وقوع زلزله در خراسان جنوبی

وقوع زلزله در خراسان جنوبی

بامداد امروز پنجشنبه زلزله ۴.۶ ریشتری استان خراسان جنوبی را لرزاند.

کد خبر : ۹۱۵۴۵
بازدید : ۵۴۶۳
زلزله در خراسان جنوبی

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۵ ثانیه بامداد امروز (پنجشنبه) فردوس در استان خراسان جنوبی را لرزاند.

به گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. کانون این زلزله در موقعیت ۳۴.۰۷ عرض شمالی و ۵۸.۱۳ طول شرقی ثبت شده است. شهر فردوس مرکز شهرستان فردوس، در استان خراسان جنوبی در شرق ایران است.

طبق اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، زلزله در شهرستان فردوس تا این لحظه خسارت نداشته است. سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: این زمین لرزه به بزرگی ۴.۶ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۵ ثانیه بامداد امروز حوالی فردوس را لرزاند و عمق آن در ۱۰ کیلومتر زمین بوده است.

وی بیان کرد: چهار تیم ارزیاب و پیشرو به کانون زلزله حوالی روستا‌های حسین آباد، خانکوک، طاهرآباد و ابراهیم آباد شهرستان فردوس همچنین چاه موتور‌های کشاورزی اطراف آن‌ها اعزام شدند و تاکنون خسارتی نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان فردوس به ریاست فرماندار تشکیل شد و شهرداری‌های فردوس، اسلامیه و آیسک که نزدیک به کانون زلزله هستند و مجموعه دهیاری‌ها در حالت آماده باش قرار دارند.

وی افزود: سایر دستگاه‌های امدادی و عملیاتی استان نیز به دستور استاندار خراسان جنوبی در حالت آماده باش هستند. میرجلیلی اظهار داشت: محل وقوع زلزله در هفت کیلومتری شهر فردوس بوده است و اولین پس لرزه با بزرگی ۲.۱ ریشتر روی داد.

شماری از مردم در پی وقوع این زمین لرزه از خانه‌های خود بیرون آمدند. بعد از وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری در فردوس ازدحام در پمپ بنزین این شهر ایجاد شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید