قیمت طلای جهانی امروز ۹۹/۱۲/۲۱

قیمت طلای جهانی امروز ۹۹/۱۲/۲۱

امروز ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۹ قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار رشد ۰.۳۸ درصدی را ثبت کرد و به ۱۷۳۱ دلار و ۷۲ سنت رسید.

کد خبر : ۹۱۵۵۲
بازدید : ۵۵۱۰
طلای جهانی
فرادید | طلا همچنان در کانال ۱۷۰۰ باقی مانده است. قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۹ با ۰.۳۸ درصد رشد به ۱۷۳۱ دلار و ۷۲ سنت رسید. به دنبال کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و تضعیف نسبی دلار قیمت طلا شاهد رشد بیش از ۲ درصدی بود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارز دیلی فارکس اظهار کرد: پس از بهبود قیمت طلا در ۲۴ ساعت گذشته، حرکت قیمت اصلاحی شده و کاهش قیمت طلا تا حدودی زیادی تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه روی داده است.

اسپیواک افزود، اقدامات محرک اقتصادی گسترده، سیاست‌های پولی انبساطی اقتصاد‌های بزرگ، آغاز گسترده واکسیناسیون کرونا و بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی احتمالا تاثیرات تورمی گسترده‌ای بر اقتصاد جهان خواهد داشت و ممکن است فدرال رزرو را در ماه‌های آینده به سمت انقباضی‌تر کردن سیاست پولی اش سوق دهد و این می‌تواند به نفع بازار طلا تمام شود.

به گزارش فرادید؛ بازده خزانه داری آمریکا یک شبه کاهش یافت و از بالاترین نرخ ۱۳ ماه اخیر عقب نشینی کرد. بازده پایین هزینه نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد. با کاهش بازده خزانه داری آمریکا، دلار نیز از اوج سه و نیم سال اخیر خود کاهش یافت و باعث رشد طلا شد.

تدابیر محرک مالی جهانی گسترده برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، نگرانی‌ها نسبت به تورم را شعله ور ساخته و بازده اوراق قرضه را بالاتر برده است. بانک مرکزی اروپا در نشست امروز پنج شنبه خود درباره مداخله برای پایین آوردن بازده اوراق قرضه بحث خواهد کرد.

در حال حاضر فروشندگان کنترل بازار را در دست دارند. باتوجه به اندیکاتور‌های تحلیل تکنیکال، قیمت اونس طلا در کوتاه مدت و در بلند مدت نزولی خواهد بود.

در بازار دیگر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با ۰.۰۹ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۲۲ سنت رسید. هر اونس پالادیوم با ۰.۱۲ درصد کاهش، در محدوده قیمت ۲۲۹۳ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۸ درص صعود کرد و به ۱۲۱۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.
قیمت لحظه ای طلا در بازار جهانی
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید