : ۹۱۴۰۴
بازدید : ۵۰۹۰
طلای جهانی
فرادید | طلا که در دو هفته اخیر کاهش چشمگیری داشت توانست به مرز ۱۷۰۰ دلار بازگردد. قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹، با رشد ۰.۳۴ درصدی به ۱۷۰۵ دلار و ۶۷ سنت رسید.

اونس طلا از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۲۰۰ دلار ریزش قیمت داشته و اکنون سرمایه گذاران طلا می‌خواهند بدانند روند نزولی طلا در کدام نقطه به پایان می‌رسد.

پس از عملکرد منفی در ماه‌های ژانویه و فوریه، اکنون طلا ماه مارس را نیز نزولی آغاز کرده است تا قیمت این پناهگاه امن دارایی به ۱۶۹۹ دلار برسد. درحالی قیمت طلا تقریبا در پایین‌ترین حد خود در سه فصل اخیر قرار دارد که بازیگر اصلی کاهش قیمت آن افزایش نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری بلندمدت در آمریکا بوده است.

دیوید مگر تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: خوش بینی نسبت به ترمیم رشد اقتصادی سبب شده تا رشد سوددهی اوراق قرضه تداوم پیدا کند و همین مسئله سبب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران گشته است.

به گزارش فرادید؛ در روز پنجشنبه جروم پاول نیز در سخنرانی خود اشاره‌ای به کاهش بازده خزانه داری نکرد که باعث دامن زدن بیشتر به افزایش بازده و افزایش بیش از پیش شاخص دلار شد. با افزایش هرچه بیشتر ارزش شاخص دلار قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا در مسیر کاهشی باقی خواهند ماند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA اظهار کرد: امتناع پاول برای پرداختن به رشد اخیر بازده اوراق قرضه، درخشش را از طلا گرفت و دورنمای کوتاه مدت دلار را تقویت کرد.

با این وجود کارشناسان انتظار دارند که هنگامی که بازده خزانه داری تا ۱.۷۵ درصد رشد کند بانک فدرال آمریکا به موضوع ورود کرده و باعث کاهش بازده شود. همچنین تصویب بسته محرک مالی بایدن نیز می‌تواند ارزش دلار آمریکا را کاهش دهد که باعث بهبود شرایط فعلی طلا خواهد شد.

در شرایطی که توجهات به رشد بازده اوراق قرضه و دلار معطوف مانده است، وضعیت طلا در کوتاه مدت چطور خواهد بود؟ برخی کارشناسان معتقدند طلا ممکن است در معاملات هفته جاری حمایت در سطح ۱۶۸۵ دلار را امتحان کند. انتظار‌ها این است که طلا از این محدوده بهبود پیدا کرده و در ۱۷۰۰ دلار معامله شود که سطح روانی بااهمیتی است. سطح مقاومت بعدی در ۱۷۲۵ و پس از آن در ۱۷۵۰ دلار است.

شان لوسک تحلیلگر بازار طلا معتقد است که در هفته آینده اگر طلا نتواند سطح ۱۶۷۵ دلار را حفظ کند، احتمال کاهش قیمت تا ۱۶۱۰ دلار وجود دارد. کارشناسان معتقدند که اگر سطح حمایت کلیدی در بالای کانال ۱۶۰۰ دلار حفظ نشود نمی‌توان امید چندانی به صعود دوباره قیمت طلا داشت.

در نظر سنجی کیتکو نیوز که در هفته گذشته برگذار شد ۱۳ کارشناس وال استریت شرکت کردند که ۸ نفر از آن‌ها (معادل ۵۷ درصد) معتقد بودند طلا در هفته آینده کاهشی خواهد بود. از بین این شرکت کننده‌ها ۴ نفر ا ۲۹ درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا افزایشی خواهد شد. دو نفر نیز نسبت به پیش بینی قیمت طلا در روز‌های آتی این هفته اعلام بی طرفی کردند.

سرمایه گذاران نیز برخلاف هفته‌های گذشته رای به کاهشی شدن قیمت طلا دادند؛ از ۱۴۸۲ شرکت کننده در این نظر سنجی ۵۹۵ شرکت کننده افزایش قیمت‌ها را پیش بینی کردند. این در حالی است که ۶۵۷ نفر پیش بینی کاهش قیمت طلا در روز‌های آینده را داشتند. ۲۳۰ نفر باقی مانده نیز موضع بی طرف اتخاذ کردند.

در سایر بازار فلزات گرانبها نقره با ۱.۵۸ درصد رشد به قیمت ۲۵ دلار و ۶۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین در بازار با رشد ۰.۶۵ درصدی ۱۱۴۰ دلار و ۶۵ سنت معامله می‌شود و قیمت پالادیوم با افزایش ۰.۶۵ درصدی به ۲۳۳۹ دلار رسید.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید