بلوای مگان مارکل و خانواده سلطنتی بریتانیا

بلوای مگان مارکل و خانواده سلطنتی بریتانیا

مگان مدعی شده است که فشار‌ها در خاندان سلطنتی چنان بر او افزایش یافته و عرصه را برایش تنگ کرده بود که یک‌بار تصمیم می‌گیرد خوکشی کند؛ آن هم درست زمانی که پسرش آرچی را باردار بود.  

کد خبر : ۹۱۴۹۸
بازدید : ۸۶۴۲
بلوای مگان مارکل و خانواده سلطنتی بریتانیا
فرادید | شاهزاده هری با نام اصلی هنری چارلز آلبرت دیوید و مگان مارکل هنرپیشه آمریکایی که سال ۲۰۱۸ با یکدیگر ازدواج کرده و وارد خانواده سلطنتی بریتانیا شده بودند، بعنوان اعضای خانواده سلطنتی با القاب دوک و دوشس ساسکس شناخته می‌شدند. اما سال گذشته این زوج سلطنتی با انتقاد از برخورد‌های نژادپرستانه و مداخله دائمی رسانه‌ها در زندگی خصوصی‌شان از مسئولیت‌های خود به عنوان اعضای خانواده سلطنتی کناره‌گیری کرده بودند.

به گزارش فرادید، خروج هری و همسرش مگان از خانواده سلطنتی سال جاری رسمیت پیدا کرد و در مصاحبه اخیر خود با اوپرا وینفری، مجری مشهور آمریکایی، فرصتی برای توضیح دلایل تصمیم‌شان پیدا کردند. مصاحبه اختصاصی شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس، غروب یکشنبه ۱۷ اسفند در آمریکا و روز دوشنبه در بریتانیا پخش شد.

شاهزاده هری در این مصاحبه «نژادپرستی» و عملکرد «زهرآگین» رسانه‌های عامه‌پسند بریتانیا و کاخ باکینگهام را از دلایل اصلی ترک بریتانیا اعلام کرده بود.
همچنین مگان مارکل نیز در مصاحبه خود با اپرا وینفری، گوینده تلویزیون گفته بود که نژادپرستی را به عنوان عضوی از خانواده سلطنتی انگلیس تجربه کرده است و همین امر باعث شده تا او افکار خودکشی را در سرش پرورش دهد.

بلوای مگان مارکل و خانواده سلطنتی بریتانیا
نژادپرستی خاندان سلطنتی

مگان، همسر پرنس هری به نگرانی‌هایی که کاخ باکینگهام در مورد تاریکی پوست پسرش آرچی قبل از تولد داشتند اشاره کرد و این نگرانی‌ها را دلیل عدم اهدای لقب شاهزاده به او عنوان کرد.

باتوجه به اینکه مگان، مادرش سیاه و پدرش سفید است، گفت که «در آن ماه‌هایی که من حامله بودم، تقریباً در همان زمان، نگرانی‌ها و گفتگو‌هایی در مورد اینکه پوست او ممکن است هنگام تولدش چقدر تیره باشد وجود داشت. همچنین مکالمه‌هایی داشتیم که می‌گفتند که به شما امنیت و عنوان داده نمی‌شود.»

اما او از گفتن این موضوع که چه کسی چنین نگرانی‌هایی را پخش کرده است، خودداری کرد و در پاسخ به این سوال که آیا او ساکت است یا ساکت شده است؟، پاسخ داد: دومی بود.
کریس شیپ، سردبیر سلطنتی ITV، که قرار بود مصاحبه را دوشنبه شب در انگلیس پخش کند، گفت که به دلیل حجم گسترده افشاگری‌ها لحظه‌ای فلج شده است. چراکه شیپ معتقد بود که این زوج به طور موثر یک بمب افکن B-۵۲ را بارگیری کرده و قصد دارند که آن را بر فراز کاخ باکینگهام به پرواز درآوردند.

مگان در این گفتگو ادعا کرده بود که فشار‌ها در خاندان سلطنتی چنان بر او افزایش یافته و عرصه را برایش تنگ کرده بود که یک‌بار تصمیم می‌گیرد خوکشی کند؛ آن هم درست زمانی که پسرش آرچی را باردار بوده است.

هنگامی مگان مارکل اظهارات خود را بیان می‌کرد شاهزاده هری اعلام کرد که «نگران بودم که به سرنوشت مادرم، پرنسس دیانا، دچار شود، چراکه پس از جدا شدن از شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا «پاپاراتزی»‌ها همیشه او را تعقیب می‌کردند و در نهایت در یک تصادف رانندگی و هنگامی که «پاپاراتزی»‌ها به دنبال خودروی حامل او بودند کشته شد.»

واکنش‌ها به این مصاحبه در آمریکا بسیار مثبت بوده است، ولی افکار عمومی بریتانیا برخورد متفاوتی خواهند داشت.

همسر هری در جایی از گفتگو بسیار متأثر شد و اشک ریخت و در حالی که اشک اپرا را هم درآورده بود، اذعان کرد: «وقتی روزنامه‌های زرد به من حمله می‌کردند، هیچ‌کس از خاندان سلطنتی گامی در دفاع از من برنداشت؛ حتی در حد اشاره کردن با انگشت. همه این‌ها به این خاطر بود که من نفس می‌کشیدم. زنده بودم. دیگر نمی‌خواستم زنده باشم. این‌که آرزوی مرگ می‌کردم یک فکر شفاف، واقعی، ترسناک و همیشگی در ذهن من بود.»

وقتی اپرا پرسید آیا دونژادی بودن و آمریکایی بودن و بیوه بودنتان پیش از پیوستن به خاندان سلطنتی، در شیوه رفتار ساکنان کاخ باکینگهام با او تأثیر داشته یا نه، مگان پاسخ داد: «آن‌ها کاری کردند که من به این موضوع فکر کنم.» با این حال، هری و همسرش مگان به نیکی از ملکه الیزابت یاد کردند و در گفته‌هایشان نام هیچ‌کدام از اعضای خاندان پادشاهی بریتانیا را بر زبان نیاوردند.»

به گفته مگان، نقطه عطف دوران حضورش در کاخ باکینگهام زمانی بود که رسانه‌های زرد در یک گزارش جنجالی مدعی شدند که او اشک کیت میدلتن را درآورده است؛ ماجرایی که مگان مدعی است کاملا برعکس بوده و کیت اشک او را درآورده است. بعد هم تلاش کرده با هدیه دادن یک دسته‌گل ماجرا را از دل مگان دربیاورد. ضمن این‌که پس از انتشار گزارش دروغ در روزنامه‌های زرد، اعضای خاندان سلطنتی حتی برای تعریف کردن واقعیت پا پیش نگذاشتند.
بلوای مگان مارکل و خانواده سلطنتی بریتانیا

حمله به شخصیت مگان مارکل

روزنامه تایمز چاپ بریتانیا روز سه‌شنبه در گزارشی ادعا کرده بود که مگان مارکل بابت دورانی که نقش اعضای ارشد خاندان سلطنتی را داشته با یک شکایت درباره بدرفتاری رو به رو بوده است. طبق نوشته‌های این روزنامه، این شکایت مربوط به سال ۲۰۱۸ و اوایل دوران پس از ازدواج مگان مارکل و شاهزاده هری بوده، در آن زمان این زوج در کاخ کنزینگتون در لندن زندگی می‌کردند.

روزنامه تایمز با استناد به ایمیلی که به وسیله یکی از کارکنان درز کرده، مگان مارکل را به این موضوع که دو نفر از دستیاران شخصی خود را از کاخ بیرون انداخته و یکی دیگر از کارکنان را تحقیر کرده، متهم کرده است.

کاخ باکینگهام، که مسئولیت استخدام کارکنان و خدمه خاندان سلطنتی را برعهده دارد، در واکنش به این خبر در بیانیه‌ای از اتهامات مطرح شده در تایمز به شدت ابراز نگرانی کرده بود و اعلام کرد که «تیم اداری در حال تحقیق درباره وضعیت مطرح شده در مقاله تایمز هستند.»

باکینگهام در بیانیه اش عنوان کرده بود که «سال‌هاست که در قصر‌ها و کاخ‌های سلطنتی مقررات حفظ احترام و شان محیط کار اجرا میشود و هیچگونه بدرفتاری و قلدری در فضای کار تحمل نمی‌شود و نخواهد شد. در بخشی از تحقیقات کاخ باکینگهام از کارکنان کنونی و سابق خاندان سلطنتی به طور محرمانه درباره تجربه کار با مگان سوال خواهد شد.»

اما مگان مارکل و شاهزاده هری اتهامات مطرح شده درباره بدرفتاری مگان با کارکنان را رد کرده بودند و بیانیه‌ای توسط سخنگوی مگان مارکل در واکنش به مطلب روزنامه تایمز منتشر شد.

در بیانیه نوشته شده بود که «دوشس از این حمله اخیر که در واقع به شخصیت او شده، متاسف و ناراحت است، بخصوص که خود او کسی بوده که هدف بدرفتاری قرار گرفته است و خود را عمیقا متعهد به حمایت از کسانی می‌داند که چنین درد و ضربه‌ای را تجربه می‌کنند. او مصمم است که به کارهایش برای ایجاد همدردی و دلسوزی در سراسر جهان ادامه دهد و تلاش می‌کند الگویی باشد از کسی که کار‌های خوب و درست انجام می‌دهد.»

پیش‌تر نیز شاهزاده هری و مگان مارکل علنا از فشار روحی شدید ناشی از توجه فوق العاده رسانه‌ها به زندگی‌شان پرده برداشته بودند. هری در مصاحبه مطبوعاتی اش اظهار کرد «از دلایل کناره گیری از نقش خود در خاندان سلطنتی حفظ خانواده خود از فشار رسانه‌هاست.»

بلوای مگان مارکل و خانواده سلطنتی بریتانیا
واکنش‌ها نسبت به جنجال آفرینی خانواده سلطنتی بریتانیا

برخی از رسانه‌ها و مردم در بریتانیا در واکنش‌های اولیه شان از کناره گیری هری و مگان انتقاد کرده و گفته بودند که آن‌ها مسئولیت و وظایفشان بعنوان عضو خانواده سلطنتی را فدای خوشبختی شخصی خود کرده‌اند.

اما در این میان برخی از صاحبنظران معتقدند که «ادعا‌های مطرح شده در این مصاحبه از جمله وجود نژادپرستی در محیط خانواده سلطنتی و یا عملکرد زهرآگین رسانه‌های عامه‌پسند موضوعاتی بسیار جدی هستند که جامعه بریتانیا باید با آن‌ها برخورد کند.»

سرنا ویلیامز، ستاره تنیس نسبت به تحقیر دوستش مگان مارکل واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «تأثیر سرکوب سیستماتیک و بزه دیدنی ویرانگر، منزوی کننده و اغلب کشنده است.»

برخی دیگر اظهار داشتند که آمریکایی‌ها احتمالاً از افشاگری مگان مبنی بر نگرانی در مورد رنگ پوست کودک این زوج شوکه خواهند شد.

درحالی که هری و مگان در مصاحبه خود فاش کرده بودند که در تابستان منتظر یک دختر بچه هستند. ویلیامز، از دوستان این زوج، در توئیتر نوشت «می‌دانم چگونه نگاه جنسیتی و نژادپرستی برای تحقیر زنان رنگارنگ استفاده می‌شود. من می‌خواهم که دختر مگان، و دخترهایمان در جامعه‌ای زندگی کنند که در آن احترام به وجود داشته باشد.»

کاخ باکینگهام که تاکنون در مورد مصاحبه زوج سلطنتی اظهار نظری نکرده بود، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این ادعا‌ها را بررسی خواهد کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید